• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Skor

Skippa svarta skor, det kan man ha på begravning. De där var schyssta.

Ett par Chelsea's i mocka är annars något att rekommendera. Tål allt om man impregnerar de ordentligt. Länge leve mocka!

Äsch, diggar man svarta skor så är det bara att köra! Särkilt om vi snackar chelseas, inget jag skulle bära på en begravning :)

Tack för heads up :) Det hade jag inte haft en tanke på att det skulle kunna hända.

Provade för övrigt Loake Anglesey idag som @maartyn skrivit om ett par sidor bak. Letar egentligen efter svarta chelsea/jodhpurs men vette sjutton om de här inte får gå före.

IMG_20161129_135035.jpg
Oxblood?

Skippa svarta skor, det kan man ha på begravning. De där var schyssta.

Ett par Chelsea's i mocka är annars något att rekommendera. Tål allt om man impregnerar de ordentligt. Länge leve mocka!

Gillar ju mina svarta chelsea som jag redan har :) Balmoral-kängorna i mocka som tagits fram av Manolo och Skoaktiebolaget är ju ruskigt fina. Tyvärr känns Balmoral för dressat i mina ögen, men jag kanske har 100% där :)

Balmoral.jpg

Gillar ju mina svarta chelsea som jag redan har :) Balmoral-kängorna i mocka som tagits fram av Manolo och Skoaktiebolaget är ju ruskigt fina. Tyvärr känns Balmoral för dressat i mina ögen, men jag kanske har 100% där :)

Balmoral.jpg
Jo, absolut mer dressat då det är en 'hög oxford', mer slimmad än många andra boots med sin stängning.
Den är jäkligt snygg i den färgen på mocka.

Jag vet inte vad det betyder och jag läser inte Manolo. Men har jag skrivit något olämpligt eller förargat dig så ber jag om ursäkt, inte min mening.
Delar bara med mig av mina tankar, erfarenheter och åsikter om skor här.
Förutom att det kan vara svinsnyggt med svarta skor till kostym, så finns det ju många som bär t.ex svarta jeans där det kan vara helrätt med svarta skor.

Att man kastar ur sig att svarta skor = begravning blir således lite knas. Du kan ju helt enkelt skriva att du inte tycker det är snyggt, om det nu är så. Allt annat tyder på att du nyss lärt dig (fått för dig) att svart är en begravningsfärg och nu vill berätta det för folk.. :)

Skippa svarta skor, det kan man ha på begravning. De där pjucksen var schyssta.

Nog för att stilregler som "aldrig bruna skor efter 18" är förlegat men att begränsa ett så elegant och klassiskt skoval till begravning är lite synd tycker jag. Älskar själv bruna skor men det har ju gått mer eller mindre inflation i dem. Anser att det finns gott om situationer där svarta Oxfords är helt outstanding. Har själv direkt svårt för ljusbruna skor till mörk kostym t ex.

Har lite svårt att släppa tankarna på ett par jodhpurs :) Ingen som har några fina foton på sina och som kan lägga upp lite inspirationsbilder?
Tycker att till exempel de här från Carlos Santos är riktigt fina. Både i färgen men också i hur de har löst det med hur man har dragit bandet.

Jodhpur.jpg

Tack klocksnack, ni ruinerar mig. Sedan jag började hänga här har inte bara min åsikt om vad ett acceptabelt pris för en klocka är skjutit i höjden, men ni har även öppnat mina ögon för skitsnygga boots jag inte visste att jag inte kan leva utan. Inspirerad av denna tråd beställde jag således idag ett par C&J Coniston.

Tack klocksnack, ni ruinerar mig. Sedan jag började hänga här har inte bara min åsikt om vad ett acceptabelt pris för en klocka är skjutit i höjden, men ni har även öppnat mina ögon för skitsnygga boots jag inte visste att jag inte kan leva utan. Inspirerad av denna tråd beställde jag således idag ett par C&J Coniston.

Är inte riktigt uppe på dina höjder än, men känner att jag närmar mig. Gränserna för vad en sko får kosta flyttas längre och längre fram hela tiden :)

• Like
Reactions: mmh
Är det ingen som har nappat på Skoaktiebolagets deal med Carlos Santos där man själv får välja nyans på skorna? Sista dag att signa upp imorgon.

https://www.skoaktiebolaget.se/coll...roducts/carlos-santos-grain-patina-field-boot

Carlos-Santos-Grain-Field-Boot-Last-1_1024x1024.jpg
Var först sugen, men såg att leverans är slutet av feb vilket är slutet av säsongen för dessa så känns lite dumt. Funderar däremot på att beställa ett par jodhpurs eller liknande i nån skön färg till våren.

Vid vilket antal började ni inse att ni inte orkar putsa era skor?

Nu när jag är uppe på över 10 par har jag insett att det tar så sjukt lång tid.

Vid vilket antal började ni inse att ni inte orkar putsa era skor?

Nu när jag är uppe på över 10 par har jag insett att det tar så sjukt lång tid.
Samma här, orkar nästan aldrig putsa till dem ordentligt. Saknar verkligen när jag bode i NY och man kunde få en snabb puts på gatan medan man drack sin morgonkaffe. Förstår inte varför svenskar ser ner på sånt arbete...

Har lite svårt att släppa tankarna på ett par jodhpurs :) Ingen som har några fina foton på sina och som kan lägga upp lite inspirationsbilder?
Tycker att till exempel de här från Carlos Santos är riktigt fina. Både i färgen men också i hur de har löst det med hur man har dragit bandet.

Jodhpur.jpg
Tror att jodphurs är på gång, det är bara du som är lite före:). Klart du ska köra om du gillar det! Jag tycker det är skitsnyggt.

Tror att jodphurs är på gång, det är bara du som är lite före:). Klart du ska köra om du gillar det! Jag tycker det är skitsnyggt.

Ja, tänkte ta en sväng förbi Skoaktiebolaget i morgon så det blir till att testa. Är jag rätt ute med att en jodhpur är en mer åretrunt-känga än t.ex. en hög derby eller en jumper boot? Det är ju en ganska mörk färg på det exet från Carlos Santos och jag tycker att den är otroligt snygg på bild, men den känns kanske lite för mörk. Å andra sidan skulle den färgen nog komplettera de bruna grain jag har nu, och om jag även utökar med ett par ljusare i mocka framåt våren skulle det kunna bli en stabil trio :)

Ja, tänkte ta en sväng förbi Skoaktiebolaget i morgon så det blir till att testa. Är jag rätt ute med att en jodhpur är en mer åretrunt-känga än t.ex. en hög derby eller en jumper boot? Det är ju en ganska mörk färg på det exet från Carlos Santos och jag tycker att den är otroligt snygg på bild, men den känns kanske lite för mörk. Å andra sidan skulle den färgen nog komplettera de bruna grain jag har nu, och om jag även utökar med ett par ljusare i mocka framåt våren skulle det kunna bli en stabil trio :)
Mycket stabil trio:). Jag ser nog snarare jodphurs som vår-sommar-höst-boots, även om man kan ha dem på vintern också, lite beroende på sula. Jumper/derby-boots är väl då mer höst-vinter-vår-don.

Mycket stabil trio:). Jag ser nog snarare jodphurs som vår-sommar-höst-boots, även om man kan ha dem på vintern också, lite beroende på sula. Jumper/derby-boots är väl då mer höst-vinter-vår-don.

Ja, tittade mer noga nu på de andra bilderna och du har ju helt rätt med sulan, kanske inte helt lämpad för vintern. Kan man säga hur en sådan typ av färg som är på bilden "åldras", eller är det olika från fall till fall beroende på läder samt hur man sköter om skorna?

JP 2.jpg

Tillbaka
Topp