Untitled
Basic
Neutral Pate de Lux räcker om man kör rätt färgad Pommadier? Ska inhandla minst ett par finare skor från Carmina i Paris om någon vecka, och kommer därför behöva använda skovårdsprodukter i större utsträckning, nämligen.
--
Finns det någon återförsäljare som säljer Saphir till ett mer fördelaktigt pris än ex Pediwear? Annars blir det att handla där.
Tycker det beror på vad det är för skor, svarta skor kör jag svart kräm och svart polish eftersom jag vill att de ska vara just svarta. Ett par bruna skor är mer "levande" och blir enligt mig snyggare med tiden, därför kan det vara trevligt att köra neutrala produkter och låta skorna åldras på ett schyst sätt. Ibland kör jag färgad kräm även på bruna skor, men det är framförallt på de skorna jag använder lite hårdare eller om det behöver tillskjutas lite färg. Ett tips är att du läser igenom skovårdstråden på shoegazings forum som innehåller ett par guider och mycket bra information om hur du kan gå tillväga.
Angående priset ser det väl bra ut, även om jag själv hellre betalar några tior till och köper hos skomakare.