• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skor

Kolla här
http://www.velasca.com/en/product/m...ther-vibram-gumlite-rubber-sole-umbrelee.html

Annars kolla Bexley. De har säkert något i den billigare prisklassen.

Tack för det! Hittade ett trevligt par som påminner om Loakes :)

Jisses vad Loake har blivit dyra.
Kanske kan dessa fungera? http://www.lester.se/m/kategorier/alla/berwick-1707-seth-4320-brown-suede
IMG_4576-2099815905.jpg

Dessa var faktiskt riktigt trevliga, blir nog ett köp :)
 
Har sett många bilder på fantastiskt snygga bruna (både ljusa o mörka) skor i tråden, tycker själv det är lite lurigt att färgmatcha just bruna skor med byxor, så frågan är vad ni kör för färg på byxorna till detta? (märks det att man ligger i influensa :) )
Allt går väl i princip att matcha med bruna skor! I dagsläget kör jag bruna snörkängor (dressade) som jag matchar med navy kostymbyxor eller gråa "flanell" kostymbyxor :)
 
Har sett många bilder på fantastiskt snygga bruna (både ljusa o mörka) skor i tråden, tycker själv det är lite lurigt att färgmatcha just bruna skor med byxor, så frågan är vad ni kör för färg på byxorna till detta? (märks det att man ligger i influensa :) )
Det mesta (inte svart) brukar fungera alldeles utmärkt. Det kan dock se olika bra ut beroende på skornas och byxornas nyans.
 
Riktigt nice! Ska kolla upp lite där. Fråga är om man kommer frysa?
har dessa men känns inte som förstavalet till kostymen. Lite mer stylish men ändå hyfsat varma under en Sthlmsvinter vore finemang. Är det 10 minus eller kallare är sorel suveräna.
 
Riktigt nice! Ska kolla upp lite där. Fråga är om man kommer frysa?

har dessa men känns inte som förstavalet till kostymen. Lite mer stylish men ändå hyfsat varma under en Sthlmsvinter vore finemang. Är det 10 minus eller kallare är sorel suveräna.

Herring har ett par olika varianter med ngn sorts pälsfoder. De har även ett par Loake med varmt foder.

http://www.herringshoes.co.uk/searc...m=0&nsLimit=60&search_source=keyword_search&=

Herring-Herring%20Tregony%20(Rubber)-Brown%20Grain-5872-3094-5.jpg

Jag har dock aldig provat dem, men skulle kunna tänka mig att det kan nog bli rätt varmt att bära dem på ett kontor i 10 timmar.
 
Herring har ett par olika varianter med ngn sorts pälsfoder. De har även ett par Loake med varmt foder.

http://www.herringshoes.co.uk/searc...m=0&nsLimit=60&search_source=keyword_search&=

Herring-Herring%20Tregony%20(Rubber)-Brown%20Grain-5872-3094-5.jpg

Jag har dock aldig provat dem, men skulle kunna tänka mig att det kan nog bli rätt varmt att bära dem på ett kontor i 10 timmar.
Tror jag med. I så fall kör man ett par snygga skor som man byter till på kontoret. Så kan man köra enkel sula även på vintern. :)
 
Herring har ett par olika varianter med ngn sorts pälsfoder. De har även ett par Loake med varmt foder.

http://www.herringshoes.co.uk/searc...m=0&nsLimit=60&search_source=keyword_search&=

Herring-Herring%20Tregony%20(Rubber)-Brown%20Grain-5872-3094-5.jpg

Jag har dock aldig provat dem, men skulle kunna tänka mig att det kan nog bli rätt varmt att bära dem på ett kontor i 10 timmar.
Har en uppsättning skor på jobbet så byte sker absolut. Annars dör jag svettdöden. Bra länk för övrigt. Har tydligen inte klickat runt tillräckligt. Dock springer det iväg i pris. Som vanligt.
 
Om du bär 348 i dagsläget kommer du nog känna dig mer hemma i 337 (som f.ö. är min favoritläst), om du tänkt dig något ur Handgradesortimentet - mitt tips till dig är Audley. Lonsdale/363 är en rätt typiskt konservativ engelsk läst som är något asymmetrisk, slank, helt utan mejsling och med tämligen trubbig tåbox.

Handgradelinjen och inte minst 337 är f.ö. mycket prisvärd och trevlig - för min del är det bara det i Sverige mycket begränsade utbudet av 337or (fem modeller) som gör att jag inte äger fler.
Anser du att jag borde kika på några andra märken/modeller om jag ska införskaffa ett par schysta oxfords? Eller är jag rätt ute som funderar på, efter ditt tips, C&J Audley.
 
Riktigt snygga!
Speciellt Carmina!

Någon som erfarenhet av Tod's skor ( andra modeller än loafers då ? Tex dessa? Testade dom igår är visserligen någon halv konstig gummisula, men är det någon som kan säga för-nackdelar med dessa jämfört med crockett, Allen osv?


image.jpeg


Eller ska man satsa på c&j / carmina eller liknande?
 
Anser du att jag borde kika på några andra märken/modeller om jag ska införskaffa ett par schysta oxfords? Eller är jag rätt ute som funderar på, efter ditt tips, C&J Audley.

Om det är en enkel captoe-oxford kan alla tillverkare ordna det och håller man sig till vettiga märken får man ungefär lika mycket för pengarna hos alla. Jag bär själv EG Chelsea som bruna oxfords eftersom de får väldigt mycket användning (och att jag är väldigt förtjust i både 82-lästen och Dark Oak) och har C&J ur benchgradelinjen för mina svarta (som nästan uteslutande åker på när det är dresscode).

Riktigt snygga!
Speciellt Carmina!

Någon som erfarenhet av Tod's skor ( andra modeller än loafers då ? Tex dessa? Testade dom igår är visserligen någon halv konstig gummisula, men är det någon som kan säga för-nackdelar med dessa jämfört med crockett, Allen osv?

Eller ska man satsa på c&j / carmina eller liknande?
Tods gör helt OK skor, men kostar rätt mycket i förhållande till vad man får. Söker du en mockasko med gummisula är mitt tips att gå på märken som kostar lite mindre, exempelvis Carmina eller Loake - skillnaden mellan "fin"- och "ful"-mocka är rätt liten när man kommer upp i nivå till någorlunda vettiga tillverkare, likaså kvalitén på gummisulor. Är det fråga om ovanläder och framförallt sulor i skinn märks skillnaden (no such thing as a free lunch...) mycket tydligare.
 
Om det är en enkel captoe-oxford kan alla tillverkare ordna det och håller man sig till vettiga märken får man ungefär lika mycket för pengarna hos alla. Jag bär själv EG Chelsea som bruna oxfords eftersom de får väldigt mycket användning (och att jag är väldigt förtjust i både 82-lästen och Dark Oak) och har C&J ur benchgradelinjen för mina svarta (som nästan uteslutande åker på när det är dresscode).


Tods gör helt OK skor, men kostar rätt mycket i förhållande till vad man får. Söker du en mockasko med gummisula är mitt tips att gå på märken som kostar lite mindre, exempelvis Carmina eller Loake - skillnaden mellan "fin"- och "ful"-mocka är rätt liten när man kommer upp i nivå till någorlunda vettiga tillverkare, likaså kvalitén på gummisulor. Är det fråga om ovanläder och framförallt sulor i skinn märks skillnaden (no such thing as a free lunch...) mycket tydligare.

Är inte ute efter just en gummisula, utan la mest märke till att det var en gummisula och det var lite annorlunda då det är just Tod's.

hade förväntat mig skinn..
men kanske ska letaefter ett par från c&j eller carmina då!

tack för inputen!
 
Hur hårt ska skoblock sitta?

Jag köpte ett par från skolyx i storlek 44 och stoppade i dom i mina rmw i storlek 44,5, men jag hade problem med att få in/ut dom så jag skickade tbx dom. Samt att just modellen från skolyx ddddddd.jpg så var dom guldfärgare metallbitarna ihoptryckta helt när dom satt i min RM W sko.

Tänker att metallbitarna inte ska vara helt tryckta mot varandra eller vad säger panelen? Sen var jag även rädd när jag hade skoblocken i skon att det kändes som att skorna blev töjda och tjockare, men jag kanske bara är nojig?

Tack för er hjälp
 
Hur hårt ska skoblock sitta?

Jag köpte ett par från skolyx i storlek 44 och stoppade i dom i mina rmw i storlek 44,5, men jag hade problem med att få in/ut dom så jag skickade tbx dom. Samt att just modellen från skolyx ddddddd.jpg så var dom guldfärgare metallbitarna ihoptryckta helt när dom satt i min RM W sko.

Tänker att metallbitarna inte ska vara helt tryckta mot varandra eller vad säger panelen? Sen var jag även rädd när jag hade skoblocken i skon att det kändes som att skorna blev töjda och tjockare, men jag kanske bara är nojig?

Tack för er hjälp

Tycker också det är lite knivigt att få i skoblock av denna sort i Chelsea boots. Jag kör med dessa istället.
http://www.backmansskoservice.se/shop/p/skoblock-cedertra/
 
Är det någon som är bekant med skor från märket Russel and Bromley? Var inne i deras butik i London vid Picadilly Circus. Tyckte de hade några trevliga modeller men för £225 fick jag inte riktigt kläm på om det bara var dyrare "billiga" skor eller om det var prisvärda alternativ. De var sköna och jag uppfattade kvalitén som ganska bra. Är väldigt ny inom kvalitetsskor så har inte så bred referensram. Var inne i Churche's butik på Jermyn Street precis innan och visst kände jag en stor skillnad i kvalitén, men de jag provade från Churche's kostade också 3 gånger så mycket.

Så, någon som testat?
 
Hur ska skoblocken sitta egentligen? Har 9,5 i Crockett, bör jag ta 9 i skoblock? Köpte på herrstil tidigare, då blev det stl 44. Den känns aningen för stor, känns som den lästat upp mina Snowdons.
 
Nån som har hyfsat stailish tips på skor/kängor för snö/slask i 0-6grader kallt? Prisnivå 1500-2000ish.
Jag har ett riktigt bra tips!

Grenson gör riktigt bra och fina skor! De har nu rea och jag kan tipsa om dessa lite grövre kängor. De är ej fodrade så ta en halv storlek större så du får i ett par ullsockar:
joseph-5303-426_web.jpg

http://www.grenson.com/uk/joseph-9723.html
joseph-5303-423_web.jpg

joseph-5303-423_webcomp.jpg

http://www.grenson.com/uk/joseph-9751.html
Putsar precis upp mina idag, dessa har blivit hårt använda i 1 säsong:
_DSC6534.jpg
 
Får man i denna tråd även fråga om träningsskor? Har länge gymat i mina Free Runners 5.0 men tycker de är så ohyggligt obekväma.. Då jag enbart använder skorna för att träna på gym eller springa tycker jag dessa verkar trevliga, och inte lika standard som alla Free runners.. Är dessa ok? http://www.careofcarl.com/sv/artiklar/boss-green-velox-running-sneaker-black.html Hade kanske önskat att de tog bort den stora BOSS logon som pryder ena sidan dock..
 
Jag har ett riktigt bra tips!

Grenson gör riktigt bra och fina skor! De har nu rea och jag kan tipsa om dessa lite grövre kängor. De är ej fodrade så ta en halv storlek större så du får i ett par ullsockar:
joseph-5303-426_web.jpg

http://www.grenson.com/uk/joseph-9723.html
joseph-5303-423_web.jpg

joseph-5303-423_webcomp.jpg

http://www.grenson.com/uk/joseph-9751.html
Putsar precis upp mina idag, dessa har blivit hårt använda i 1 säsong:
_DSC6534.jpg
Hade jag inte köpt ett par snikkängor från gant igår hade jag klippt dom där!! Riktigt nice!
image.jpg
 
Köpte ett par skor från Barker när jag nyligen var i London och detta är mitt första par "kvalitetsskor". Skorna i fråga är ett par monk straps i mörkbrun mocka men jag vet ej hur jag ska göra med undersidan innan jag använder skorna. Undersidan är i någon läder, ska man göra något med den innan de används?
 
Tillbaka
Topp