• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skor

Tack för infon, bra att veta! Ska verkligen gå in dem ordentligt i så fall, skoskav är bland det värsta jag vet..:banghead:
Ah! Ja, då kan det vara bättre att vänta tills det torkat upp lite. Inte att du inte kan ha lädersulade skor nu, men de kommer bli blöta (och slitas snabbare) och vara lite hala.. Däremot behöver en inte vara rädd att ha lädersulat bara för att det börjar regna eller så. Jag brukar inte ta lädersulat om det regnar eller jag tror att det kommer börja regna. Men börjar det regna under dagen är det inga problem - skorna faller inte i bitar bara för att de blir blöta.

Det är hur som helst bra att vara lite försiktig i början. Kvalitetsskor i allmänhet kan ta lite tid att gå in, och att få skoskav i mitten på dagen och knappt kunna gå hem är ingen höjdare.. Meermin är också en smula hårdare i materialet än vissa andra tillverkares skor, så kan ta någon timme mer att gå in än andra.
 
Fick idag hem mitt första par "riktiga" skor, Meermins buckles i burgundyfärgat kalvläder. Jättenöjd, men de har nu lagts åt sidan i väntan på vår och torrt underlag. Antar att vått underlag och lädersulor inte är någon vidare kombination? Eller är det inget att oroa sig för?
e9a36d4bb6fcb2ec8ffd0932b0329d60.jpg

Hur är storleken? Har tänkt beställa några gånger men varit osäker på storleken. För mig passar 9UK G bäst.
 
Köpte mig precis ett par vinterdojor (Loake Hyde) och är riktigt nöjd :)
Kan för övrigt tipsa om Hallmans skomakeri vid S:T Eriksplan. Han är verkligen grym på alla vis. Lämnar endast in mina skor där och resultatet är alltid grymt, och han är dessutom ganska billig (även om skorna kostar som över allt annars). Vidare han de nu tagit fram en egen skolinje som är grymt nice i mellanprisklassen (typ Loake). Ber om ursäkt för reklam men känner att han förtjänar den :)
image.jpeg
image.jpeg
 
Någon som vet hur lång tid det brukar ta för pediwear att skicka sina produkter? Beställde ett par skor i tisdags, men de verkar inte ha skickats ännu.
 
Nu är detta nog ett skräckexempel men jag handlade ett par av dem innan jul och skorna skickades från deras lager över en vecka senare. Detta resulterade i att jag, på grund av julhelgen, fick skorna 17 dagar efter betalning. Lovad leveranstid är 2-3 dagar om jag inte minns helt fel och de ska skicka senast dagen efter beställning och betalning. När jag väl fick skorna visade det sig att de skickat fel skor så nu är de returnerade och jag väntar på att rätt par ska dyka upp, nu över en månad efter att jag beställde.

Men de har varit ytterst trevliga och hjälpsamma i mailkontakten, alltid supersnabba på att svara, inga problem med returen och så fick jag en snäll deal på de nya skorna som skickas nu.

Någon som vet hur lång tid det brukar ta för pediwear att skicka sina produkter? Beställde ett par skor i tisdags, men de verkar inte ha skickats ännu.
 
Nu är detta nog ett skräckexempel men jag handlade ett par av dem innan jul och skorna skickades från deras lager över en vecka senare. Detta resulterade i att jag, på grund av julhelgen, fick skorna 17 dagar efter betalning. Lovad leveranstid är 2-3 dagar om jag inte minns helt fel och de ska skicka senast dagen efter beställning och betalning. När jag väl fick skorna visade det sig att de skickat fel skor så nu är de returnerade och jag väntar på att rätt par ska dyka upp, nu över en månad efter att jag beställde.

Men de har varit ytterst trevliga och hjälpsamma i mailkontakten, alltid supersnabba på att svara, inga problem med returen och så fick jag en snäll deal på de nya skorna som skickas nu.
Otäckt! De skrev i orderbekräftelsen att leveranstiden är 6-8 arbetsdagar, vilket då kanske beror på hög belastning (pga. rea). De har inte dragit några pengar ännu och jag har inte fått något kolli id vilket tyder på att de inte har skickat skorna ännu.
 
Du ska få ett mail (med kolli-id) när de skickar.

En uppdatering, började fundera på varför jag inte fått något mail om att skorna skickats och det visade sig att skorna är slut i lager men de kan leverera i början av mars! Men nu kommer det märkliga, när jag kollar deras webbsida hittar jag mina skor i rätt färg, storlek och sula fullt möjliga att beställa.

Otäckt! De skrev i orderbekräftelsen att leveranstiden är 6-8 arbetsdagar, vilket då kanske beror på hög belastning (pga. rea). De har inte dragit några pengar ännu och jag har inte fått något kolli id vilket tyder på att de inte har skickat skorna ännu.
 
Någon som vet hur lång tid det brukar ta för pediwear att skicka sina produkter? Beställde ett par skor i tisdags, men de verkar inte ha skickats ännu.

Gjorde en beställning på ett par skor som fanns i lager den 5/1. Den 13/1 fick jag ett mejl att de var skickade - har fortfarande inte fått skorna levererade... :meh:
 
Har ett par svarta som jag använt vid riktigt kallt väder senaste åren. Inte kanske de snyggaste skorna men väldigt varma och bekväma :)
Najs! Jag valde mellan dom svarta och de bruna länge. Var ett svårt beslut att ta, men som du skriver inte dom snyggaste direkt. Mer Fula än snygga för att vara ärlig ;)
 
Fick hem ett par skor från Italigentes nya budgetlinje förra veckan, trist nog verkar de ha bommat kvalitetskontrollen och ser ut såhär:
1453127836791.jpg


Har kontaktat dem nu och hoppas på att de löser det snabbt, att lädret ser närmast sprucket ut i tån kan ju inte vara okej... Att de lyckats lägga ett redigt veck i sidan på den andra skon hade jag annars kunnat leva med, men inte när det är på det här viset.
 
Fick hem ett par skor från Italigentes nya budgetlinje förra veckan, trist nog verkar de ha bommat kvalitetskontrollen och ser ut såhär:
1453127836791.jpg


Har kontaktat dem nu och hoppas på att de löser det snabbt, att lädret ser närmast sprucket ut i tån kan ju inte vara okej... Att de lyckats lägga ett redigt veck i sidan på den andra skon hade jag annars kunnat leva med, men inte när det är på det här viset.
Jösses. Inte så trevligt att titta ner på när man paketöppnar och vill se ett par fräscha dojjor.
 
Snyggt! Hur tycker du att de är?
jag trivs bra i dem. Skulle köpt en modell högre... Kollade idag, men de finns inte så många storlekar kvar.
De är vattentäta, har dock haft problem med ena "flärden" man har när man drar på dem. Den har gått av fät något år sedan. Skulle inte vilja ha dem en hel dag på kontoret, men vilka gummistövlar går det med.
Hade dem när jag körde pulka med dottern igår och det funkade bra. En extra yllesocka hjälpte.

Man skall definitivt följa storleksråden på hemsidan. Jag har normalt 9,5G i C&J. Det innebar 9 wide om man följer storleksråden på LL Beans hemsida, vilket passar perfekt.

Har du provat eller funderar du?
 
jag trivs bra i dem. Skulle köpt en modell högre... Kollade idag, men de finns inte så många storlekar kvar.
De är vattentäta, har dock haft problem med ena "flärden" man har när man drar på dem. Den har gått av fät något år sedan. Skulle inte vilja ha dem en hel dag på kontoret, men vilka gummistövlar går det med.
Hade dem när jag körde pulka med dottern igår och det funkade bra. En extra yllesocka hjälpte.

Man skall definitivt följa storleksråden på hemsidan. Jag har normalt 9,5G i C&J. Det innebar 9 wide om man följer storleksråden på LL Beans hemsida, vilket passar perfekt.

Har du provat eller funderar du?
Har funderat tidigare, men aldrig riktigt kommit för mig. Tittade på lite olika modeller. De är ju faktiskt inte särskilt dyra - kanske borde beställa ett par..
 
Tillbaka
Topp