• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skatteåterbäring

Izze

Cartier
Tack! Har tid för operation bokad 8 juli men har ännu inte bestämt mig riktigt. Är extremt närsynt och riskerna att det inte blir lyckat är större då.. Samtidigt som såklart vinsten med operation också är mycket större...
Gjorde min utomlands för 10 lappen, mer proffsigt och fräschare lokaler. Är sjukt nöjd med resultatet också!
 

WHU

Panerai
2-Faktor
Gjorde min utomlands för 10 lappen, mer proffsigt och fräschare lokaler. Är sjukt nöjd med resultatet också!

"Mer proffsig och fräschare lokaler", än vadå?
Gjorde min på Memira, både fräscha lokaler och proffsigt bemötande hela vägen.
Jag har varit på fem återbesök/uppföljningar på tre år, bara för att se så allt är ok.
Hur funkar sånt om man gör operationen utomlands?
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Jag har dock varit märkligt torr/grusig i ögonen de senaste två månaderna, vet inte om det är pollen som härjar och jag blivit allergisk eller vad det kan vara. Oroar mig för att det tydligen kan bli så att man är torrare i ögonen efter operationen..

Inget jag märkt av. Dock irriterade mina linser ögonen så för mig blev det dubbel vinst =)
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
"Mer proffsig och fräschare lokaler", än vadå?
Gjorde min på Memira, både fräscha lokaler och proffsigt bemötande hela vägen.
Jag har varit på fem återbesök/uppföljningar på tre år, bara för att se så allt är ok.
Hur funkar sånt om man gör operationen utomlands?
Vårda har kampanj, 19500 kr per öga för "NoCut" så det känns ju väldigt prisvärt. Huruvida lokalerna är lika fräscha som Memira är oklart men... De har tre uppföljningar och garanterar en kostnadsfri korrigerad operation om man efter operationen får sämre än 0,75 som jag förstod det, dock måste man isåfall vänta 1,5 år på operation två.
 
Senast ändrad:

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Vårda har kampanj, 19500 kr per öga för "NoCut" så det känns ju väldigt prisvärt. Huruvida lokalerna är lika fräscha som Memira är oklart men... De har tre uppföljningar och garanterar en kostnadsfri korrigerad operation om man efter operationen får sämre 90% syn på det bästa ögat som jag förstod det, dock måste man isåfall vänta 1,5 år på operation två.
 

WHU

Panerai
2-Faktor
Vårda har kampanj, 19500 kr per öga för "NoCut" så det känns ju väldigt prisvärt. Huruvida lokalerna är lika fräscha som Memira är oklart men... Däremot tror jag inte att de har lika många uppföljningar, de har två uppföljningar och garanterar en kostnadsfri korrigerad operation om man efter operationen får sämre än 0,75 som jag förstod det, dock måste man isåfall vänta 1,5 år på operation två.

Det är säkert prisvärt, helt säker på att att det är fräscha lokaler.
Man får gå på känslan, helhetsintrycket är viktigt.
Träffade Memira fyra ggr innan operationen, fick svar på alla mina frågor och fick samtidigt ett stort förtroende.
Vi pratar ögon, vi ska ha med oss dom resten av livet!
Därför kanske inte alltid billigast är bäst.....
Som vilken klockaffär som helst, läs på och ta reda på fakta.
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Det är säkert prisvärt, helt säker på att att det är fräscha lokaler.
Man får gå på känslan, helhetsintrycket är viktigt.
Träffade Memira fyra ggr innan operationen, fick svar på alla mina frågor och fick samtidigt ett stort förtroende.
Vi pratar ögon, vi ska ha med oss dom resten av livet!
Därför kanske inte alltid billigast är bäst.....
Som vilken klockaffär som helst, läs på och ta reda på fakta.
Man vill ju betala för rätt saker dock ;) Det man skulle vilja veta är ju vilken klinik som har nyast utrustning och bäst läkare, men åtminstone det sista bör ju vara omöjligt att utreda.
 

adress

Friends of KS
Tack! Har tid för operation bokad 8 juli men har ännu inte bestämt mig riktigt. Är extremt närsynt och riskerna att det inte blir lyckat är större då.. Samtidigt som såklart vinsten med operation också är mycket större...
Har alltid haft lite problem med - att man " skär i ett friskt organ". Ögat har också en förmåga att återbilda / läka igen. Speciellt på yngre - under 26 år.
Närsynthet eller långsynthet är ingen sjukdom - men kan vara nog så besvärligt för vissa.
Ofta blir ju resultatet på längre sikt - att man är tillbaka på ruta ett. Eller att det blir en kombination av operation - glasögon. Många använder linser - brukar inte fungera efter en operation. Men förmodligen har du fått all denna info redan. Tekniken går verkligen framåt.
Lite lättare när man opererar för grå starr ( Katarakt) eller grön starr( Glaukom) - eftersom man då " bara" byter ut linsen. Dessa två är dock en sjukdom.
Oavsett - lycka till med ingreppet - om du så beslutar.
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Har alltid haft lite problem med - att man " skär i ett friskt organ". Ögat har också en förmåga att återbilda / läka igen. Speciellt på yngre - under 26 år.
Närsynthet eller långsynthet är ingen sjukdom - men kan vara nog så besvärligt för vissa.
Ofta blir ju resultatet på längre sikt - att man är tillbaka på ruta ett. Eller att det blir en kombination av operation - glasögon. Många använder linser - brukar inte fungera efter en operation. Men förmodligen har du fått all denna info redan. Tekniken går verkligen framåt.
Lite lättare när man opererar för grå starr ( Katarakt) eller grön starr( Glaukom) - eftersom man då " bara" byter ut linsen. Dessa två är dock en sjukdom.
Oavsett - lycka till med ingreppet - om du så beslutar.
Ska inte kapa tråden mer men vill bara säga att de nya metoderna med NoCut innebär att lasern både behandlar både ytan och hornhinnan utan att man skär ett lock. Ytan läker sedan ihop på ett par dagar och "återställs" således. LASIK-locket läker ju aldrig tillbaka. Min syn har varit stabil i mer än 3 år och jag är 30 i dagsläget så i det hänseendet är jag lämpad för operation :)
 

adress

Friends of KS
Stämmer - nya metoderna är fantastiska. Ytan och hornhinnan - samma sak. Inga knivar - bra. Stabil myopi och ålder - perfekt kombination - utan att veta dina värden/astigmatism.
Lycka till - detta kommer att hjälpa dig. :)
 
Topp