Vilka?Beställde igår![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vilka?Beställde igår![]()
Hade fyra skor som jag putsade samtidigt i 2h. Har väl jobbat på dessa ca fyra fem puts-tillfällen innan det verkligen lossnade.Riktigt snygt, hur länge putsade du igår kväll för att uppnå den blankheten?
Hade fyra skor som jag putsade samtidigt i 2h. Har väl jobbat på dessa ca fyra fem puts-tillfällen innan det verkligen lossnade.
Jag har precis börjar fundera på vad min gräns är, ön jag nu ens har någon...
Just nu är det mesta jag betalat för ett par skor 5500kr, men går i tankarna att köpa ett par nya när jag snart åker till London. Dom jag vill ha ligger på ca 7500kr... Hittar jag ett par så köper jag som.
Vill jag ha ett par skor tillräckligt mycket så köper jag dom tror jag
När putsen börjat sätta sig i skorna är det busenkelt. Mina Loake Aldwych t.ex. behöver jag i princip bara ställa en burk polish intill så blir de spegelblanka.Grymt resultat, om de andra paren också uppnådde liknande finish är det imponerande.
Bra skit! Vad var det för mackor?Sneakers har jag betalat 12500 för, finns inget tak. Vill jag ja något ser jag till att spara eller ta mig råd att köpa det
Precis, när man väl fått bra puts så är det väldigt lätt att få tillbaka det. Det är grundarbetet som tar lite tid och tålamod.När putsen börjat sätta sig i skorna är det busenkelt. Mina Loake Aldwych t.ex. behöver jag i princip bara ställa en burk polish intill så blir de spegelblanka.
Bra skit! Vad var det för mackor?
Perfekta sommarskor för lediga dagar!Vad tycks? Dom är sjukligt bekväma![]()
Sneakers har jag betalat 12500 för, finns inget tak. Vill jag ja något ser jag till att spara eller ta mig råd att köpa det

Ser sjukt mysiga ut, stor tumme upp!Vad tycks? Dom är sjukligt bekväma![]()
Ser riktigt trevliga ut!Vad tycks? Dom är sjukligt bekväma![]()
Jag har också upptäckt att vissa av mina skor är mycket mer lättputsade än andra. Ursäkta om vi nördar ned oss här, men vad kör du för "strategi" med polish. Jag brukar putsa ett par lager med färgad polish och sen avsluta med ett par lager extra neutral polish på tåpartier och hälen. Jag märker dock om jag kör neutral på lite för stora ytor så blir skorna snabbt tråkiga i områdena där skorna viks när man går. Men kanske dels beror på att jag kör för tjocka lager?När putsen börjat sätta sig i skorna är det busenkelt. Mina Loake Aldwych t.ex. behöver jag i princip bara ställa en burk polish intill så blir de spegelblanka.
Kör bara polish på tåhättan. Att lägga ner något större jobb med polish på andra delar av skon är onödigt, den kommer bara spricka. Jag jobbar alltid med mycket tunna lager, bara nuddar polishen lätt med trasan, och sen doppar jag ett finger i vatten för att applicera en vattendroppe. Sen är det bara att börja bygga lager på tåhättan.Jag har också upptäckt att vissa av mina skor är mycket mer lättputsade än andra. Ursäkta om vi nördar ned oss här, men vad kör du för "strategi" med polish. Jag brukar putsa ett par lager med färgad polish och sen avsluta med ett par lager extra neutral polish på tåpartier och hälen. Jag märker dock om jag kör neutral på lite för stora ytor så blir skorna snabbt tråkiga i områdena där skorna viks när man går. Men kanske dels beror på att jag kör för tjocka lager?
12.500 kr för ett par sneakers!?![]()
Självklart beggade....Dessutom begagnade [emoji6]
Samlar man på limiterade utgåvor så kostar det. Man har igen pengarna + lite till om man säljer dom sen
Kör bara polish på tåhättan. Att lägga ner något större jobb med polish på andra delar av skon är onödigt, den kommer bara spricka. Jag jobbar alltid med mycket tunna lager, bara nuddar polishen lätt med trasan, och sen doppar jag ett finger i vatten för att applicera en vattendroppe. Sen är det bara att börja bygga lager på tåhättan.
Mina favoriter! West ham färger ser jagDanke!
Gillar de översta, kolla min avatar![]()
Sneakers har jag betalat 12500 för, finns inget tak. Vill jag ja något ser jag till att spara eller ta mig råd att köpa det
Är inte det där lite konstigt, på ett klockforum? Känns lite kasta sten i glashus.Va?? 12500 kr för ett par gympaskor.
Jag är en total dinosarie när det gäller gymnastikskor. Skulle du inte bara för att stilla min nyfikenhet kunna visa en bild på dem? Jag kunde faktiskt inte i min vildaste fantasi tänka mig att det fanns gympaskor för 12 500 kr.
Du menar att få tårna så blanka? Tålamod första gångerna är svaret. Då kan man få sitta länge, och att ha tunna lager kan inte nog understrykas. Tjocka lager tar bara längre tid utan att ge mer effekt.Låter ungefär som jag brukar göra, jag har dock försökt mig förstå hur man ska kunna få till en puts liknande denna:
Vad tycks? Dom är sjukligt bekväma
Haha! Så säger "folk" garanterat om klockor också. Några poster upp har jag lagt upp bilder på två par. Ena kostade mig 12500 och dom andra 11000.Va?? 12500 kr för ett par gympaskor.
Jag är en total dinosarie när det gäller gymnastikskor. Skulle du inte bara för att stilla min nyfikenhet kunna visa en bild på dem? Jag kunde faktiskt inte i min vildaste fantasi tänka mig att det fanns gympaskor för 12 500 kr.
Är inte det där lite konstigt, på ett klockforum? Känns lite kasta sten i glashus.
1. Du får ett litet mekaniskt underverk som kommer gå att använda varje dag i hundra år.
2. Ingen betalar 10x pengarna för en limiterad Omega Smp.