Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har du några egna bilder på skorna? Vad är det initiala intrycket av de? Berwick har ju tidigare fått bra kritik och ansetts som ett fullvärdigt alternativ till b.la. Meermin?
En fråga till er alla där ute som gärna sveper bägare på stående fot och charmar damer på Skövde dansfestival. Vad slänger ni på fötterna?
Jag själv har ett par Rm Williams som är lite små, något slitna som får agera dans och pippardosorna. Skorna blir totalförstörda efter en kväll...
En fråga till er alla där ute som gärna sveper bägare på stående fot och charmar damer på Skövde dansfestival. Vad slänger ni på fötterna?
Jag själv har ett par Rm Williams som är lite små, något slitna som får agera dans och pippardosorna. Skorna blir totalförstörda efter en kväll...
Lägg upp lite bilder om du har!Måste vädra tankar...
Köpte ett par RM Williams för 3 år sedan cirka på bäckmans i Sthlm. Skorna har används vid regn och tort väder och inte vid snö. Har varvat med andra skor, använt sadelfett och skoblock.
Nu har det blivit sprickbildningar vid skons böjning.
När jag köpte skorna sa pajasen på bäckmans att skorna skulle hålla 10-15 år och jag har fan knappt de ett år effektivt.
Svaret hos bäckmans blev: Det blir veck i sånna skor.
- jo men jag är här för sprickan. Inte väcken.
Jo men det blir svårt att få rm w att ta emot dem men vi kan testa...
- jag reklamerar hos er, inte rm w.
Vi kan testa...
Drygare har jag aldrig varit med om, och det var Peter som tog hand om ärendet. Nu ska jag leta fram transaktionsbevis men blev så sjukt lack över attityden.
Lägg upp lite bilder om du har!
Äntligen har de anlänt!! mina MTO från Yanko efter ca: 10 veckors väntetid
Detta är mitt första par från dem och måste säga att jag är så här långt (suttit i dem i tio min) positivt överraskad av dem. Upplever att sularbetet är väldigt fint och även skinnet känns bra, tyvärr är de något trånga över lästen men hoppas de ska töjas lite efter användning och skoblock.
![]()
Man är ju inte jättesugen på att ta ut dem i detta slaskväder så de får nog invänta bättre dagar eller möjligen att de få åka i galoscherna![]()
Har varit sugen på ett par Yanko ett tag men inte tagit steget än...känns som att lev tiden är så förbaskat lång. Men den som väntar på ngt gott...? Stämmer det i ditt fall?`
jo leveranstiden är ganska lång, nu körde ju jag MTO som sagt och i vanliga fall är levtiden runt 4-6 veckor men iom att det varit jul och de haft mycket att göra blev det runt 10 för min del. Men jag kan absolut säga att det var värt väntan för mig!
Tycker det är kul med ett "nytt" märke också och inte bara gå i samma led som alla andra med Loake och C&J. Tyvärr har jag inte möjlighet att gå upp i prisklass så kul när man får chansen att testa annat. Skolyx har också varit väldigt serviceminded måste jag säga!
Kul! Stiliga! Grattis!
Jäkligt, nästan läskigt, lika ett par C&J Clifford dock - hade varit kul om de gjort något eget.
Vad innebär MTO i det här fallet? Vilken typ av valfrihet erbjuder det? Vad modifierade du jämfört med ett par RTW?
Tack!Satan då fina! Stort grattis. Hur passade dom storleksmässigt?
Vad säger expertisen om Crockett and Jones, Pembroke (derby jag är ute efter) med dainite sula? Singular
Jag är tvärtom, tycker det händer lite mer men det är ju personal preferenceKanonbra, även om jag föredrar brorsan Grasmere (men det är ju jag som inte gillar brogues).
Har ett par i ljusbrunt grainläder. Fina skor!Vad säger expertisen om Crockett and Jones, Pembroke (derby jag är ute efter) med dainite sula? Singular
Jag är tvärtom, tycker det händer lite mer men det är ju personal preferenceHur är svart kontra tan? Jag är en sucker för bruna skor men måste ju någon gång äga ett par svarta pjucks (har svårt för svart överlag vad gäller kläder, kostym osv)
Det jag misstänkte, Grainen ser så jäkla bra ut på bild (iaf på crocketts hemsida), levande! Förslag på inköpsställe i stockholm, grafford poppar ju direkt när man googlar.Svarta Pembroke är rätt trista (cavalry calf) så jag hade tveklöst valt den bruna i grain.