A+Så här blev lördagens skor som jag nämnde tidigare i veckan.
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
A+Så här blev lördagens skor som jag nämnde tidigare i veckan.
![]()
Beställer från Australien.
http://www.bootsonline.com.au/
Priserna var ju lockande men kan man måste räkna på tull och moms misstänker jag?
De skriver värdet till €75
Utan att man nämner något? Kalas hursom! Kommer nog bli en beställning till lilla mamma och mig framåt vintern. Älskar mina svarta och jobbar på mina bruna i mocka.
Jag tror det. Jag dubbelkollade dock det.
Jag ska till London för lite matupplevelse och shopping. Skor står självklart på listan och funderar på ett par CJs Snowdons så man klarar vintern. Finns det några butiker som jag bör besöka, med modeller som monks, kängor? Nån som vet hur prisskillnaden är jämfört med Sverige med tex CJ, Church?
@Whedda
Jag ska till London för lite matupplevelse och shopping. Skor står självklart på listan och funderar på ett par CJs Snowdons så man klarar vintern. Finns det några butiker som jag bör besöka, med modeller som monks, kängor? Nån som vet hur prisskillnaden är jämfört med Sverige med tex CJ, Church?
@JakobZ @Whedda
Jag har Islays, det var dem som fick mig att bli CJ frälstKollade på snowdons förra året. Körde dock på ett par Islays istället maa sulorna. Det samlas så mycket grus och snö i commandosulorna. Men de var riktigt jävla snygga och var väldigt bekväma.
Du verkar bo nära detta ställe. De har säkert allt du behöver.Blev ett par svarta R.M Williams i mocka. Var egentligen ute efter de som är camel-färgade men hitta inte.
Någon som har bra tips på skoblock, borste och spray?
![]()
Stabilt val. Inget som sticker ut, men samtidigt inga skor som behöver skämmas. På förra sida har du mina mörkbruna upputsade inför ett bröllop igår.Blev två par Loake 1880 aldwytch i svart och mörkbrunt.
![]()
Stabilt val. Inget som sticker ut, men samtidigt inga skor som behöver skämmas. På förra sida har du mina mörkbruna upputsade inför ett bröllop igår.
Gillar mockavarianterna mer än mina skinn. Komönster vore dock välkommet, och de sticker ju verkligen ut!Precis därför jag köpte dem, inget anmärkningsvärt. Men bra skor. Ska man ha något som sticker ut har jag mina RM Williams Chelsea i mocka
Snyggt polerat btw!
Gillar mockavarianterna mer än mina skinn. Komönster vore dock välkommet, och de sticker ju verkligen ut!![]()
@JakobZ @Whedda
Låter de stå i skoblock när de inte används, använder dem aldrig två dagar i rad, borstar eller torkar av smuts när jag kommer hem, putsar en gång i månaden ungefär.Jag är så otroligt dålig på att ta hand om läderskor, mina ser ut som luffarskor efter ett tag. Hur gör ni? Putsar och fejar varje dag eller?
sealife i våras!Dom ljusa är förbannat snygga! Har försökt hitta ett par på nätet och i butik, men det var inte lätt.. var köpte du dem?
Ah, ja det känns inte som jag kommer att leva upp till det där. Behöver ett par "vardagsskor" som passar till säg skjorta och chinos. Inte för mycket skötsel. Antar att man måste hålla efter mocka en del också, fan schampo och conditioner osvLåter de stå i skoblock när de inte används, använder dem aldrig två dagar i rad, borstar eller torkar av smuts när jag kommer hem, putsar en gång i månaden ungefär.
Mocka är mycket, mycket enklare. Du impregnerar dem med Saphir Super Invulvner så står de emot allt vad väta heter. Jag brukar borsta av damm med en vanlig hästhårsborste när jag kommer hem, just den borsten har jag enbart till mockaskor alltså, och med mockaborste någon gång ibland. Skulle de bli riktigt skitiga tvättar jag dem med ett schampo, låter dom torka med tidningspapper i och sprejar sedan igen. Utan tvätt kanske jag sprejar dem varannan månad, mer behövs inte. Minimalt med underhåll för att hålla dem snygga.Ah, ja det känns inte som jag kommer att leva upp till det där. Behöver ett par "vardagsskor" som passar till säg skjorta och chinos. Inte för mycket skötsel. Antar att man måste hålla efter mocka en del också, fan schampo och conditioner osv
Dom ska vara stiliga men inte för kostymiga.
Kanske mocka då ja. Har du något bra märke att rekommendera?Mocka är mycket, mycket enklare. Du impregnerar dem med Saphir Super Invulvner så står de emot allt vad väta heter. Jag brukar borsta av damm med en vanlig hästhårsborste när jag kommer hem, just den borsten har jag enbart till mockaskor alltså, och med mockaborste någon gång ibland. Skulle de bli riktigt skitiga tvättar jag dem med ett schampo, låter dom torka med tidningspapper i och sprejar sedan igen. Utan tvätt kanske jag sprejar dem varannan månad, mer behövs inte. Minimalt med underhåll för att hålla dem snygga.
Beror på prisklass och modell du är intresserad av. Jag har Herring Reading och Loake Kempton som båda används till chinos och skjorta och gör jobbet riktigt bra. Även RM Williams i mocka är ju snygga. Vill man gå djupare in i nörderiet finns det givetvis en uppsjö av märken att välja på. Men just Kempton, alltså en chukka i mocka känns som den optimala höstskon i mina ögon, i alla fall om man inte har allt för strikt klädkod i vardagen.Kanske mocka då ja. Har du något bra märke att rekommendera?
Ja se där, bra grejer. Chelsea-booten gillar jag ju också, väldigt sköna oftast.Beror på prisklass och modell du är intresserad av. Jag har Herring Reading och Loake Kempton som båda används till chinos och skjorta och gör jobbet riktigt bra. Även RM Williams i mocka är ju snygga. Vill man gå djupare in i nörderiet finns det givetvis en uppsjö av märken att välja på. Men just Kempton, alltså en chukka i mocka känns som den optimala höstskon i mina ögon, i alla fall om man inte har allt för strikt klädkod i vardagen.
Om du tänker på Loake så listar de alla sina återförsäljare på sin svenska hemsida: http://www.loake.se/aterforsaljareJa se där, bra grejer. Chelsea-booten gillar jag ju också, väldigt sköna oftast.
Alltid lite skeptisk till att köpa skor på nätet, men har dom bra retur så kan det funka. Skostorlekar varierar mycket efter märke.
Jag har vanligast 45 men har kunnat ha storlekar upp och ned.