• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Skor

Förutsatt att fakturan är i tid, ja. Det är det som klarna dribblat med.
Nu blir det lite OT men det är därför jag undviker att använda Klarna och även har valt bort företag som inte har något annat betalningsalternativ. Har haft strul med Klarna ett par gånger där de skickade ut fakturan och påminnelsen samtidigt. Men det som fick mig att göra mitt bästa för att bojkota de och företag som använder Klarna var när jag köpte en pryl på internet där det tydligt framgick att det var 30 dagar efter leverans som gällde.
Men innan jag hade fått hem det beställda så fick jag en påminnelse med förseningsavgift från Klarna. Ringde och bråkade både med säljande företag och Klarna så behövde inte betala någon påminnelseavgift, men bara för att de var så strulig så utnyttjade jag rätten till öppetköp vid distansköp och skickade tillbaka det jag köpt och köpte det från ett annat företag istället.

Jag har liknande erfarenhet och backar också ur affärer när det Klarna är det enda betalningsalternativet. Roligare saker kan jag lägga min tid på, än att ta strid mot oetisk affärsstrategi.

Senast ändrad:
Någon som har hoppat på Skolyx MTO? Sugen på ett par tassel loafers, men blir lite tveksam pga bilderna. De mörkbruna ser nästan svarta ut och de ljusbruna ser lite märkliga ut också IMO. Kanske är det bara ljussättningen i bilderna som inte gör skorna rättvisa?

Ett par Buckingham från Loake1880 får bli mina första "riktiga" skor.
Tydligen inte ok att bara köra trainers☠
image.jpeg

Såg precis att Lester i Göteborg har fått in lite nytt från Berwick 1707 för våren. För den som inte vill lägga för mycket pengar (det mesta ligger en bit under 2000 kr) men ändå få ngt av hygglig kvalitet och kunna prova skorna är det inte ngt dumt alternativ. Dessa a är nog min favorit.

IMG_5133.jpg

Alltid kul med skosamlingar!
Detta var min skosamling slutet på 2015. Då hade jag två par som inte var med i bilden, och köpt på mig ett 3e par. Nu skall här säljas två par också.
Skosamling.jpg

Upp med era samlingar!
Tjusigt värre!
Måste fråga, vad är det för RMW? Ser ut som bra shine du fått på dem, något särskilt trick du använt?
Tack!

Dagens sko är från 2007 och idag mina äldsta och mest använda Crockett & Jones. De har bytt sulor ett par gånger, nytt skinn i hälen. De är still going strong och fortfarande stabila favoriter.
image.jpeg

Chukka boots eller Chelsea är frågan?

Tycker CJ chukka boots är nice. Rmw är de bästa Chelsea bootsen enligt många.

Så kan det vara. Men RM Williams får rollen som den klassika snygga chelsebooten. OK?
Njaa, RM Williams kan få rollen som det företag som haft mest tur med marknadsföringen av sina chelseas senaste åren i Sverige.. Säkert bra skor, de känns bara lite överhypade av folk som inte är intresserade av skor just nu => många som blir dåligt omhändertagna.

Håller med om att de är den populäraste "finskon". Men det finns ju inget tvivel att det är kvalité. Många skomakare jag pratat med tycker de är oerhört bra, bättre en CJs chealseaboots.

Tillbaka
Topp