Oskar
Basic
Jag trodde verkligen att denna tråden redan skulle finnas, men sökningarna gick bet!
Jag söker helt enkelt efter bra rekommendationer på skomakare i Stockholm. Helst vill man ju inte alltid ta sig så långt så bra att ha koll på flera.
Mina första:
Södermalm
Södermalms sko & nyckelservice
Rekommenderas varmt, ligger bara lite för långt från min del av Södermalm.
Halvrestaurerade ett par av mina RM Williams förra året med mycket gott resultat, samt gjorde enklare sulning och putsning på ett annat par.
Pris: medel
Kungsholmen
Rålambshov skomakeri
Har gjort många enklare ingrepp och omsulningar här. Det mesta har varit väldigt bra, men en del av de tunnare sulorna har snabbt släppt i tån. Han gjorde även en lagning med epoxylim för att slippa sy om, vilket han borde rådfrågat mig om då det inte går att återställa.
Bra för enklare saker, gör inte större ingrepp på dyrare skor här.
Pris: billigt
Jag söker helt enkelt efter bra rekommendationer på skomakare i Stockholm. Helst vill man ju inte alltid ta sig så långt så bra att ha koll på flera.
Mina första:
Södermalm
Södermalms sko & nyckelservice
Rekommenderas varmt, ligger bara lite för långt från min del av Södermalm.
Halvrestaurerade ett par av mina RM Williams förra året med mycket gott resultat, samt gjorde enklare sulning och putsning på ett annat par.
Pris: medel
Kungsholmen
Rålambshov skomakeri
Har gjort många enklare ingrepp och omsulningar här. Det mesta har varit väldigt bra, men en del av de tunnare sulorna har snabbt släppt i tån. Han gjorde även en lagning med epoxylim för att slippa sy om, vilket han borde rådfrågat mig om då det inte går att återställa.
Bra för enklare saker, gör inte större ingrepp på dyrare skor här.
Pris: billigt