• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Skärpning! Nu är det klockbytarvecka.

Tudor Thursday var ju igår men jag hann inte få på länken på denna som legat oanvänd ett bra tag. Efterföljaren till Big Block från 1995
1000063313.jpg

Dag 5 (världsmästerskap i teamsmöten).

Efter några guldiga dagar blir det en återgång till mindre ädel metall. Det är min farmorsfars gamla klocka som jag nyligen lät serva för runt 3500kr om jag minns rätt.

En manuell Atlantic Worldmaster med plexi och en hel del battle scars och det är också den enda klockan i samlingen som garanterat aldrig kommer säljas.

IMG_0242.jpeg

Dag 6.

Idag blir det en återgång till guld med tjusigheten Vacheron constantin les historiques 1912.

Efter en mycket intensiv vecka klarar jag mig gott utan en sekundvisare som jäktar fram på tavlan. Härnäst skall jag omedelbart sjunka ner i favoritfåtöljen med en kopp rivigt kaffe och nyhetsmorgon som sällskap.

Trevlig helg.

IMG_0246.jpeg
IMG_0250.jpeg

Dag 5 (världsmästerskap i teamsmöten).

Efter några guldiga dagar blir det en återgång till mindre ädel metall. Det är min farmorsfars gamla klocka som jag nyligen lät serva för runt 3500kr om jag minns rätt.

En manuell Atlantic Worldmaster med plexi och en hel del battle scars och det är också den enda klockan i samlingen som garanterat aldrig kommer säljas.

IMG_0242.jpeg
Skitcool, kan man få en närbild på fyran? Ser innovativ ut

Dag 7.

Klockbytarveckan lackar mot sitt slut, tack @yonsson för att du inte raderade tråden. Den har i alla fall gett mig en spark i baken att fortsättningsvis börja avvända några av dem mer ofta.

Men jag har även börjat överväga att göra mig av med ett par stycken och ersätta dessa med något jag hellre vill ha, blir de inte använda ska de inte heller ligga och samla damm.

Jag avslutar veckan med svenskt guld, nämligen en Sjöö Sandström ”Boliden”. Brukar endast använda den kring jul med ett rött perlon men tänkte prova den med skinnband denna gång.

IMG_0267.jpeg

Sista dan på klockbytarveckan är det målning på gång hemma och då blir det beater på. Denna gamla Squale förvärvades på en blöt GTG i huvudstaden för många år sen. Det absolut roligaste spontana klockköp jag varit med om. Shout out till @PR1973 och @Sebastard 🍻
1000063441.jpg

Tack till @Bergsman för initiativet. Blev en vecka med några klockor som är i frekvent rotation men även några som jag inte burit på väldigt länge.

Tillbaka
Topp