• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Skor

Otroligt kass bild, trodde att jag hade tagit en till men icke. Gick förbi en skoaffär på Kungsholmen idag, minns inte ens vilken gata och jag hade hund med så samtalet med försäljaren skedde i dörröppningen. Har suktat efter ett par Carmina Jumperboots men de ligger för högt i pris tyvärr. Men så idag såg jag de här och vad jag fick ut att vårat korta samtal var att de var handgjorda med randsydd sula och priser var ca 2.200sek. Tänkte gå tillbaka imorgon, men ni som har koll...vad sjutton ska man titta/fråga efter för att kunna bedöma om det är god kvalitet?

IMG_20161124_142128.jpg

Otroligt kass bild, trodde att jag hade tagit en till men icke. Gick förbi en skoaffär på Kungsholmen idag, minns inte ens vilken gata och jag hade hund med så samtalet med försäljaren skedde i dörröppningen. Har suktat efter ett par Carmina Jumperboots men de ligger för högt i pris tyvärr. Men så idag såg jag de här och vad jag fick ut att vårat korta samtal var att de var handgjorda med randsydd sula och priser var ca 2.200sek. Tänkte gå tillbaka imorgon, men ni som har koll...vad sjutton ska man titta/fråga efter för att kunna bedöma om det är god kvalitet?

IMG_20161124_142128.jpg
Carmina är bra grejer. Så det enda du behöver 'kolla efter' är om du gillar bootsen i fråga. Säljaren kan säkert guida dig igenom passformen.
2200 låter väldigt billigt, dessa ligger annars på cirkus dubbla priset.

Lite info om just en modell av Carminas Jumper boots.
http://www.shoegazing.se/carmina-jumper-boot-brown-grain-oscar-last/

Carmina är bra grejer. Så det enda du behöver 'kolla efter' är om du gillar bootsen i fråga. Säljaren kan säkert guida dig igenom passformen.

Jag var nog lite otydlig :) Carmina har jag inte haft råd att köpa, och de som jag såg idag minns jag inte alls vad de hette men det var alltså Inte Carmina. Jag kan ha missuppfattat säljaren, men jag tyckte att hon sa att det var deras skomakare som gjorde skorna. Låter iofs inte helt sannolikt för då borde de väl kosta mer.

Jag var nog lite otydlig :) Carmina har jag inte haft råd att köpa, och de som jag såg idag minns jag inte alls vad de hette men det var alltså Inte Carmina. Jag kan ha missuppfattat säljaren, men jag tyckte att hon sa att det var deras skomakare som gjorde skorna. Låter iofs inte helt sannolikt för då borde de väl kosta mer.

Ursäkta, nu när jag läser dina båda inlägg igen ser jag att jag var för snabb på tangenterna. Du var inte alls otydlig, jag läste otydligt.

Vad är det för tillverkare, modell och läst skall du ta reda på. Sen går du hem och googlar!

För information.
För 3200 SEK har Yanko en trevlig Jumper boot i mörkbrunt.

Senast ändrad:

Att en svensk skomakare meckar ihop ett par boots för 2' kan vi nog utesluta oavsett om de skulle vara gjorda i papp.

Ska bli intressant att höra lite mer när du varit på återbesök.

Ursäkta, u när jag läser dina båda inlägg igen ser jag att jag var för snabb på tangenterna. Du var inte alls otydlig, jag läste otydligt.

Vad är det för tillverkare, modell och läst skall du ta reda på. Sen går du hem och googlar!

För information.
För 3200 SEK har Yanko en trevlig Jumper boot i mörkbrunt.

Jag tror att jag har hittat den nu efter lite googlande. Det måste ha varit Hallmans Skor på Scheelegatan som jag passerade. Skon är från en tillverkare som heter Brokenbird Boothmakers och modellen är en Derby Boot, det var inte Jumper Boot som jag först trodde. Är det höjden på skaftet som skiljer?

IMG_20161124_205355.jpg
IMG_20161124_205344.jpg

Jag tror att jag har hittat den nu efter lite googlande. Det måste ha varit Hallmans Skor på Scheelegatan som jag passerade. Skon är från en tillverkare som heter Brokenbird Boothmakers och modellen är en Derby Boot, det var inte Jumper Boot som jag först trodde. Är det höjden på skaftet som skiljer?

IMG_20161124_205355.jpg
IMG_20161124_205344.jpg

Ingen aning om märket men använder personligen Hallmans skor på Birkagatan - duktiga skomakare som säkerligen inte tummar på sitt sortiment.

Ingen aning om märket men använder personligen Hallmans skor på Birkagatan - duktiga skomakare som säkerligen inte tummar på sitt sortiment.

Hittade deras hemsida. Handgjorda i Portugal men företaget har säte i Sverige och en Mats Hallman med titel "master shoemaker" är en av fyra som omnämns med namn, sannolikt från Hallmans skor då om jag får gissa. Tar en sväng dit i morgon och provar hur som helst, tycker att de var riktigt fina.

Tips för er som är lite köpsugna på nya skor. Imorgon har Pediwear 20% på allt samt gratis frakt på köp över 150 pund!
Fick mail tidigare under dagen.

Får se om man lyckas skrapa ihop lite cash ;)
Kod vid utcheck: BLACK20

Tips för er som är lite köpsugna på nya skor. Imorgon har Pediwear 20% på allt samt gratis frakt på köp över 150 pund!
Fick mail tidigare under dagen.

Får se om man lyckas skrapa ihop lite cash ;)
Kod vid utcheck: BLACK20
Allt o allt, de exkluderar tyvärr crockett and jones och cheaney... Men lite Nice iaf :)

Nån som har köpt skor från Pediwear men som inte funnits i lager? Hur lång tid tar det ungefär att få dem?

Köpte ett par Loake som var slut i lager i somras. Jag fick vänta 3 veckor just det tillfället.
De är rätt snabba på att höra av sig med en tid om leverans. Där du har möjlighet till att häva köpet eller godkänna att det blir försening.

Allt o allt, de exkluderar tyvärr crockett and jones och cheaney... Men lite Nice iaf :)

Ah shit, sorry missade det ;).

IMG_1422.JPG
IMG_1421.JPG
Blev ett par Cadogan och ett par chatsworth. Med lite skovård samt block 4300sek. Bra deal.

Också från mig Grattis till ett bra köp.:) Rockar mina Chatsworth just nu faktiskt och är toknöjd. Är också sugen på ett par Cadogan så om skulle kunna återkomma med en liten recension när du har fått de och provat de ett tag vore jag väldigt tacksam!

För mig står det mellan dessa och RMW Craftsman. RMW kostar nästan det dubbla och kvaliteten på Loake 1880 är bra enligt mig. Fast egentligen är det nog Craftsman jag vill ha...
Sitter Loake bra på fossingarna dina då?
Jag kan inte komma överens med Loakes läster men RMW sitter som en sneaker på mig... Tyvärr, för jag håller med om att Loake 1880 är fullgod.

Slog till på ett par av de jag tittade på genom skyltfönstret igår :) 2.600sek vilket gör det till mina dyraste skor någonsin by far. Ska bli spännande att se om kvalitén möter upp mot priset. Måste säga att jag fick ett otroligt trevligt bemötande i butiken, Hallmans på Scheelegatan, och hon hade tålamod för en mängd dumma frågor.

IMG_20161125_145644.jpg
IMG_20161125_145015.jpg
IMG_20161125_151844.jpg

Slog till på ett par av de jag tittade på genom skyltfönstret igår :) 2.600sek vilket gör det till mina dyraste skor någonsin by far. Ska bli spännande att se om kvalitén möter upp mot priset. Måste säga att jag fick ett otroligt trevligt bemötande i butiken, Hallmans på Scheelegatan, och hon hade tålamod för en mängd dumma frågor.

IMG_20161125_145644.jpg
IMG_20161125_145015.jpg
IMG_20161125_151844.jpg

Snygga! :)

Hemma och har precis packat upp. Skopåsar, skohorn och extra skosnören låg i lådan. Om jag förstod det rätt så är de redan infettade och nu är det bara impregnering som krävs?

IMG_20161125_164112.jpg

IMG_20161125_145644.jpg
IMG_20161125_145015.jpg
IMG_20161125_151844.jpg
Riktigt snygg prägling (eller vad det kan tänkas heta) på lädret!:)

Tillbaka
Topp