• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Skor

Tackar för ditt utlåtande! Ska kolla om Sebago har något som tilltalar mig :)

Så här i efterhand hade du hellre betalat ca 1000kr mer för att få Loake 1880 än att köpa Meermins munkskor? Vet du vart man kan köpa Loake 1880 i mocka? Såg att dom fanns hos careofcarl.com men minsta storleken var 42, jag har 41.5.

Tack! Då beställer jag i storlek 42. Är dom graverade lika ''bra'' som deras vanliga premium?

http://www.herringshoes.co.uk/product-info.php?&shoeid=6606&colourid=603&brandid=7

Tror att Premium nu skall vara samma version som de graverade...

Angående Loake 1880 vs Meermin kan jag säga att skillnaden i kvalitet är klart mindre än estetik. Köp de paret du gillar bäst eller som sitter bäst på din fot om du har möjlighet att prova. I långa loppet är några hundra mer eller mindre för att få det man verkligen vill ha grymt värt det.

Jag gillar personligen fler av Meermins modeller än Loakes men jag tror att Loake har en högre lägstanivå på sin 1880-linje.

Har som många här börjat jobba sin skosamling och är lite osäker på vad mitt nästa köp skall bli.

Jag har i skrivande stund: Rm's, loake loafers och seglarskor. Har ni något tips på nästa inköp?

Köp efter hjärtat och inte efter hjärnan. Gillar du brogues, munkskor eller wholecuts så köp det. Bortsett från möjligtvis säsongsanpassade val är det sjukt överdrivet vad man "behöver" för olika modeller.

Köp efter hjärtat och inte efter hjärnan. Gillar du brogues, munkskor eller wholecuts så köp det. Bortsett från möjligtvis säsongsanpassade val är det sjukt överdrivet vad man "behöver" för olika modeller.

Varit inne på brogues faktiskt så tror det blir dem före munkskor.. Det har du rätt i, håller med!

Denna tråden är som ett gift!

Blev en sväng ner till Göteborg idag för ett besök på Linnégatan 2.
Vill tacka Singular för all hjälp och för att du stod ut att lära en gröngöling som mig ;), makalöst bra service! :)

Är grymt nöjd med mina första C&J's!

qT2JlH5.jpg

PcaWVsr.jpg

U9m7iSZ.jpg

Denna tråden är som ett gift!

Blev en sväng ner till Göteborg idag för ett besök på Linnégatan 2.
Vill tacka Singular för all hjälp och för att du stod ut att lära en gröngöling som mig ;), makalöst bra service! :)

Är grymt nöjd med mina första C&J's!

qT2JlH5.jpg

PcaWVsr.jpg

U9m7iSZ.jpg

Kul att du följde rådet och fick en positiv upplevelse!

Riktigt fina skor får jag säga. Kommer nog vara dig trogna i många år med lite grundläggande skovård.

Stort grattis

Skickas från min iPhone via Tapatalk

Kommer nog vara dig trogna i många år med lite grundläggande skovård.
Som i fallet med mockaskor är busenkelt, så investera gärna även i en mockaborste, Saphir Super Invulner eller Renovetine (impregneringsspray, där den sistnämnda även är pigmenterad) och Saphir Omninettoyant (mockaschampoo för tvätt på djupet). Dina fina C&J:s kommer att tacka dig för det.

Det är normalpris CT kör en fuling och har alltid "rea" på det mesta.

Kvalitén är väl nog OK för ickeentusiasten.

Jaha, en riktig fuling alltså! Som Ur & Penn...

Tack för snabbt svar. Då ska jag vänta ett tag, köper inga därifrån nu i s f

Edit: Jag är inte inne på Ur & Penn direkt :D Har bara sett när man gått förbi nån gång att de har konstant 70%-rea

En bild på mina nyanlända vår- och sommarskor, Loake Downing
DSC_0359_zps65708ee2.jpg

Och en bild på mina C&J Westbourne som jag köpte i januari efter att ha fundera på ett par kvalitétsskor i ca 2års tid (nöjd så här långt).
DSC_0358_zpsd5270af5.jpg

och en liten gruppbild inför en lättare (och kanske onödig) skovårdssejour
DSC_0351_zps936ff80e.jpg

En bild på mina nyanlända vår- och sommarskor, Loake Downing
DSC_0359_zps65708ee2.jpg

Och en bild på mina C&J Westbourne som jag köpte i januari efter att ha fundera på ett par kvalitétsskor i ca 2års tid (nöjd så här långt).
DSC_0358_zpsd5270af5.jpg

och en liten gruppbild inför en lättare (och kanske onödig) skovårdssejour
DSC_0351_zps936ff80e.jpg

Väldigt bra val får jag säga!

Westbourne är en riktigt schyst adelaide och den nyansen av Chestnut blir bara snyggare och snyggare med tiden.

Många åsikter och tankar kring engelska skor, men vad är forumets åsikter kring franska J.M. Weston som min bättre hälft går klädd i större delen av året? Bra grejor eller bara dyrt?

Tillbaka
Topp