• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Skor

Är på jakt efter ett par Chelsea boots efter att mina nuvarande havererat.
Tyvärr har jag inte råd att lägga pengarna på ett par RMW just nu.

Så frågan är vad vad kan hitta för budgetvarianter? Hur är Kavat och deras modell Bodås? Tar tacksamt emot tips.

Så frågan är vad vad kan hitta för budgetvarianter? Hur är Kavat och deras modell Bodås? Tar tacksamt emot tips.

Barnsko, och nej inte pga. namnet, leta vidare.

Kanske en lite konstigt fråga, men idag på lunchen köpte jag ett par monk straps från Grenson (se lånad bild nedan) och då uppstod problemet: Hur gör ni när ni tar av och på sådana skor? Knäpper man upp remmen varje gång, eller kör man med skohorn och låter den vara stängd (spännet sitter fast i skon mha ett gummiband så det flexar rätt mycket).

Grenson-Single-monstrap.jpg

Senast ändrad:
Kanske en lite konstigt fråga kanske, men idag på lunchen köpte jag ett par monk straps från Grenson (se lånad bild nedan) och då uppstod problemet: Hur gör ni när ni tar av och på sådana skor? Knäpper man upp remmen varje gång, eller kör man med skohorn och låter den vara stängd (spännet sitter fast i skon mha ett gummiband så det flexar rätt mycket).

Knäpper alltid upp.
Gillar inte när skor sitter för löst, skaver.

Kanske en lite konstigt fråga kanske, men idag på lunchen köpte jag ett par monk straps från Grenson (se lånad bild nedan) och då uppstod problemet: Hur gör ni när ni tar av och på sådana skor? Knäpper man upp remmen varje gång, eller kör man med skohorn och låter den vara stängd (spännet sitter fast i skon mha ett gummiband så det flexar rätt mycket).

Jag knäpper alltid upp 1 av remmarna på mina dubbla monkisar.. Sen är såklart skohorn ett måste. Till ALLA skor!!

Finns massor av sk budgetvarianter runt 2-3' för goodyear sydda Chelsea boots. En ny uppstickare är dock
Orban's, en fransos som tillverkas i Europa med läder från Frankrike.
Mer info här:
http://orbans.fr
Du får alltså ett par goodyear sydda boots med läder från Frankrike gjorda i Portugal för 1500 spänn

Pediwear kör fortfarande rea så där kan du haffa ett par Loake Blenheim för ca 1,9k.

Exakt samma sits som dig så hojta gärna till om du hittar något bra alternativ. Är ute efter gummisula dock.

Exakt samma sits som dig så hojta gärna till om du hittar något bra alternativ. Är ute efter gummisula dock.
Kan inget säga om Kavat, men Loake Blenheim på rea är absolut prisvärt!
Har ägt ett par i några år nu. Riktigt bra kvalité och ska det nämnas att de ingår inte i Loakes frontserie 1880 utan Shoemakers. Rekommenderar dem varmt. Med gummisula dessutom!

Kolla in pediwear för rea! http://www.pediwear.co.uk/loake/products/5861.php
loake-blenheim-5861_hd.jpg

Livrädd att utsätta mina Islay för Stockholms saltvägar. Ser så många skor på stan som blir misshandlade! Ångest :(
Äh, kör på. Mina Pembroke har varit mig trogna de senaste veckorna, och då bor jag också i Stockholm. Rotera, borsta av efter varje användning, putsa lite då och då och djupvårda dem när våren börjar närma sig.

Blev rekommenderade denna av min lokala skomakare, men är det samma som super invulner? Är inte den helsvart? Är det någon skillnad eller samma sak?
image.jpeg

Blev rekommenderade denna av min lokala skomakare, men är det samma som super invulner? Är inte den helsvart? Är det någon skillnad eller samma sak?
image.jpeg
Kör den på mina svarta mocka RM Williams, har impregnerat de två gånger och har sprungit runt i regn. Har inte blivit blöt om fötterna och upplever inte att skorna bli "fuktiga" dagen efter. Så super nöjd

Kanske en lite konstigt fråga, men idag på lunchen köpte jag ett par monk straps från Grenson (se lånad bild nedan) och då uppstod problemet: Hur gör ni när ni tar av och på sådana skor? Knäpper man upp remmen varje gång, eller kör man med skohorn och låter den vara stängd (spännet sitter fast i skon mha ett gummiband så det flexar rätt mycket).

Knäpper upp. Har enbart dubbla munkar, och då räcker det för mig att knäppa upp översta spännet.

Jag har två par. Ett par Moc Toe som jag använt max tre gånger och ett par Chuccas som har används betydligt mer. Köpte dom på Sea Lifes rea för ett antal år sedan så två par kostade som ett. :)

När vi ändå talar kängor så har jag även ett par klassiska Timberlands sedan tio år tillbaka (om inte mer) som även de är i närmas nyskick bortsett från ett litet jack som säkert går att sandpappra bort om man vill.

Senast ändrad:
Finns det fler som kör Red Wings här? Själv älskar jag red wings, äger just nu tre par. Iron rangers i mocca samt höga och låga Beckmans.

Har haft dessa i massor av år. Har varit väldigt bra. Gillar särskilt att de inte har ngt foder alls, vilket gör att de funkar stora delar av året. Enda problemet är väl att den där vita sula blir superhal på is och hårt packad snö, så de är direkt olämpliga på skidsemestrar.

Tillbaka
Topp