• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Skor

Så här blev lördagens skor som jag nämnde tidigare i veckan.
20150905_143234.jpg
A+

Jag ska till London för lite matupplevelse och shopping. Skor står självklart på listan och funderar på ett par CJs Snowdons så man klarar vintern. Finns det några butiker som jag bör besöka, med modeller som monks, kängor? Nån som vet hur prisskillnaden är jämfört med Sverige med tex CJ, Church?

@JakobZ @Whedda

Jag ska till London för lite matupplevelse och shopping. Skor står självklart på listan och funderar på ett par CJs Snowdons så man klarar vintern. Finns det några butiker som jag bör besöka, med modeller som monks, kängor? Nån som vet hur prisskillnaden är jämfört med Sverige med tex CJ, Church?

@Whedda

Styr skeppet till Jermyn St så hittar du skatten - vettiga skobutiker på ett och samma ställe. C&J, Church och Trickers bla.

Kronan är ju svag men för två år sedan köpte jag mina C&J Westfield i London för halva priset jämfört med dagens listpris i Sverige...

@JakobZ @Whedda

Kollade på snowdons förra året. Körde dock på ett par Islays istället maa sulorna. Det samlas så mycket grus och snö i commandosulorna. Men de var riktigt jävla snygga och var väldigt bekväma.

Stabilt val. Inget som sticker ut, men samtidigt inga skor som behöver skämmas. På förra sida har du mina mörkbruna upputsade inför ett bröllop igår.

Precis därför jag köpte dem, inget anmärkningsvärt. Men bra skor. Ska man ha något som sticker ut har jag mina RM Williams Chelsea i mocka :D

Snyggt polerat btw!

Jag är så otroligt dålig på att ta hand om läderskor, mina ser ut som luffarskor efter ett tag. Hur gör ni? Putsar och fejar varje dag eller?

@JakobZ @Whedda

Kika här : http://www.shoegazing.se/2015/08/11/kopguide-butiker-i-london/
GBP står sig rätt högt nu ändå, värt att tänka på!

Låter de stå i skoblock när de inte används, använder dem aldrig två dagar i rad, borstar eller torkar av smuts när jag kommer hem, putsar en gång i månaden ungefär.
Ah, ja det känns inte som jag kommer att leva upp till det där. Behöver ett par "vardagsskor" som passar till säg skjorta och chinos. Inte för mycket skötsel. Antar att man måste hålla efter mocka en del också, fan schampo och conditioner osv :D
Dom ska vara stiliga men inte för kostymiga.

Ah, ja det känns inte som jag kommer att leva upp till det där. Behöver ett par "vardagsskor" som passar till säg skjorta och chinos. Inte för mycket skötsel. Antar att man måste hålla efter mocka en del också, fan schampo och conditioner osv :D
Dom ska vara stiliga men inte för kostymiga.
Mocka är mycket, mycket enklare. Du impregnerar dem med Saphir Super Invulvner så står de emot allt vad väta heter. Jag brukar borsta av damm med en vanlig hästhårsborste när jag kommer hem, just den borsten har jag enbart till mockaskor alltså, och med mockaborste någon gång ibland. Skulle de bli riktigt skitiga tvättar jag dem med ett schampo, låter dom torka med tidningspapper i och sprejar sedan igen. Utan tvätt kanske jag sprejar dem varannan månad, mer behövs inte. Minimalt med underhåll för att hålla dem snygga.

Mocka är mycket, mycket enklare. Du impregnerar dem med Saphir Super Invulvner så står de emot allt vad väta heter. Jag brukar borsta av damm med en vanlig hästhårsborste när jag kommer hem, just den borsten har jag enbart till mockaskor alltså, och med mockaborste någon gång ibland. Skulle de bli riktigt skitiga tvättar jag dem med ett schampo, låter dom torka med tidningspapper i och sprejar sedan igen. Utan tvätt kanske jag sprejar dem varannan månad, mer behövs inte. Minimalt med underhåll för att hålla dem snygga.
Kanske mocka då ja. Har du något bra märke att rekommendera?

Kanske mocka då ja. Har du något bra märke att rekommendera?
Beror på prisklass och modell du är intresserad av. Jag har Herring Reading och Loake Kempton som båda används till chinos och skjorta och gör jobbet riktigt bra. Även RM Williams i mocka är ju snygga. Vill man gå djupare in i nörderiet finns det givetvis en uppsjö av märken att välja på. Men just Kempton, alltså en chukka i mocka känns som den optimala höstskon i mina ögon, i alla fall om man inte har allt för strikt klädkod i vardagen.

Beror på prisklass och modell du är intresserad av. Jag har Herring Reading och Loake Kempton som båda används till chinos och skjorta och gör jobbet riktigt bra. Även RM Williams i mocka är ju snygga. Vill man gå djupare in i nörderiet finns det givetvis en uppsjö av märken att välja på. Men just Kempton, alltså en chukka i mocka känns som den optimala höstskon i mina ögon, i alla fall om man inte har allt för strikt klädkod i vardagen.
Ja se där, bra grejer. Chelsea-booten gillar jag ju också, väldigt sköna oftast.
Alltid lite skeptisk till att köpa skor på nätet, men har dom bra retur så kan det funka. Skostorlekar varierar mycket efter märke.

Jag har vanligast 45 men har kunnat ha storlekar upp och ned.

Ja se där, bra grejer. Chelsea-booten gillar jag ju också, väldigt sköna oftast.
Alltid lite skeptisk till att köpa skor på nätet, men har dom bra retur så kan det funka. Skostorlekar varierar mycket efter märke.

Jag har vanligast 45 men har kunnat ha storlekar upp och ned.
Om du tänker på Loake så listar de alla sina återförsäljare på sin svenska hemsida: http://www.loake.se/aterforsaljare

Har även jag 45 i exempelvis Converse. På mina Herring Reading har jag UK10, Loake Kempton UK10,5 (men borde kanske egentligen haft UK10 där också) och på mina RM Williams (Blaxland) 10,5.

Tillbaka
Topp