• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Skor

Jag använder ett par Dahlin-skor i mocka dagligen, hur är kvalitén på dessa skor rent generellt?

Min mening är att merparten är limmade modeller med plastsula och ganska pissig kvalitet. Samtidigt beror det ju såklart på vad man betalar...

I jämförelse med t ex Loake 1880 runt 2k är de ett skämt men står sig säkert helt okej mot t ex din sko eller Deichmann.

Skickas från min iPhone via Tapatalk

Min mening är att merparten är limmade modeller med plastsula och ganska pissig kvalitet. Samtidigt beror det ju såklart på vad man betalar...

I jämförelse med t ex Loake 1880 runt 2k är de ett skämt men står sig säkert helt okej mot t ex din sko eller Deichmann.

Skickas från min iPhone via Tapatalk

Kan nog stämma. Fick de av min far och har ej hunnit använda dem så mycket än, men plastsula kan stämma. Känns som det är dags att skaffa ett par kvalitetsskor. :)

Kan nog stämma. Fick de av min far och har ej hunnit använda dem så mycket än, men plastsula kan stämma. Känns som det är dags att skaffa ett par kvalitetsskor. :)

Jag vill klargöra att jag inte lägger någon värdering i om man bär Dahlin eller John Lobb. Jag ville bara svara ärligt på frågan och det finns väldigt mycket vettigare skor i prisklassen 2000-3500kr som jag hade rekommenderat om man är intresserad av kvalitetsskor.

Samtidigt är jag helt ointresserad av t ex elektronik och bilar vilket skulle få "nördar" inom dessa områden att tycka jag var helt lost.
Man skall lägga pengar på något som ger dig något. Skor, kläder och klockor ger mig något. Bilar, båtar och elektronik mindre.

Köpte mina dyraste skor någonsin förra helgen, men jävlar va nöjd jag är med dom!
image.jpg

Säg vad ni vill om skorna!

I annat fall gör jag ett par Chelsea-boots från Loake och en par vanliga mocka-loafers från Rizzo, beroende på humör och väder!

Har ni något tips på vårskor för max 1500:-, det är mycket fina skor i den här tråden men inte så många som passar min stil riktigt. Har idag ett par Vagabond Sid som börjar ge upp. Jag är ju lite tråkig och gillar inte för stora förändringar så i liknande stuk som nedan är önskvärt, gillar inte heller "klackljudet" så mjuk sula är det väl som gäller.

Tillbaka
Topp