• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

IMG_2191.jpeg

Ett år senare.
Vad säger Landsort ägare om limiterade som släpptes för ett år sedan?

Ser inte så många här i tråden? Finns det någon uppfattning från ägare? De 86 verkar ha sålts ut.

Ett år senare.
Vad säger Landsort ägare om limiterade som släpptes för ett år sedan?

Ser inte så många här i tråden? Finns det någon uppfattning från ägare? De 86 verkar ha sålts ut.
Jag har haft den gröna Landsort och var jätte nöjd med den.
Snyggt design och satt bra på handled trots storlek pga Lugsfri boett kanske.

Den annual Edition 2024 finns i lagegr hos @ERIKSON URHANDEL tror jag.

Senast ändrad:
Imorgon kl 10 släpps två ex av Sjöö Sandström x Jägermeister UTC Extreme på jägermesiters shop. Limiterad till 10 exemplar. Kan inte se något pris ännu dock. Lite ball ändå

Imorgon kl 10 släpps två ex av Sjöö Sandström x Jägermeister UTC Extreme på jägermesiters shop. Limiterad till 10 exemplar. Kan inte se något pris ännu dock. Lite ball ändå

änns rekordtöntigt me
Det där gillar jag inte alls. Betala premium för att bära reklam på armen och smutsa ner märket genom att associera det med alkohol. Nej tack! Jag trodde faktiskt bättre om Sjöö Sandström... Trist!

Det där gillar jag inte alls. Betala premium för att bära reklam på armen och smutsa ner märket genom att associera det med alkohol. Nej tack! Jag trodde faktiskt bättre om Sjöö Sandström... Trist!
Köper det där med reklamaspekten, men inte blir märket smutsigt pga eventuell alkoholkoppling. Moralpolisande behövs inte.

Jag tycker. Jag slutade med alkohol 2017 och mår inte bra av det. Tycker det är sjukt tråkigt att mitt favoritmärke nu är stämplat med en logo från en flaska på systembolaget! Du får såklart tycka annorlunda!
Jag kan förstå din ståndpunkt, men Sjöö är långt ifrån ensamma om samarbeten som skulle kunna beskrivas som tveksamma.

Hublot har samarbetat med både Veuve clicquot och cigarrtillverkare, Zenith har brandat klockor med cigarrer, Jacob & Co har en rouletteklocka, JLC samarbetar med en kinesisk statsstöttande komiker. Osv osv.

Edit: Ja och så har vi ju den senaste mutskandalen i Vita huset förstås. Hellre lite sprit än en muta till Trump.

Jag kan förstå din ståndpunkt, men Sjöö är långt ifrån ensamma om samarbeten som skulle kunna beskrivas som tveksamma.

Hublot har samarbetat med både Veuve clicquot och cigarrtillverkare, Zenith har brandat klockor med cigarrer, Jacob & Co har en rouletteklocka, JLC samarbetar med en kinesisk statsstöttande komiker. Osv osv.
Jag hör dig. Sorry för starka känslor. Dom får såklart sammarbeta med vem dom vill.

Läser att Jäger-klockan gjordes i endast 10 exemplar – alltså en ganska liten upplaga.
Skulle det inte vara en rolig idé om Sjöö Sandström, tillsammans med oss här, tog fram en egen urtavla?

Först röstar man fram vilken modell som ska användas. Därefter kan vi tillsammans “bolla oss fram” till hur tavlan ska se ut, genom omröstningar i varje steg. Innan produktion tar vid kan man samla in beställningar, så att den enda kostnaden upfront för Sjöö Sandström är att en av deras produktdesigners tar fram några skisser.

Eller varför inte låta Annual Edition 2026 bli en ren “Klocksnack edition”?

Bara en tanke :)

Läser att Jäger-klockan gjordes i endast 10 exemplar – alltså en ganska liten upplaga.
Skulle det inte vara en rolig idé om Sjöö Sandström, tillsammans med oss här, tog fram en egen urtavla?

Först röstar man fram vilken modell som ska användas. Därefter kan vi tillsammans “bolla oss fram” till hur tavlan ska se ut, genom omröstningar i varje steg. Innan produktion tar vid kan man samla in beställningar, så att den enda kostnaden upfront för Sjöö Sandström är att en av deras produktdesigners tar fram några skisser.

Eller varför inte låta Annual Edition 2026 bli en ren “Klocksnack edition”?

Bara en tanke :)
Gjordes ju en skydiver med gul tavla för ks för några år sen. Vore fett med ett nytt samarbete.

Worldtimer med ks-grön tavla. 10 st 36mm, 10 st 41mm. Med nya länken och ks-exklusivt grönt gummi. Jag kan betala i förskott för det.

Ping @Sjöö Sandström

Klockorna gjordes från början 2018 till något jubileum på Jägermeister och var ämnade för personal där. Nu har man antagligen rotat fram två oanvända som man väljer att lägga ut till försäljning helt enkelt. Även om man jobbar med alkoholhaltiga drycker måste man väl ha möjlighet att beställa några brandade jubileumsur till de anställda precis som Bengts Bygg & Måleri eller vad som helst?

Jag har haft den gröna Landsort och var jätte nöjd med den.
Snyggt design och satt bra på handled trots storlek pga Lugsfri boett kanske.

Den annual Edition 2024 finns i lagegr hos @ERIKSON URHANDEL tror jag.
Jag hade den i brons och grönt också. Men vart inte 💯 så jag sålde den efter en tid.

När jag såg 2024, den vita urtavlan med ljusa beteln så flammade nyfikenheten upp på nytt och den handmålade fyren växte på mig.

Så har precis beställt en. 😅
Vart nyfiken om det fanns några ägare här.

Jag hade den i brons och grönt också. Men vart inte 💯 så jag sålde den efter en tid.

När jag såg 2024, den vita urtavlan med ljusa beteln så flammade nyfikenheten upp på nytt och den handmålade fyren växte på mig.

Så har precis beställt en. 😅
Vart nyfiken om det fanns några ägare här.
Grattis! Säkert du blir nöjd. Jag hade kollat tavlan några gånger och den är riktigt snyggt.

Tillbaka
Topp