• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Skor

En för forumet populär modell: Loake Hyde som får tjänstgöra idag :)
Vad anser ni andra Hyde-ägare om kvalitén etc? Är supernöjd med mina som är inne på sitt tredje år.
IMG_20160203_152216.jpg

Nyförvärvet. Dags att se vad Church's har att komma med! :)
Ursäkta rutten bild. Bättre bild kommer i dagsljus när dom får glänsa tillsammans med ett par mörkblå jeans och östermalmspresenning!
IMG_20160204_195519.jpg

Senast ändrad:
SkoAB är nu leverantör av portugisiska Carlos Santos. Verkar helt klart vara sjyssta skor. Någon här som äger ett par?

Lite fler bilder! Ganska lika varandra, men gör sig så djävulsk bra till rådenim och flanell! Alfred Sargent Linton och Alfred Sargent Howard.

Före puts:
2.jpg
1.jpg
3.jpg

Och efter: (ingen direkt jätteskillnad då jag bara lade ner typ 15 min per par)
IMG_20160205_184313.jpg
IMG_20160205_184321.jpg

IMG_20160205_184241.jpg
IMG_20160205_184303.jpg

Helt fantastiska skor. Sitter som en smäck på foten dessutom. Nu ska jag ut och gå!

Bilagor

• IMG_20160205_184220.jpg
    IMG_20160205_184220.jpg
    137.1 KB · Visningar: 32
Lite fler bilder! Ganska lika varandra, men gör sig så djävulsk bra till rådenim och flanell! Alfred Sargent Linton och Alfred Sargent Howard.

Före puts:
2.jpg
1.jpg
3.jpg

IMG_20160205_184313.jpg
IMG_20160205_184321.jpg

IMG_20160205_184241.jpg
IMG_20160205_184303.jpg

Helt fantastiska skor. Sitter som en smäck på foten dessutom. Nu ska jag ut och gå!

Snygga! Kommer bara bli vackrare med tiden.

Före puts:
2.jpg
1.jpg
3.jpg

IMG_20160205_184313.jpg
IMG_20160205_184321.jpg

IMG_20160205_184241.jpg
IMG_20160205_184303.jpg

Mycket smakfullt! Hittade du dem på rea dessutom?

Snygga! Kommer bara bli vackrare med tiden.
Jo men precis, speciellt kängorna. Den där ljusa färgen kommer bli riktigt bra med tiden och få riktigt härlig patina.
Mycket smakfullt! Hittade du dem på rea dessutom?
Tackar! De passar mig bra, och min samling ganska bra också. Har mest formella skor nu och tänkte komplettera med lite allvädersskor. Jag knep två par för 4900:- på rean hos AFPOS, ordinarie pris 9800:- Så jag kan skratta mig lycklig!

Jo men precis, speciellt kängorna. Den där ljusa färgen kommer bli riktigt bra med tiden och få riktigt härlig patina.

Tackar! De passar mig bra, och min samling ganska bra också. Har mest formella skor nu och tänkte komplettera med lite allvädersskor. Jag knep två par för 4900:- på rean hos AFPOS, ordinarie pris 9800:- Så jag kan skratta mig lycklig!
Bra så! Lite grövre skor fungerar också bra till allt utom klädkods-klädsel. Har gått i Islay på regeringskansliet och på bio i JLP-broggar. Blev sugen på ett par ljusa broggar när jag såg dina bilder, men tror nog nästa par blir ett par split toe derby.. :)

Någon som har tips på vart man köper färg för skor? Då menar jag inte skokräm.
Här har du :) Tillbehör dessutom. http://www.skolyx.se/en/38-patina
Bra så! Lite grövre skor fungerar också bra till allt utom klädkods-klädsel. Har gått i Islay på regeringskansliet och på bio i JLP-broggar. Blev sugen på ett par ljusa broggar när jag såg dina bilder, men tror nog nästa par blir ett par split toe derby.. :)
Jo men exakt. Till allt förutom kostym så är de riktigt bra :) Jag sålde mina split-toes då de satt lite taskigt på mig, men ska nog i framtiden försöka att köpa ett par andra. Får man drömma lite så skulle man ju gärna vilja ha ett par Edward Green Dover, men ekonomin håller inte riktigt för det :D

Här har du :) Tillbehör dessutom. http://www.skolyx.se/en/38-patina

Jo men exakt. Till allt förutom kostym så är de riktigt bra :) Jag sålde mina split-toes då de satt lite taskigt på mig, men ska nog i framtiden försöka att köpa ett par andra. Får man drömma lite så skulle man ju gärna vilja ha ett par Edward Green Dover, men ekonomin håller inte riktigt för det :D
Tack! Detta är menat som grundfärg va? Strippade mina monks och dunkade på burgundy skokräm från saphir direkt - blev inte riktigt som jag tänkt mig och måste nu börja om :D

Tack! Detta är menat som grundfärg va? Strippade mina monks och dunkade på burgundy skokräm från saphir direkt - blev inte riktigt som jag tänkt mig och måste nu börja om :D
Yes. Om du strippar en sko helt så är det menat att du ska använda en sådan typ av färg för att sätta färg på skon igen. Det är dock inte superlätt att få det att se riktigt bra ut!

Yes. Om du strippar en sko helt så är det menat att du ska använda en sådan typ av färg för att sätta färg på skon igen. Det är dock inte superlätt att få det att se riktigt bra ut!
Tack, räcker det med att rengöra och strippa skorna med galltvål eller måste man använda sig av bensin som i Skolyx video?

Någon som har ett par loake Churchill som vill berätta lite hur de är? Hur pass bred är swing-lästen?
De enda jag har i G är mina kängor i penine och med en halvstorlek ner är de perfekta. Tänker att swing skulle kunna vara perfekt utan att hoppa ner en halvstorlek?

Behöver hyra smoking. Orkar inte köpa då tillfällena jag bär det är så få. Var kan man hitta en snygg att hyra i huvfudstaden.

Kan man ha Saphir 1925 (med färg) på skorna över natten utan att de tar skada? Nu tänkte jag på mina CJ Islay mörkbruna. Tänkte applicera nu innan läggdags och borsta av dem när jag kommer hem efter jobbet imorgon.

Kan man ha Saphir 1925 (med färg) på skorna över natten utan att de tar skada? Nu tänkte jag på mina CJ Islay mörkbruna. Tänkte applicera nu innan läggdags och borsta av dem när jag kommer hem efter jobbet imorgon.
Hur menar du nu? Creme 1925 ska du ju ha på skorna. Det är ungefär som hudkräm för dig.. Du lägger på ett litet lager med trasa eller borste, väntar en stund och borstar sen rejält. Menar du att du väntar med borstningen eller?

Tillbaka
Topp