Freddie L
Silver
Samma Loake Downing. De var lite ljusare än på bilder, så nu när jag skulle putsa dem hade jag inte rätt kräm tyckte jag. Så jag putsade dem med Saphirs transparenta, men de blev mörkare ändå. Så kan det gå?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Samma Loake Downing. De var lite ljusare än på bilder, så nu när jag skulle putsa dem hade jag inte rätt kräm tyckte jag. Så jag putsade dem med Saphirs transparenta, men de blev mörkare ändå. Så kan det gå?
![]()
Kul att du besökte oss!Från Linnegatan no.2 i Göteborg. C&J Coniston Navy Scotch Grain kängor i blå färg. Sjukt snygga.![]()
![]()
Typ dessa, ser ju förfärligt ut...![]()
Japp. Enda sättet att undvika gångveck är att inte vecka dem. Så antingen hålla fötterna stilla eller inte använda skorna. Men så länge skorna putsas och borstas av lite då och då är de ju fina ändå.Skulle påstå att det är oundvikligt?
Ser väldigt schyssta ut! Vore kul att veta vilken konstruktion de är tillverkade med! Läderkvalitén lär ju tiden visa om det blir köp. 750 kr är ju inte mycket att orda om om de passar!Någon som har en kommentar på dessa från J.Lindeberg?![]()
Provade av en slump och de satt så jäkla fint på fossingen. Snygga i formen och känns skapligt välbyggda.
Finns med eller utan slitsula i gummi på lädersulan.
Listpris 2000:- är kanske tufft i konkurrensen med Loake m fl men jag hittade dem för 750:- i en lokal butik på någon slags julförfestrea...
Vet att J.Lindeberg haft samarbeten med bl a Alfred Sargent tidigare men dessa verkar tillverkade i Italien. Oklart av vem, men det lär inte vara av skomakare Johan Lindeberg himself...![]()
Köp!Någon som har en kommentar på dessa från J.Lindeberg?![]()
Provade av en slump och de satt så jäkla fint på fossingen. Snygga i formen och känns skapligt välbyggda.
Finns med eller utan slitsula i gummi på lädersulan.
Listpris 2000:- är kanske tufft i konkurrensen med Loake m fl men jag hittade dem för 750:- i en lokal butik på någon slags julförfestrea...
Vet att J.Lindeberg haft samarbeten med bl a Alfred Sargent tidigare men dessa verkar tillverkade i Italien. Oklart av vem, men det lär inte vara av skomakare Johan Lindeberg himself...![]()
Redan gjort
Vart köpte du dom? Sharing is caringRedan gjort
Kunde inte låta bli när de kostar som ett par från Din Sko...
Blir intressant. Det fanns svarta oxfords i samma stil samt broguemönstrade oxfords. Inte i min storlek tyvärr men ska utvärdera dessa och hålla utkik sen.
De är ju inte i nivå med mina C&J direkt men direkt ur lådan sitter de som gjutna och utan att ha ägt dem mer än några timmar tycker jag nog att de blev ett sjukt bra budgetalternativ till Loake Aldwych. För en fjärdedel av priset...
Ja vill också gärna veta!Vart köpte du dom? Sharing is caring
Lokal liten butik i Köpenhamn. Har ingen webbshop tyvärr.Vart köpte du dom? Sharing is caring
Skriv gärna vad den heter och var den ligger. Finns en och annan här på ks som bor i södra SverigeLokal liten butik i Köpenhamn. Har ingen webbshop tyvärr.
Aldrig varit ett problem för mig och då har jag också smalare häl än blocken. Slipa till hälen på blocken annars?Just fått mina skoblock som jag beställt från Skolyx och har lite funderingar kring deras häl. Känner att min högra fot är lite mindre än den vänstra, men inte riktigt så att skon chippar. Men när jag kollar på hur hälen är utformad på blocken och när man trycker ner den i skon så ser det ut som att hälen på blocket är betydligt saftigare än mina och därför töjer ut skons häl . Rädd att skon ska börja glappa, vad tror ni? och hur skulle ni göra för att skon ska passa perfekt då höger foten är lite mindre än vänster? (Dom vackra fötterna bjuder jag på)
![]()
![]()
Vad är det för skor & hur länge har du använt skorna?Okey, kanske testar då eller slipar ner dom lite grann för att inte riskera att den börjar glappa. Tips på vad man kan göra då skon är lite stor?
Gå till en skomakare. Där kan du få hjälp med iläggsula och om inte det funkar kan man bygga på skon lite i hälen.Okey, kanske testar då eller slipar ner dom lite grann för att inte riskera att den börjar glappa. Tips på vad man kan göra då skon är lite stor?
Inte använt dom så mycket än, Lloyd heter märket.Vad är det för skor & hur länge har du använt skorna?
Vad hette affären sa du i Köpenhamn? Är där för stunden och skulle uppskatta tipset.Redan gjort
Kunde inte låta bli när de kostar som ett par från Din Sko...
Blir intressant. Det fanns svarta oxfords i samma stil samt broguemönstrade oxfords. Inte i min storlek tyvärr men ska utvärdera dessa och hålla utkik sen.
De är ju inte i nivå med mina C&J direkt men direkt ur lådan sitter de som gjutna och utan att ha ägt dem mer än några timmar tycker jag nog att de blev ett sjukt bra budgetalternativ till Loake Aldwych. För en fjärdedel av priset...