• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Skor

Njaa, RM Williams kan få rollen som det företag som haft mest tur med marknadsföringen av sina chelseas senaste åren i Sverige.. Säkert bra skor, de känns bara lite överhypade av folk som inte är intresserade av skor just nu => många som blir dåligt omhändertagna.
Så är det givetvis. Samtidigt tycker jag de är otroligt sköna, typ som ett par sneakers. Dessutom är de tåliga. Jag har ett par Blaxland och med ett lager skokräm ser de som nya ut sen.

Så är det givetvis. Samtidigt tycker jag de är otroligt sköna, typ som ett par sneakers. Dessutom är de tåliga. Jag har ett par Blaxland och med ett lager skokräm ser de som nya ut sen.
Det är ju iofs huvudsaken! :)

Har varit fint väder i veckan så plockade fram ett par lädersulade chelseas. Var lite irriterad på mig själv för att de såg så oputsade ut. Fick flera komplimanger och folk som frågade om de var nya - gemene skobärare tar inte hand om sina skor.. :/

Njaa, RM Williams kan få rollen som det företag som haft mest tur med marknadsföringen av sina chelseas senaste åren i Sverige.. Säkert bra skor, de känns bara lite överhypade av folk som inte är intresserade av skor just nu => många som blir dåligt omhändertagna.
Det handlar nog inte så mycket om tur som om bra kvalitet på skorna. Det är ju snygga skor som är gjorda för att användas. Och de tål betydligt sämre behandling än många andra skor. Sen att folk inte tar hand om sina skor, de kan du väl inte skylla på RM Williams?

Det handlar nog inte så mycket om tur som om bra kvalitet på skorna. Det är ju snygga skor som är gjorda för att användas. Och de tål betydligt sämre behandling än många andra skor. Sen att folk inte tar hand om sina skor, de kan du väl inte skylla på RM Williams?
Nejdå, jag bara vänder mig mot hypen. Borde finnas en forumfunktion mot att posta innan en har druckit kaffe för övrigt.

Det är ju iofs huvudsaken! :)

Har varit fint väder i veckan så plockade fram ett par lädersulade chelseas. Var lite irriterad på mig själv för att de såg så oputsade ut. Fick flera komplimanger och folk som frågade om de var nya - gemene skobärare tar inte hand om sina skor.. :/
Skulle köpt mig ett par CJ Tetbury om jag var du. 348 är den finaste lästen jag vet. Har två par i den lästen och är sugen på två till.

http://www.crockettandjones.com/product/tetbury-black-ant-nu

På tal om läst 348.

Dessa skor är anledningen till försäljningen av mina Loake.
IMG_20160319_174225.jpg

Crockett & Jones Hallam

Någon som testat Carlos Santos? Egentligen mer specifikt deras patinaservice? Är det värt att köra på dem eller ska man hosta upp lite extra och köra typ Caulaincourt?

Någon som testat Carlos Santos? Egentligen mer specifikt deras patinaservice? Är det värt att köra på dem eller ska man hosta upp lite extra och köra typ Caulaincourt?
Du har även yanko via skolyx http://www.skolyx.se/sv/hem/184-handmalade-skor.html
Alltid kul med skosamlingar!
Detta var min skosamling slutet på 2015. Då hade jag två par som inte var med i bilden, och köpt på mig ett 3e par. Nu skall här säljas två par också.
Skosamling.jpg

Upp med era samlingar!
Mycket bra samling! Vad kommer skorna längst ner i mitten ifrån samt dina tassels?

Tänkte inhandla lite skokräm och lite pate de lux.. Har dock en liten fundering. Kan man gå någon nyans ljusare på skokrämen ifall man vill ge skon en lite ljusare nyans?

Då får du nog gå på något lite tuffare för att bleka färgen.. Eller att lämna dem i solen för blekning.
Eller vill inte bleka färgen, men ibland är det svårt att hitta rätt nyans på skon. Ska man då välja den ljusare av alternativen? För det går ju att få dem mörkare med skokräm vilket jag inte är ute efter :)

Eller vill inte bleka färgen, men ibland är det svårt att hitta rätt nyans på skon. Ska man då välja den ljusare av alternativen? För det går ju att få dem mörkare med skokräm vilket jag inte är ute efter :)
Ja, det är nog bättre i så fall. Annars kan du ju alltid försöka hitta skor från ett annat märke, eller skaffa crust och måla själv! :)

Man brukar säga att ifall man vill ha kvar färgen på skon, ska man använda sig av en lite ljusare skokräm. Ifall man vill göra färgen mörkare ska man använda sig av en lite mörkare skokräm.

Men det tar många omgångar innan man märker någon skillnad.

Tips på loafers eller något inför sommaren
Inget med tofsar, jag lär mig inte att gilla det :(
Tänkt att ha i jobbet då det är kostym
Så kanske inte ska vara loafers men något mer avslappnat :)

Penny loafers I mörkbrun mocka är en höjdare. Ska nog köpa mig ett par också till sommaren.

Spectators ftw!
(Svårt att sia om du kommer undan med det på jobbet, men snyggt är det).
Kör dessa på sommaren (och har ett par Enzo Bonafé MTO Spectators på ingång.)
cheaney-co-respondent-jpg.248840

Tillbaka
Topp