• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skindiver dax!

Gummo

Joker
2-Faktor
Kollade i mobilen nu å där är bilderna inte sneda? Någon annan som kan bringa lite ljus i hur det ser ut på era skärmar ?


Sent from my iPhone using Tapatalk 2


Sista upp och ner de andra ser fine ut! Budade hem en Skin Diver igår på bukten efter att ha sett din :) Inte en Marc Nicolet, ett annat märke men den hette Skin Diver i efternamn.
 
  • Like
Reactions: KMS

KMS

Rolex
Sista upp och ner de andra ser fine ut! Budade hem en Skin Diver igår på bukten efter att ha sett din :) Inte en Marc Nicolet, ett annat märke men den hette Skin Diver i efternamn.

Coolt! Alltid kul att kunna ge lite inspiration :)
Vad hette den i förnamn då?



Sent from my iPhone using Tapatalk 2
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Bumpar en gammal tråd, då jag blivit lite biten av skindiverinsekten, bl.a. genom denna tråd... https://klocksnack.se/threads/någon-som-vet-vad-det-här-är-för-klocka.64603/#post-1656940 :)

En fråga kvarstår dock. Vad definierar egentligen en "Skindiver" jämfört med en annan dykare? Någon bättre vetande @Weasel, @KMS, @Gummo, @Grafton, mfl. som kan upplysa mig?

EDIT: Ett tag trodde jag att det var något med att det var ok med skinnband på en sån dykare, men sen tänkte jag om, och kopplade ihop det med att de inte fick överstiga en viss tjocklek, eftersom jag skulle skriva "skinndykare", men autocorrect ändrade till "skinny karen" ;)
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Uttrycket Skindiver kommer väl från fridykning utan dykardräkt/-utrustning och kommer från en tid då dykarklockorna saknade kronskydd och var lite nättare i storlek?
..Jmfr 6538 med en 114060.
Brukar ha en boettdiameter mellan 36-37 utan krona.

Jag har två som båda kostade som en avbruten/misslyckad krogkväll, är svårt charmiga och som används mycket:)
IMG_2582.JPG

IMG_2734.JPG
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Uttrycket Skindiver kommer väl från fridykning utan dykardräkt/-utrustning och kommer från en tid då dykarklockorna saknade kronskydd och var lite nättare i storlek?
..Jmfr 6538 med en 114060.
Brukar ha en boettdiameter mellan 36-37 utan krona.

Jag har två som båda kostade som en avbruten/misslyckad krogkväll, är svårt charmiga och som används mycket:)
IMG_2582.JPG

IMG_2734.JPG
Dåså, då var det bestämt :) Tack! Dessa borde då kvala in här...




Har även denna som behöver lite kärlek...

 

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
Underbar subkategori klockor, äkta nördfeeling! Jag blev helt såld på @KMS ' Marc Nicolet och lyckades till slut förvärva den, det är fortfarande en favorit.
IMG_8669.JPG

Har bl a en liten Mondaine också, den borde väl kvala in som skindiver? Första klockan jag köpte här på forumet! Fantastiska detaljer och med ett sjukt smidigt s.k. porr-tropic med reptilprägling.
IMG_8668.JPG
 
Topp