D
Deleted member 4412
Guest
Även dessa är über-klassiker!Kollade på en variant från Adidas i helvitt men de fanns inte i min storlek så det blev ett par av dessa istället
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Även dessa är über-klassiker!Kollade på en variant från Adidas i helvitt men de fanns inte i min storlek så det blev ett par av dessa istället
![]()
Är det ett par Purcell "chefen" har på sig här eller vad kan det vara?
![]()
Ska det vara en sportsko? Skriker +55år om dem i min bok.Vad säger ni om Ecco Danish design? Någon som testat och vet kvalitén? Är främst sugen på dessa:
![]()
Runt 1300 SEK tror jag de kostar.
Jaha varför då?Ska det vara en sportsko? Skriker +55år om dem i min bok.
Agreed!
Såg du de jag postade en sida bak? De helvita (Inte de beiga som jag köpte).
No label har dessa i vitt:
Helvitt:
https://nolabel.nl/product/sneaker-white/
Med lite blått:
https://nolabel.nl/product/sneaker-white-blue-contrast/
Med lite brunt:
https://nolabel.nl/product/sneaker-white-brown-contrast/
Bra priser för (av allt jag kan döma) bra skor. Får mina snart så ska jag se om de är något att ha. Annars är Axel Arigato populära (givet att det är skinnskor vi pratar om). Är det tyg är mitt förslag Superga:
![]()
Älskar superga. dom är mycket sköna..
dock vääldigt svåra att få vita om du väl skitat ner dom.. fick slänga mina senaste för smutsen gick ta mig tusan inte bort.. och då hade jag inte ens använt dom speciellt mycket..
Har ett par själv som är i liknande scenario. Vad tror du om kemtvätt?![]()
haha, körde först den gamla vanliga vasktvätten.. funkade inte, sedan fick mina gå två varv i tvättmaskinen... men inte funkat så jag skickade mina och tänkte köpa ett par nya.. du får gärna gå till en kemtvätt med dina och testa, så vet vi till nästa gång?`![]()
Jag gör det. Lämnar in dem i helgen och återkommer med svar. (Känner killen som jobbar där, han kommer säga om det inte kommer funka redan innan).
As bra! väntar med att köpa ett par nya då, så jag vet om jag ska köpa vita eller en annan färg om det inte går att kemtvätta
kör du hel vita eller?
Tvättar alltid mina tygskor i 30 grader, visst skorna håller inte så länge då limmet spricker men hellre rena o fräscha tygskor än skitiga o äckliga som håller några år..Älskar superga. dom är mycket sköna..
dock vääldigt svåra att få vita om du väl skitat ner dom.. fick slänga mina senaste för smutsen gick ta mig tusan inte bort.. och då hade jag inte ens använt dom speciellt mycket..
Har för mej att han använde ett märke från forna Jugoslavien som inte finns längre. Återkommer med märket!!Är det ett par Purcell "chefen" har på sig här eller vad kan det vara?
![]()
Han körde iaf Tod's ökenkängorÄr det ett par Purcell "chefen" har på sig här eller vad kan det vara?
![]()
Knappast.Han körde iaf Tod's ökenkängor![]()
Kan ju såklart ha fel så rätta mej gärnaKnappast.
http://stevemcqueenstyle.blogspot.se/2010/03/dont-step-on-his-brown-suede-boots.html?m=1Kollade på Bullit nyligen och där bär han några väldigt snygga Chukkas i brun mocka. Påminner rätt mkt om Sanders variant eller de där gamla klassiska Playboyskorna. Vet dock ej vilket märke SM bar.
Men du kan ju lika gärna köra vanliga Clark's liksom![]()
Jag delar inte din uppfattning ang begravning. Ett par svarta välputsade släta skor är väldigt stilrent. Kör med svart 9 dagar av 10 på jobbet (med kostymbyxor). Det kan ibland vara lockande att satsa på det som är lite skojigare (vildare slipsar, mönstrade skjortor, mönstrade kavajer/kostymer) men när man väl sätter ihop hela utstyrseln, så tycker jag nästan alltid att det enkla och rena blir finare tillsammans än summan av ett antal "roligare" delar. Alltså, en finare/roligare detaljer behöver inte leda till en finare helhet (vinna-slaget-men-förlora-kriget-logik alltså). Ju enklare desto bättre blir det tycker jag.
Långt utförligt svar och jag köper delvis ditt svar MEN svarta skor ser oftast väldigt trista ut. Tex marinblå och grå kostym blir mer "levande" med bruna eller burgundy färgade skor. Finns dessutom otaliga nyanser inom den bruna färgen. Dessutom åldras svarta skor rätt trist i jämförelse och utvecklar 0 patina.
Bond är dessutom näst intill alltid formellt klädd vilket passar honom bättre än vanliga killar som EJ jobbar inom bankväsendet.
Att det skulle vara "roliga detaljer" med annan färg än svarta skor är oxå fel. Men visst, många tror och anser väl fortfarande att "finskor" blr vara svarta och man ska ju köra det man känner sej bekväm i
Snyggt!![]()
Toe cap Oxfords från C&J
Med det sagt skall jag medge att jag bär mest burit bruna skor de senaste åren. Jag känner dock mer och mer för svarta och jag äger redan fyra olika svarta par skor och jag dessutom precis införskaffat ett par svarta doubble monks i svart skinn som jag ser fram emot att bära i vår till mörkblå, grå och kanske även mörkbrun kostym. Lite mer Mad men!![]()
Dubbelt upp!