Var hook’d på koffeintabletter i min ungdom, mår bättre utanHur kommer du igenom arbetsdagen pöjk!
Senast ändrad:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Var hook’d på koffeintabletter i min ungdom, mår bättre utanHur kommer du igenom arbetsdagen pöjk!
Nyttan för mig är att det visar när och var klockan togs ut/i bruk första gången, vilket är intressant att veta tycker jag. Självklart är kvitto från det egna köpet viktigare rent ekonomiskt/juridiskt.
Nej, den ursprungliga affären har inget med den nya försäljningen att göra.
60 år senare så _kanske_ det är värt med original kvitto.Varför behålla det?, gör det inte mer glädje att följa med än att det stannar hos första köparen.
Vill man inte ha med så mycket som möjligt i en eventuell affär?
Jo, det räcker ju iofs om cert finns. Men det är ändå kul att veta så mycket som möjligt om klockan, tycker jag. Naturligtvis ingen deal breaker men finns det kvar vill jag gärna ha/skickar med.Står ju på Certet?![]()
Hört talas om Google?Låt oss säga att klockan är 10 år gammal så kan det ju vara kul att se vad den såldes för då och vad den listas för nu.
Word!Jag skriver gärna ett kvitto om ngn köper en klocka av mig. Skulle vederbörande önska orginalkvitto från butik skulle jag inte förstå syftet samt tycka att det var en lustig figur.
Hört talas om Google?
Hört talas om Google?
Nej. Relationen till sin AD som jag poängterade tidigare...Fortfarande inga argument för att inte skicka med kvittot? Vad är ni rädda för? Skatteverket?![]()
![]()
Du tror väl inte på fullaste allvar att dessa italienska handlare betalar skatt eller moms?Roligare om saker som detta följer med klockan..
Men kör på google du...
![]()
Du tror väl inte på fullaste allvar att dessa italienska handlare betalar skatt eller moms?
Och vad säger den? Att du köpte en klocka hos en AD...fast vad är det du äventyrar om du sen skickar kvittot med klockan?Nej. Relationen till sin AD som jag poängterade tidigare...
Ofta. Om du inte fattar är du naiv.Så en Italiensk rolex ad betalar inte skatt medans en Svensk gör det? Förstår inte riktigt vad du menar?
Ofta. Om du inte fattar är du naiv.
Nej. Dito.Absolut du tycker svenskköpt är jätte premium, ha en trevlig kväll!
Sin relation med AD givetvis.Och vad säger den? Att du köpte en klocka hos en AD...fast vad är det du äventyrar om du sen skickar kvittot med klockan?
Hur påverkas/ äventyras relationen?Sin relation med AD givetvis.
Är du beredd att betala ett mervärde för att få med det?Självklart, långsiktigt ger originalkvitto ett mervärde.
Det enda jag kan tänka mig är att ADn kanske inte gillar att andra får se vilken bra deal du har fåttHur påverkas/ äventyras relationen?