• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Skor

Neutral Pate de Lux räcker om man kör rätt färgad Pommadier? Ska inhandla minst ett par finare skor från Carmina i Paris om någon vecka, och kommer därför behöva använda skovårdsprodukter i större utsträckning, nämligen.

--

Finns det någon återförsäljare som säljer Saphir till ett mer fördelaktigt pris än ex Pediwear? Annars blir det att handla där.

Tycker det beror på vad det är för skor, svarta skor kör jag svart kräm och svart polish eftersom jag vill att de ska vara just svarta. Ett par bruna skor är mer "levande" och blir enligt mig snyggare med tiden, därför kan det vara trevligt att köra neutrala produkter och låta skorna åldras på ett schyst sätt. Ibland kör jag färgad kräm även på bruna skor, men det är framförallt på de skorna jag använder lite hårdare eller om det behöver tillskjutas lite färg. Ett tips är att du läser igenom skovårdstråden på shoegazings forum som innehåller ett par guider och mycket bra information om hur du kan gå tillväga.

Angående priset ser det väl bra ut, även om jag själv hellre betalar några tior till och köper hos skomakare.

DMS från Meermin och nya, jävligt sköna strumpor från Uniqlo

Foto 2014-07-08 11 19 56.jpg
Världens bästa strumpor. Hatar att inte ha någon resa inbokad till något land där det säljs uniqlo. Du skulle utan problem kunna börja deala strumpor nu. Thug
Hittade dessa gamla poster om Uniqlo's strumpor. Tycker ni fortfarande det är finfina grejor? Bra nog för att beställa dessa framför vad man hittar i svensk butik? Vilken modell kör ni?

En korkad fråga; om borsten eller polertrasan får färg av polishen, har man gett polishen för lite tid att torka då?

Det var nämligen så att jag testade en ny polish häromdagen och blev inte riktigt nöjd med resultatet. Tror att jag antingen väntade jag för kort tid eller så hade jag för tjockt lager.

Mina gamla blundstones har fått mycket kärlek men tänkte försöka ta bort vaxet och ge dom lite Spitshine behandling. Hur får jag bort vaxet på bästa sätt för att börja om med kräm och polish?

Hur bra håller "Dainite Rubber"-sulorna som finns på bland annat C&J kängor? Finns farligt många kängor, tänker att det borde vara lättare att begränsa sig till en passande sula... :)

Går ni nu med era lädersulor trots denna vinterväderlek? Känns rätt tråkigt att ha sina skor i skohyllan 80 % av året så nu skiter jag i mögel och så vidare. Skorna kostar 2 500 kr. Mina Björn Borg kostade 1 200 kr och har hållit i fem år med nästan vardaglig användning.

Mina gamla blundstones har fått mycket kärlek men tänkte försöka ta bort vaxet och ge dom lite Spitshine behandling. Hur får jag bort vaxet på bästa sätt för att börja om med kräm och polish?

En bra början är en ordentlig tvätt med ex galltvål, om det inte räcker starkare grejor.
Hur bra håller "Dainite Rubber"-sulorna som finns på bland annat C&J kängor? Finns farligt många kängor, tänker att det borde vara lättare att begränsa sig till en passande sula... :)

Alldeles utmärkt.

Går ni nu med era lädersulor trots denna vinterväderlek? Känns rätt tråkigt att ha sina skor i skohyllan 80 % av året så nu skiter jag i mögel och så vidare. Skorna kostar 2 500 kr. Mina Björn Borg kostade 1 200 kr och har hållit i fem år med nästan vardaglig användning.

Ja - är det inte monsun eller riktigt fulslask så går jag i skinnsulat (men för all del - oftast något högre sulkvalité).

Jag köpte i veckan ett par av märket Giano ur deras Italian Heritage linje. Är det någon som har någon input på kvalitet eller erfarenhet av märket och linjen?

Jag tycker det beror på hur man använder dem. Personligen gillar jag tex att gå en bit på morgonen till jobbet, ca 20-30 min enkel väg, och därför avstår jag från lädersula. 40 min till en timmas promenad under en hel vinter i väta och grus på marken går rätt hårt åt lädersulor. Men snackar vi om ett par hundra meter per dag så funkar det väl med läder även på vintern. Läder kan dock vara rätt halt på snö och is.

Kör red wings egna" olja" på dem. Finns säkerligen något som är bättre enligt förståsigpåare men de har hållit bra i ca 7 år utan att jag tagit hand om dem nämnvärt.
Trevligt! Själv kör jag RM Williams sadelfett på allt som inte är finskor; dvs på RM's, RW's, chromexcel-kängor osv. Funkar fint, luktar gott också! Tyckte RW's olja var lite oljig, om du förstår vad jag menar?

Trevligt! Själv kör jag RM Williams sadelfett på allt som inte är finskor; dvs på RM's, RW's, chromexcel-kängor osv. Funkar fint, luktar gott också! Tyckte RW's olja var lite oljig, om du förstår vad jag menar?

Håller med! Mest snålfarbror "som ska göra slut på produkten" :) Ska test RM W:s sadelfett. Har ett par RM:s som börjar tröttna också. Tack för tipset!

Får väl posta här oxå, fick hem två par Bexley skor idag. Har sedan tidigare ett par bruna moccaskor av samma märke vilka sitter superskönt så var därför tvungen att testa vintervarianterna, vet inte vad ni anser/har erfarenhet om Bexley här?
image.jpg

Får väl posta här oxå, fick hem två par Bexley skor idag. Har sedan tidigare ett par bruna moccaskor av samma märke vilka sitter superskönt så var därför tvungen att testa vintervarianterna, vet inte vad ni anser/har erfarenhet om Bexley här?
image.jpg

Jag har ett par som reducerats till värsta sortens beaters. Förutom att tungan inte sitter fast i skaftet så att de tar in vatten ganska fort så är jag för pengarna mer än nöjd. Finishen är rätt dålig men de håller fint och har faktiskt blivot bättre med åren och med lite puts så kan man inte tro att man stått med lera upp till knäna en hel dag. Man hittar nog ingen bättre känga för mindre än dubbla priset i butik i Sverige.

Tillbaka
Topp