• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Skor

Klippte ett par svarta Oxfords från SkoAB. Bra kvalle för pengarna känns det som men tycker det är så fruktansvärt tråkigt att köpa svarta skor. Kunde dock inte undvikas med anledning av formella bjudningar i den nära framtiden. Men tummen upp för skoaktiebolaget för blixtsnabb frakt och god service.
image.jpeg

Klippte ett par svarta Oxfords från SkoAB. Bra kvalle för pengarna känns det som men tycker det är så fruktansvärt tråkigt att köpa svarta skor. Kunde dock inte undvikas med anledning av formella bjudningar i den nära framtiden. Men tummen upp för skoaktiebolaget för blixtsnabb frakt och god service.
image.jpeg
Fina skor! Svarta skor behöver en ju inte använda så ofta, så oftast räcker det ju med ett par svarta oxfords (om inte mer krävs för jobbet). Funkar fint för mig att ha flera dagar i rad också eftersom de annars inte används så ofta, så slitage blir ju rätt litet ändå.

Rent logiskt så borde de må bättre "oflärpat" kan jag väl tycka? Är du nöjd med dom? Har sneglat på dem där ett antal gånger.

Jag är jättenöjd med mina Camberleys, de sitter bäst av alla Crocketts jag har. Jag köpte dem i London och hade på mig dem direkt efter köp och klarade galant 6-7 timmars promenad i världsmetropolen utan skavsår :) . Jag fick även tre komplimanger för dem samma dag, alla dem från kvinnor och det fick sambon att se rött :D

Jag är jättenöjd med mina Camberleys, de sitter bäst av alla Crocketts jag har. Jag köpte dem i London och hade på mig dem direkt efter köp och klarade galant 6-7 timmars promenad i världsmetropolen utan skavsår :) . Jag fick även tre komplimanger för dem samma dag, alla dem från kvinnor och det fick sambon att se rött :D
Ja, de är riktigt trevliga men har de andra munkar jag har haft har alltid genererat huvudbry och skavsår. Svårt att spänna åt tillräckligt och så vidare. Men 348 lästen är ju hyfsat tight och mina tetbury sitter ju som en smäck. Så det kanske får bli nästa investering i skohyllan.

Ja, de är riktigt trevliga men har de andra munkar jag har haft har alltid genererat huvudbry och skavsår. Svårt att spänna åt tillräckligt och så vidare. Men 348 lästen är ju hyfsat tight och mina tetbury sitter ju som en smäck. Så det kanske får bli nästa investering i skohyllan.
Ja jag kan hålla med att till en början så var det lite svårt med spänna åt dem rätt. Jag hade alltid hålet längst in, men nu kör jag näst sista hålet och det sitter verkligen som handen i handsken. Modellen är också sådan att den ska sitta åt lite mer än tex mina kängor Islay, Coniston osv.

Än så länge har jag inte haft några problem med nån av mina CJs och promenerat i flera timmar med dem samma dag som man köpt. Så jefla skönt att hitta ett märke som sitter som den ska 100%. Självklart spelar lästen roll, men iaf. Det ger mig en ursäkt att fortsätta köpa Crockett & Jones ;)

Tror faktiskt inte det spelar så stor roll. Däremot bör man nog se till att hålla lädret riktigt mjukt mha ngn kräm. Torrt läder som viks och böjs slits ut ganska fort.
Yes, även om jag nu börjat lära mig putsning så brukar jag ändå lämna in dem till skomakaren för lite översyn innan sommarförvaring när det gäller höst- vinterskor.

Om man skulle vilja mjuka upp skinnet lite på ett par RM Williams, är det Saphir Medaille d’Or Dubbin Graisse som gäller? Har fått dem lästade och de sitter nu bra, men jag hade inte dött om de blev lite lite mjukare i skinnet, framförallt vid insteget.

Tillbaka
Topp