• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Skor

Hoarz Okej! nej är inne lite på att köpa skoputsar boxen som du har, den verkar så jäkla ball haha.. och har hittat den hos dom för bra pris faktiskt!

En fråga till er alla där ute som gärna sveper bägare på stående fot och charmar damer på Skövde dansfestival. Vad slänger ni på fötterna?

Jag själv har ett par Rm Williams som är lite små, något slitna som får agera dans och pippardosorna. Skorna blir totalförstörda efter en kväll...

En fråga till er alla där ute som gärna sveper bägare på stående fot och charmar damer på Skövde dansfestival. Vad slänger ni på fötterna?

Jag själv har ett par Rm Williams som är lite små, något slitna som får agera dans och pippardosorna. Skorna blir totalförstörda efter en kväll...

Brukar ta skor som är slitna, men oftast går dem att torka av och putsa upp! Det är ju mörkt på krogen så det syns inte så tydligt.

Måste passa på att fråga en sak jag funderat över ett tag...
Sitter på ett par chelsea-boots från Sebago med randsydd Dainite-sula. Dock har skorna en bit lädersula mellan det främre partiet och hälen (se skamlöst snodd bild nedan), så kallad York-sula som jag förstått det. Vad är egentligen poängen med det här upplägget istället för en hel gummisula?

500x1000px-LL-2eeb12c8_80106-deia-marron_cxl2.jpeg

Kör väl oftast de här och tar hellre smällen än bär "fula" skor... Skor är till för att användas!
image.jpg

Äntligen har de anlänt!! mina MTO från Yanko efter ca: 10 veckors väntetid :D

Detta är mitt första par från dem och måste säga att jag är så här långt (suttit i dem i tio min) positivt överraskad av dem. Upplever att sularbetet är väldigt fint och även skinnet känns bra, tyvärr är de något trånga över lästen men hoppas de ska töjas lite efter användning och skoblock.

IMG_20150127_074025.jpg

Man är ju inte jättesugen på att ta ut dem i detta slaskväder så de får nog invänta bättre dagar eller möjligen att de få åka i galoscherna :)

Måste vädra tankar...

Köpte ett par RM Williams för 3 år sedan cirka på bäckmans i Sthlm. Skorna har används vid regn och tort väder och inte vid snö. Har varvat med andra skor, använt sadelfett och skoblock.

Nu har det blivit sprickbildningar vid skons böjning.

När jag köpte skorna sa pajasen på bäckmans att skorna skulle hålla 10-15 år och jag har fan knappt de ett år effektivt.

Svaret hos bäckmans blev: Det blir veck i sånna skor.

- jo men jag är här för sprickan. Inte väcken.

Jo men det blir svårt att få rm w att ta emot dem men vi kan testa...

- jag reklamerar hos er, inte rm w.

Vi kan testa...

Drygare har jag aldrig varit med om, och det var Peter som tog hand om ärendet. Nu ska jag leta fram transaktionsbevis men blev så sjukt lack över attityden.

Måste vädra tankar...

Köpte ett par RM Williams för 3 år sedan cirka på bäckmans i Sthlm. Skorna har används vid regn och tort väder och inte vid snö. Har varvat med andra skor, använt sadelfett och skoblock.

Nu har det blivit sprickbildningar vid skons böjning.

När jag köpte skorna sa pajasen på bäckmans att skorna skulle hålla 10-15 år och jag har fan knappt de ett år effektivt.

Svaret hos bäckmans blev: Det blir veck i sånna skor.

- jo men jag är här för sprickan. Inte väcken.

Jo men det blir svårt att få rm w att ta emot dem men vi kan testa...

- jag reklamerar hos er, inte rm w.

Vi kan testa...

Drygare har jag aldrig varit med om, och det var Peter som tog hand om ärendet. Nu ska jag leta fram transaktionsbevis men blev så sjukt lack över attityden.
Lägg upp lite bilder om du har!

Äntligen har de anlänt!! mina MTO från Yanko efter ca: 10 veckors väntetid :D

Detta är mitt första par från dem och måste säga att jag är så här långt (suttit i dem i tio min) positivt överraskad av dem. Upplever att sularbetet är väldigt fint och även skinnet känns bra, tyvärr är de något trånga över lästen men hoppas de ska töjas lite efter användning och skoblock.

IMG_20150127_074025.jpg

Man är ju inte jättesugen på att ta ut dem i detta slaskväder så de får nog invänta bättre dagar eller möjligen att de få åka i galoscherna :)

Har varit sugen på ett par Yanko ett tag men inte tagit steget än... :p känns som att lev tiden är så förbaskat lång. Men den som väntar på ngt gott...? Stämmer det i ditt fall?`

En annan fråga som jag inte setts om det tagit upp. Är det någon som har erfarenhet av skor från These Glory Days? Det är ju ett klädesmärke, men de gör även skor. Har hittat ett par skyssta skor från dem på Volt men att lägga ca 2500:- på dessa känns inte helt rätt. Även om de är randsydda, har gummisula eller läder och känns jäkligt sköna så kan det ändå bli ett par Loake, som alla andra..:p Kom gärna med åsikter.

Har varit sugen på ett par Yanko ett tag men inte tagit steget än... :p känns som att lev tiden är så förbaskat lång. Men den som väntar på ngt gott...? Stämmer det i ditt fall?`

jo leveranstiden är ganska lång, nu körde ju jag MTO som sagt och i vanliga fall är levtiden runt 4-6 veckor men iom att det varit jul och de haft mycket att göra blev det runt 10 för min del. Men jag kan absolut säga att det var värt väntan för mig!

Beställer man nu har man dem ju ungefär till vädret börjar bättra sig med haha.

För priset tycker jag man får väldigt mycket sko av det jag hittills kunnat se, jag har inte några från Carmina så kan inte jämföra med dem men har från C&J så får väl se framöver hur de matchar dem :)

Tycker det är kul med ett "nytt" märke också och inte bara gå i samma led som alla andra med Loake och C&J. Tyvärr har jag inte möjlighet att gå upp i prisklass så kul när man får chansen att testa annat. Skolyx har också varit väldigt serviceminded måste jag säga!

sitter mest och myser och kikar på dem ;)

IMG_20150128_093853.jpg

jo leveranstiden är ganska lång, nu körde ju jag MTO som sagt och i vanliga fall är levtiden runt 4-6 veckor men iom att det varit jul och de haft mycket att göra blev det runt 10 för min del. Men jag kan absolut säga att det var värt väntan för mig!

Tycker det är kul med ett "nytt" märke också och inte bara gå i samma led som alla andra med Loake och C&J. Tyvärr har jag inte möjlighet att gå upp i prisklass så kul när man får chansen att testa annat. Skolyx har också varit väldigt serviceminded måste jag säga!

Kul! Stiliga! Grattis!

Jäkligt, nästan läskigt, lika ett par C&J Clifford dock - hade varit kul om de gjort något eget.

Vad innebär MTO i det här fallet? Vilken typ av valfrihet erbjuder det? Vad modifierade du jämfört med ett par RTW?

Kul! Stiliga! Grattis!

Jäkligt, nästan läskigt, lika ett par C&J Clifford dock - hade varit kul om de gjort något eget.

Vad innebär MTO i det här fallet? Vilken typ av valfrihet erbjuder det? Vad modifierade du jämfört med ett par RTW?

Tack!

Intressant att du nämner Clifford, det var nämligen precis den sko jag hade i tankarna då jag beställde då jag gillar den mycket men samtidigt ville testa ett annat märke :)

Vad gäller MTO så får man hos Yanko välja läst, färg och "modell" alltså jag valde den av deras läster jag gillade bäst, ville ha i ljusbrunt och med broguemönster. Det finns alltså ingen ljusbrun brogue i deras sortiment vad jag vet (inte hos skolyx iaf) så det är modifieringen jag gjorde.

Det har väl inte lika många val vad gäller färger och skinn som många av de andra "stora" tillverkarna men tyckte det räckte och priset är ju dessutom betydligt lägre än C&J standardkollektion vilket jag tycker är föredömligt.

Jag har ett dilemma som jag brottas med under vintrarna. När kängorna åker på och tillika jeans eller chinos. Hur gör ni då?
Rullar ni upp jeansen eller hur gör ni?

Jag tycker dessutom att det är en konst att rulla upp jeansen snyggt, om de är inte supertighta över i fotvidden.

Dagens I-lands problem :)

Antingen så skiter du helt i att rulla upp dom, brukar funka ibland? beror dock på hur stora skorna är vid ankeln, annars brukar jag rulla upp ett varv / två varv och se vilket som passar bäst bara. ( brukar vara två, för mig iallfall ) men väldigt mycket smaksak tror jag.

Det började här i september...
100.jpg

Jag hade länge varit sugen på ett par Vass. När de äntligen skulle komma till Stockholm på Shoegazings Super Trunk Show hade jag bestämt mig att beställa ett par. Veckorna innan Trunken tillbringades med att plöja igenom hela denna tråd för inspiration.

Eftersom Vass är från Ungern ville jag ha något som var typiskt för landets skomakartradition. Tanken var att beställa ett par på den klassiska Budapesterlästen, men var osäker innan jag kunde se den live. I verkligheten upplevdes den inte riktigt så kantig som den kan se ut på bild. En härlig läst med mycket karaktär helt enkelt (se bara på formen på skoblocken:)).

Goysersömnad var en annan detalj som jag gillade och därmed valde. Dubbel lädersula (med brun sulkant) med infällda tåjärn lades också till i beställningsspecifikationen. Avslutningsvis villa jag ha en sko i någon färg som jag inte hade sen tidigare. Ett par gröna skor måste man väl ha i skogarderoben? Dessutom fanns museum calf (eller Ilcea Radica Calf på Vass-språk) i grönt.

Klart! Då var det bara att vänta 6-8 veckor på leverans. Eller ännu längre, fick jag veta, då Vass bedömde att det valda lädret som de hade hemma inte höll tillräckligt hög kvalitet. Så jag fick beskedet att de skulle vara tvungen att beställa nytt läder från sin leverantör, med följden att mina skor skulle levereras först i slutet av januari.:depressed:
I dag kom äntligen skorna.
treshappy.gif
Och vilka skor. Perfekt kombination med det mörkgröna lädret och den bruna sulan. Fantastisk färg (svår att fånga på bild) med vissa röda inslag (se sista bilden) och vad det verkar en gedigen konstruktion.

Och nu blir det skoporr...:D
101.jpg
102.jpg
103.jpg
104.jpg
105.jpg
106.jpg
107.jpg

oi8MTSb.jpg

Tiger Yngve. Det får nog bli ett par helvita till våren. Sjyst sneakeralternativ enligt mig.

Är det någon som har koll på hur det ser ut med loafers från meermin? Inga roliga färger inne nu, missade de gröna jäklarna...

• Like
Reactions: ssl
Väntade i strax över 2 timmar utanför SNS i fredags på att dessa skor skulle släppas

nike-air-max-1-bhm-01.jpg

Nike Air Max BHM 2015.
Så efter 2 timmar i snö, regn och kyla så fick jag tag på ett av ytterst få par som såldes i Sverige.

Och när jag ändå var igång köpte jag dessa, som jag kollat på ett tag men inte köpt!

654256-601-1.jpg

Nike Lunar Force 1 '14 Red Suede

Familjen blir bara större och större

beställde ett par loake igår från Brandos.se. jäkligt nöjd med Loake, har flera stycken o tycker det är mkt smäll för pengen.
image_19366.jpg

Är det någon som sett Loake Perth till salu någonstans?

Funderar på att testa Loake för första gången.

...fast egentligen suktar jag efter ett par Carmina PTBs i Cordovan. Men verkar utplockat på storlekar.

Kanonbra, även om jag föredrar brorsan Grasmere (men det är ju jag som inte gillar brogues).
Jag är tvärtom, tycker det händer lite mer men det är ju personal preference :) Hur är svart kontra tan? Jag är en sucker för bruna skor men måste ju någon gång äga ett par svarta pjucks (har svårt för svart överlag vad gäller kläder, kostym osv)

Tillbaka
Topp