• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ska köpa klocka till min sambo - hans första i vuxen ålder

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
Det har ju Seikon också. :p
Jag håller med om att Hamilton gör trevliga klockor. Har dock ingen erfarenhet av kvaliteten.

Jag försökte inte bräcka Seikon, jag konstaterade endast fakta. Att båda har solida ändlänkar är väl inget annat än en hint att båda antagligen är relativt mycket pang för pistolerna. Med reservation för att jag inte har testat någon Hamilton av den modellen så vågar jag ändå påstå att båda är bra val!
 

aspo

Cartier
Tycker att en Certina DS Action diver funkar till det mesta. Överskrider dock din budget med ungefär 2k.
c013.407.11.051.00_2.jpg

Och överskrida tänkt budget hör ju till i den här världen!! ;)
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Svart tavla håller alltid bäst i längden.

Själv hade jag kört på en Seiko SARB033 eller SARB035 beroende på vilken tavla du tror han föredrar. Bra urverk, bra finish, sjukt mycket klocka för pengarna och kostar PRECIS 3000kr.
1211140d1378267766-seiko-sarb-033-035-img_5970_naruce.jpg

1211142d1378267784-seiko-sarb-033-035-sarb11.jpg

Håller med. Väldigt fin! Var handlas den billigast?
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
En annan rolig detalj med Seikon jag föreslog är att den har glasbaksida så man kan se det automatiska urverket. Brukar uppskattas av personer som inte har så stort klockintresse.

Du lyckas nästan att maskera din avsky mot glasbaksidor här. Du tycker att glas är för noobs va? va? va? :woot:


Och för att inte bara dansa med yonsson så lägger jag in ett tips också.
http://www.klockia.se/tissot-prc200-t055-417-11-057-00.html
Enligt mig en stabil och bra klocka som funkar i de flesta sammanhang.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Håller med. Väldigt fin! Var handlas den billigast?

watchhubs.com eller creationwatches.com

Du lyckas nästan att maskera din avsky mot glasbaksidor här. Du tycker att glas är för noobs va? va? va? :woot:
Det beror ju lite på vad det är för klocka. På dressare funkar det om det är ett snyggt urverk. Det lägger ju dock till någon millimeter på höjden och sänker vattentätheten vilket inte är positivt, men på just SARBen tycker jag att det funkar. Den är ju ganska modest storleksmässigt så höjden bidrar på ett positivt sätt till att få klockan att se rejälare ut.
 

maxmol

Panerai
Stål klocka med länk för det priset så håller jag med om Seiko Sarb men min favorit där är Sarb045 som har blå urtavla.

ysydu5y8.jpg




Om du inte är fast bestämd på länk så är för en extra 1000 lapp Tissot Visodate en kul klocka.

2unuzyhe.jpg
 

twisted

Cartier
Slänger du in en lax till i budgeten så kan du nog få tag på en Citizen Grand Classic NB0040-58A;

cssigauto1-1.jpg


Inte helt ful baksida heller för den delen:

cssigauto1-8.jpg
 

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
Tack snälla för alla fina tips. Jag har definitivt mer koll nu och har ett par tre alternativ att välja mellan. Ska nu bege mig ut och titta och känna på klockorna IRL. Fänks!
Har du kollat upp affärer innan? Vissa av klockorna som har föreslagits kan nog vara svåra att hitta i svensk butik.
 

P-A

Sir Spamalot
Svart tavla håller alltid bäst i längden.

Själv hade jag kört på en Seiko SARB033 eller SARB035 beroende på vilken tavla du tror han föredrar. Bra urverk, bra finish, sjukt mycket klocka för pengarna och kostar PRECIS 3000kr.
1211140d1378267766-seiko-sarb-033-035-img_5970_naruce.jpg


Jag kapar tråden lite.
Frun vil ha en klocka till jobbet, hon jobbar i kemilabb och vill ha något liknande SARB033 men inte till den pengen.
Finns något liknande/likadant för e bunt med mindre pengar.
Någon SEIKO 5 kanske?
 
Topp