• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Skärpning! Nu är det klockbytarvecka.

Bra tänkt. Nu har jag ju kört en klocka per vecka och är nu inne på sjätte veckan. Det är lite OWG över det, så det är lite tufft, Men det går bra än så länge och då har jag ändå börjat med de äldsta och de jag sällan väljer...
PXL_20251209_150503389.MP.jpg

Hoppas jag är safe nu.. Är tillbaka med Bratten jag inledde tråden med. Men det var ju i söndags och första dagen var ju igår så jag borde klara mig?!?…
IMG_7263.jpeg

Åkte däremot ur firmans Whamageddon så det tjongade idag… Hoppar in i bilen efter lunch.. POW..
IMG_7262.jpeg

Hoppas jag är safe nu.. Är tillbaka med Bratten jag inledde tråden med. Men det var ju i söndags och första dagen var ju igår så jag borde klara mig?!?…
IMG_7263.jpeg

Åkte däremot ur firmans Whamageddon så det tjongade idag… Hoppar in i bilen efter lunch.. POW..
IMG_7262.jpeg
Du är safe 😄 är bara jag som lovat att inte röra Explorern under denna vecka. De där OWG tendenserna måste man kväva i sin linda. Kanske låter jag fanskapet ligga och skräpa månaden ut för att verkligen visa vem som bestämmer.

Dag 3.

Idag tog jag mig en liten sovmorgon på min ära. Jag tror det här landet kan gå runt utan att jag kliver upp mitt i natten varje dag!

Idag vankas biltur av det längre slaget och med på färden följer vintage guld från chronographe suisse, 50-tal säger jag och tror att det är sanning. Den håller tiden väldigt bra, vred upp den igår kväll och den har bara tappat en handfull sekunder.

Det är en klocka som är ganska snål på guldet, boetten är mycket tunn och bandhornen är ihåliga. Men jag tycker den är väldigt charmig. Sitter på grönt Rios och är en av få klockor jag fått upprepade komplimanger för. Trots detta har den knappt blivit buren i år.
IMG_0234.jpeg

Dag 4.

Ännu en sovmorgon, det är fan inte så dumt ändå. Om det nu var snålt på guldet igår är det raka motsatsen idag. Denna har jag burit i alla fall minst en gång i månaden senaste året.

Idag bjuds det alltså på Omega hour vision som jag har en ganska speciell relation till efter allt stök med den:

IMG_0240.jpeg

Dag 4
Den här är inte nyttjad mycket så här års! Kanske kan liva upp en förövrigt gråmulen decemberdag med en utetemperatur på ca +9 grader med lite sommarkänsla då den egentliga vinter- snart är det dags för utförsåkningskänslan totalt uteblir😉
image.jpg

Senast ändrad:
Jag hade tänkt att jag skulle köra klockbytarvecka med er men misslyckades redan igår haha, blev stopp på klocka nr 2

Tillbaka
Topp