• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Skor

Jag brukar använda mina någon gång i veckan under sommaren, och då håller de 4-5 säsonger. De är sköna och snygga, tycker dock att de lite väl dyra.

Ett snyggt alternativ är ett par stringloafer från tex Carmina eller Santoni.
Okej! Måste kolla upp carmina och santoni! Jo priset är ju rätt saftigt för just sommar loafers!

snoozarn visst skulle du få hem adidas flux? Jag (med fler?) väntar fortfarande på din recension...

Stämmer. :)
Använt några gånger, sköna och passar bra. Man vänjer sig med lilla 'dämpningen'. Upplevde inte dem som spetsiga eller annat som någon annan här i tråden. En bra sneaker för under tusenlappen helt enkelt. Kul med flertal färger & mönster man kan välja bland. Känns som att det kan bli lite för varma nu i sommar dock, om det nu blir sol.. :)

Oxford och jeans, funkar enligt mig.

tmp_12819-DSC_05271343289353.JPG

Snygg kombo.
Btw, är det ett par Loake Somerton?

En fråga till er alla som gillar sneakers, men alla får självklart ge mig deras tycke/tanke/svar/åsikt!

Vad är det mesta ni skulle kunna tänka er att betala för ett par skor?

En fråga till er alla som gillar sneakers, men alla får självklart ge mig deras tycke/tanke/svar/åsikt!

Har ju vart knasig nog att köpa ett par Common Projects för typ 2500, så det är väl mitt max för finsneakers.
Kanske max 1500-2000 för ett par 'vanliga' sneakers om de har lite extra som fina GL3 tex.

Själv?

Just nu känner jag mer för sneakers än ett par randsydda dans & pippar-dojor. Det som är bra är att prislappen för sneakers sällan överstiger 1500:-

Över 1500 börjar jag tänkte lite för mycket.

Edit: tror jag missförstod. Läste det som vad jag kunde betala för sneakers. Tror gränsen ligger på 2000 på pippardojor från början, sen ökar den ju mer hjälp man ber om. Så säg runt 5000 :D:arghh:

För ett par sneakers tror jag att det mesta jag gett är typ 2500 (på eBay, tror att butikspris var något högre), så det är väl min maxgräns (just nu). Ett par Barker Black:
XovAGBR.jpg

För handrandsydda skor har det visat sig att min nuvarande maxgräns är norr om 6000 kr.:rolleyes:

Riktigt fina basketskor kostar ju typ 1700 kr, vilket är ett rån. Men jag har köpt dessa vid speciella tillfällen. Men mer än det tror jag knappast jag skulle betala. Hittar jag ett par som jag absolut bara måste ha så kanske 2000 kronor men det är nog gränsfall. Så mellan 1500 - 2000 kr för ett par riktigt fina sneakers (villket egentligen är ett helt galet pris för ett par gympa dojor).

Nike%20Air%20Jordan%2013%20Shoes%20Men's%20Leather%20Black%20White%20Red.jpg

Har ju vart knasig nog att köpa ett par Common Projects för typ 2500, så det är väl mitt max för finsneakers.
Kanske max 1500-2000 för ett par 'vanliga' sneakers om de har lite extra som fina GL3 tex.

Själv?
Jag har precis börjar fundera på vad min gräns är, ön jag nu ens har någon...
Just nu är det mesta jag betalat för ett par skor 5500kr, men går i tankarna att köpa ett par nya när jag snart åker till London. Dom jag vill ha ligger på ca 7500kr... Hittar jag ett par så köper jag som.
Vill jag ha ett par skor tillräckligt mycket så köper jag dom tror jag

Sneakers: vill jag ju ha ett par CP så får väl säga drygt 2500 då men i regel annars typ 1500
Randsydda: Oklart faktiskt men över 5500 är nog inte aktuellt i dagsläget skulle jag tro.

Runt 2000 för lite mer limiterade utgåvor när de kommer till sneakers, annars håller jag mig gärna under 1300.

Sneakers säkert 2000kr, ( armani )
har ett par loake och dom gick för 2700kr eller nått..
men fasiken inte över 4500kr, där går min limit!

Jag har precis börjar fundera på vad min gräns är, ön jag nu ens har någon...
Just nu är det mesta jag betalat för ett par skor 5500kr, men går i tankarna att köpa ett par nya när jag snart åker till London. Dom jag vill ha ligger på ca 7500kr... Hittar jag ett par så köper jag som.
Vill jag ha ett par skor tillräckligt mycket så köper jag dom tror jag
Vad är det för några som kostar 5500/7500?

Tillbaka
Topp