• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Skor

Jag har precis börjar fundera på vad min gräns är, ön jag nu ens har någon...
Just nu är det mesta jag betalat för ett par skor 5500kr, men går i tankarna att köpa ett par nya när jag snart åker till London. Dom jag vill ha ligger på ca 7500kr... Hittar jag ett par så köper jag som.
Vill jag ha ett par skor tillräckligt mycket så köper jag dom tror jag

Sneakers har jag betalat 12500 för, finns inget tak. Vill jag ja något ser jag till att spara eller ta mig råd att köpa det

När putsen börjat sätta sig i skorna är det busenkelt. Mina Loake Aldwych t.ex. behöver jag i princip bara ställa en burk polish intill så blir de spegelblanka.
Precis, när man väl fått bra puts så är det väldigt lätt att få tillbaka det. Det är grundarbetet som tar lite tid och tålamod.

Vad tycks? Dom är sjukligt bekväma
2a72acc334e2f9e28cb8d55ba1ca737f.jpg

När putsen börjat sätta sig i skorna är det busenkelt. Mina Loake Aldwych t.ex. behöver jag i princip bara ställa en burk polish intill så blir de spegelblanka.
Jag har också upptäckt att vissa av mina skor är mycket mer lättputsade än andra. Ursäkta om vi nördar ned oss här, men vad kör du för "strategi" med polish. Jag brukar putsa ett par lager med färgad polish och sen avsluta med ett par lager extra neutral polish på tåpartier och hälen. Jag märker dock om jag kör neutral på lite för stora ytor så blir skorna snabbt tråkiga i områdena där skorna viks när man går. Men kanske dels beror på att jag kör för tjocka lager?

Jag har också upptäckt att vissa av mina skor är mycket mer lättputsade än andra. Ursäkta om vi nördar ned oss här, men vad kör du för "strategi" med polish. Jag brukar putsa ett par lager med färgad polish och sen avsluta med ett par lager extra neutral polish på tåpartier och hälen. Jag märker dock om jag kör neutral på lite för stora ytor så blir skorna snabbt tråkiga i områdena där skorna viks när man går. Men kanske dels beror på att jag kör för tjocka lager?
Kör bara polish på tåhättan. Att lägga ner något större jobb med polish på andra delar av skon är onödigt, den kommer bara spricka. Jag jobbar alltid med mycket tunna lager, bara nuddar polishen lätt med trasan, och sen doppar jag ett finger i vatten för att applicera en vattendroppe. Sen är det bara att börja bygga lager på tåhättan.

Kör bara polish på tåhättan. Att lägga ner något större jobb med polish på andra delar av skon är onödigt, den kommer bara spricka. Jag jobbar alltid med mycket tunna lager, bara nuddar polishen lätt med trasan, och sen doppar jag ett finger i vatten för att applicera en vattendroppe. Sen är det bara att börja bygga lager på tåhättan.

Låter ungefär som jag brukar göra, jag har dock försökt mig förstå hur man ska kunna få till en puts liknande denna:
YTo2OntzOjI6ImlkIjtpOjEwNjgwNzA7czoxOiJ3IjtpOjk4MDtzOjE6ImgiO2k6MzIwMDtzOjE6ImMiO2k6MDtzOjE6InMiO2k6MDtzOjE6ImsiO3M6NDA6IjkzMDVmNGNjYjU2MGRlMmMxYmIxZDg0ZjIxZjk5NzdhOGFjMzQxM2QiO30=

Sneakers har jag betalat 12500 för, finns inget tak. Vill jag ja något ser jag till att spara eller ta mig råd att köpa det

Va?? 12500 kr för ett par gympaskor.

Jag är en total dinosarie när det gäller gymnastikskor. Skulle du inte bara för att stilla min nyfikenhet kunna visa en bild på dem? Jag kunde faktiskt inte i min vildaste fantasi tänka mig att det fanns gympaskor för 12 500 kr.

Jag är en total dinosarie när det gäller gymnastikskor. Skulle du inte bara för att stilla min nyfikenhet kunna visa en bild på dem? Jag kunde faktiskt inte i min vildaste fantasi tänka mig att det fanns gympaskor för 12 500 kr.
Är inte det där lite konstigt, på ett klockforum? Känns lite kasta sten i glashus.

Haha! Så säger "folk" garanterat om klockor också. Några poster upp har jag lagt upp bilder på två par. Ena kostade mig 12500 och dom andra 11000.

1. Du får ett litet mekaniskt underverk som kommer gå att använda varje dag i hundra år.
2. Ingen betalar 10x pengarna för en limiterad Omega Smp.

Antingen köar man några dagar utanför butiken för att köpa dom till normalpris om man har tur. Eller så får man öppna plånboken och betala för det. Dom finns bara i 200 respektive 110 exemplar

Tillbaka
Topp