Har som många här börjat jobba sin skosamling och är lite osäker på vad mitt nästa köp skall bli.
Jag har i skrivande stund: Rm's, loake loafers och seglarskor. Har ni något tips på nästa inköp?
Ett par bruna oxford cap toes!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har som många här börjat jobba sin skosamling och är lite osäker på vad mitt nästa köp skall bli.
Jag har i skrivande stund: Rm's, loake loafers och seglarskor. Har ni något tips på nästa inköp?
Tackar för ditt utlåtande! Ska kolla om Sebago har något som tilltalar mig
Så här i efterhand hade du hellre betalat ca 1000kr mer för att få Loake 1880 än att köpa Meermins munkskor? Vet du vart man kan köpa Loake 1880 i mocka? Såg att dom fanns hos careofcarl.com men minsta storleken var 42, jag har 41.5.
Tack! Då beställer jag i storlek 42. Är dom graverade lika ''bra'' som deras vanliga premium?
http://www.herringshoes.co.uk/product-info.php?&shoeid=6606&colourid=603&brandid=7
Ett par bruna oxford cap toes!
Köp efter hjärtat och inte efter hjärnan. Gillar du brogues, munkskor eller wholecuts så köp det. Bortsett från möjligtvis säsongsanpassade val är det sjukt överdrivet vad man "behöver" för olika modeller.
Denna tråden är som ett gift!
Blev en sväng ner till Göteborg idag för ett besök på Linnégatan 2.
Vill tacka Singular för all hjälp och för att du stod ut att lära en gröngöling som mig, makalöst bra service!
Är grymt nöjd med mina första C&J's!
Vill tacka Singular för all hjälp och för att du stod ut att lära en gröngöling som mig, makalöst bra service!
![]()
![]()
![]()
![]()
Som i fallet med mockaskor är busenkelt, så investera gärna även i en mockaborste, Saphir Super Invulner eller Renovetine (impregneringsspray, där den sistnämnda även är pigmenterad) och Saphir Omninettoyant (mockaschampoo för tvätt på djupet). Dina fina C&J:s kommer att tacka dig för det.Kommer nog vara dig trogna i många år med lite grundläggande skovård.
Mina första RM. Nöjd än så länge!
![]()
Som i fallet med mockaskor är busenkelt, så investera gärna även i en mockaborste, Saphir Super Invulner eller Renovetine (impregneringsspray, där den sistnämnda även är pigmenterad) och Saphir Omninettoyant (mockaschampoo för tvätt på djupet). Dina fina C&J:s kommer att tacka dig för det.
Mina första RM. Nöjd än så länge!
![]()
Varför har du pulat ner halva byxorna i skorna?
Jag har inte? Synvilla, tog ett skott i farten.
Vi har kört den drillningen, ja...![]()
I vilket fall är det ett par riktigt fina och användbara skor! Var köpte du dem?
Vad säger ni om Charles Tyrwhitt-skor? Det finns många snygga modeller där och halva priset på dem på Amazon. Länken om nån är sugen: http://www.amazon.co.uk/s/ref=sr_nr...rwhitt&ie=UTF8&qid=1396878133&rnid=1642204031
Det är normalpris CT kör en fuling och har alltid "rea" på det mesta.
Kvalitén är väl nog OK för ickeentusiasten.
Vad säger ni om Charles Tyrwhitt-skor? Det finns många snygga modeller där och halva priset på dem på Amazon. Länken om nån är sugen: http://www.amazon.co.uk/s/ref=sr_nr...rwhitt&ie=UTF8&qid=1396878133&rnid=1642204031
RMW är fina grejer. Jag är störtnöjd med mina Comfort Craftsman som jag fick hem i veckan.
Har läst att de skor som säljs av Tyrwhitt tillverkas av Loake och/eller Cheaney.
En bild på mina nyanlända vår- och sommarskor, Loake Downing
![]()
Och en bild på mina C&J Westbourne som jag köpte i januari efter att ha fundera på ett par kvalitétsskor i ca 2års tid (nöjd så här långt).
![]()
och en liten gruppbild inför en lättare (och kanske onödig) skovårdssejour
![]()