• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Skäligt pris för min Omega Memomatic?

Jag tycker hela denna tråd börjar bli märklig. När jag läste ditt inlägg fick jag uppfattningen att du inte visste vad klockan var värd. Sen visar det sig att du har en väldigt bestämt uppfattning och är rätt insatt i både klockan och enligt dig dess värde. Så vad var poängen med frågan ? Din klocka är sliten och i rätt kasst skick, men visst tycker du den är värd 20k så får du väl tycka det. Men vi är några som inte håller med.

Jag tycker inte den är värd 20, poängen med tråden är att min kompis som inte vet någonting om klockpriser skall få en uppfattning om vad andra anser en dylik klocka vara värd.

Jag vill inte han ska köpa en klocka och 2 månader efter känna sig lurad för han betalt ett överpris. Så det var för hans skulle och inte min egen som jag startade denna.

Du skrev ju att du inte säljer den för under 20.
Precis, då behåller jag den hellre. Men jag anser den inte heller vara värd 20. Vilket de flesta andra heller inte gör.

Med andra ord rekommenderar jag inte min polare att köpa min utan leta efter den på andra ställen. Så behåller jag min för min egen nöjes skull. Så då fick han det svart på vitt att många andra anser han skall göra detta med.

Vore det min kamrat, skulle jag begära 5.000 för uret. Ett nytt baklock kostar mellan 2-3.000 kronor + en eventuell service som kanske behöver göras. Men eftersom som det är din kompis tycker jag du ska råda honom till att köpa ett liknande ur i bättre skick på nätet, med returrätt och helst servat. Du kommer som nämnt att få bästa pris vid en försäljning på en auktion och då slipper du risken med att din gode vän tycker att du sålt ett ur i risigt skick, dyrt, om du vill ha 10.000 eller mer. I all välmening till er båda...

Senast ändrad:
Vore det min kamrat, skulle jag begära 5.000 för uret. Ett nytt baklock kostar mellan 2-3.000 kronor + en eventuell service som kanske behöver göras. Men eftersom som det är din kompis tycker jag du ska råda honom till att köpa ett liknande ur i bättre skick på nätet, med returrätt och helst servat. Du kommer som nämnt att få bästa pris vid en försäljning på en auktion och då slipper du risken med att din gode vän tycker att du sålt ett ur i risigt skick, dyrt, om du vill ha 10.000 eller mer. I all välmening till er båda...

Renoverad Memomatic med originallänk 5000:-. Känns liksom inte som det inte är någon idé att ens säga nått mer nu... varför 5? varför inte 2? Bästa pris vid en auktion? Det är väldigt väldigt sällen man får bästa pris vid en auktionsförsäljning. Det känns faktiskt ärligt talat som om du inte läst ett enda inlägg.

Vi lämnar detta nu... kasta tråden....

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp