• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ska köpa flera nato/zulustraps, var hittar man bäst kvalite?

sajb

Breitling
Hej,

hittade ingen tråd med bra info om just nato/zulustraps, så tar provar lyckan med en ny tråd.
Det handlar ju förvisso inte om mycket pengar, men ska man ha många på en gång så är det ju bra om det blir rätt.

Frågor:

- Vilka säljer band av bäst kvalité (om det skiljer något alls)?
ex singularstraps/gripenbro/tickerroom annan?

- Ofta anges ingen längd på banden, vad är standardlängden?
Den enda jag köpt hittils var precis på gränsen till för kort för min handled, hoppas det var otypiskt kort.

- Har ni andra tips och råd?

/sajb
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Du är varmt välkommen att höra av dig med frågor ang ex längd till mig, så svarar jag för varje efterfrågad modell/färg/bredd - det diffar något mellan modeller och tillverkare.
 

Emil

Cartier
Säljaren "kekes7" från Australien på ebay har överlägset dem bästa banden jag har testat, sök på premium nato!
natobanden är tjockare och kraftigare än klassiska zulu, suverän kvalité till riktigt bra priser. banden kommer på drygt en vecka och servicen är bra. köpte tidigare av en Svensk leverantör som har nämnts på detta forumet, men dem banden är ingenting i jämförelse. har 21,5 i omkrets runt handlederna och det är på gränsen till för små för att kunna vika dubbelt tillbaka (standardlängd).
 

Jens

Greedo
De som har haft bäst kvalitet av hittills testade är helt klart de från urtid, dock så ligger väl sajten nere för tillfället. Annars håller jag med Emil, "kekes7" på EBay är riktigt bra!



J
 

nifag

Cartier
Jag tycker att Phoenix från exempelvis Urtid är bäst. Deras band kan dock variera i längd och även i väven på något sätt. Jag beställde hem tre st 22mm häromdagen och alla var olika långa. Hade fem-sex sedan tidigare och även dessa har varierat från gång till gång. Även spännena kan se olika ut då vissa saknar texten Phoenix. En jävla djungel egentligen, men alla håller fantastisk kvalitet.. Annars är Singulars sjukt stabila. Man blir aldrig besviken till skillnad från typ Natoband.nu. Jag har köpt ett par därifrån och gett bort dom direkt. Alldeles för mjuka för min smak och kvalitetskänslan överlag är inte i närheten av Phoenix och Singular. Överlag tror jag att man får det man betalar för. Billiga från Ebay kommer garanterat kännas billiga...
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Hej, snygg sajt, men vad är speciellt bra med deras band?
Har sett att du sålt straps i andra trådar, är det din sida så får du gärna skriva det.
Hej

Nej jag har absolut inget m sidan att göra. Har bara testat m pvd från dem och tycke om bandet och låsningarna.

Ja jag har en säljtråd på K&S, vill du prova så kolla tråden vad som finns. Jag tycker banden är bra och har bara fått bra feedback från köpare här på forumet. Sedan är det nog så att ett band för 150-200 kr kanske håller längre än band för 80kr inkl verktyg och frakt. Har även några 300mm långa mot normala 270 mm. Skicka PM vid intresse
 

wundlander

I know I look great in my Mustache
Säljaren "kekes7" från Australien på ebay har överlägset dem bästa banden jag har testat, sök på premium nato!
natobanden är tjockare och kraftigare än klassiska zulu, suverän kvalité till riktigt bra priser. banden kommer på drygt en vecka och servicen är bra. köpte tidigare av en Svensk leverantör som har nämnts på detta forumet, men dem banden är ingenting i jämförelse. har 21,5 i omkrets runt handlederna och det är på gränsen till för små för att kunna vika dubbelt tillbaka (standardlängd).
Kul att höra. Beställde ett par därifrån för ett par dagar sen. :)
 

wojtecki

Cartier
Phoenix är ok men fransar sig rätt ordentligt runt hålen. Har köpt några på ebay som har varit riktigt bra. Hängt med i över ett år dagligen och inte en tråd som släppt. Dom har också lite "metallic" lyster som nämns i en annan kommentar.
 
Topp