• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Skor

Vad hette affären sa du i Köpenhamn? Är där för stunden och skulle uppskatta tipset.

Tack på förhand :)
Ledsen för sent svar! Jag är osäker på butikens namn för jag är inte hemmahörig I Köpenhamn till vardags (just nu är jag på en annan tjänsteresa och har inte kvittot med mig) men den låg nära Kongens nytorv. Inte en J Lindeberg butik utan typ som Brothers. Men de har garanterat inte samma erbjudande längre. Ord pris var nog 1500 DKK och så var det 50% + nån hundring till som lockerbjudande. Fick betala dryga 750 SEK.
Men de bör går att hitta på julrean till schysst pris om än inte riktigt lika klockrent billigt. De säljs bl a av Boozt, Zalando och J Lindeberg.com. Jag har mina på mig och om de fortsätter att kännas bra så plockar jag upp ett par till på rean.

När ska man smörja in skorna för första gången och vad är bäst att smörja med?
beror på typ av sko.
Vanliga dansmackor I skinn brukar jag torka av direkt efter köp, köra på Saphir Renovateur, gå runt lite hemma och mjuka upp, borsta av och dra på ett par lager Saphir Crème 1925. Orkar normalt inte spit shine men det görs lämpligast med pate de luxe från Saphir.

Grövre kängor får en liknande behandling men ist för Crème 1925 blir det något annat, fetare.
Mocca får impregnering och Inga kletiga krämer såklart :)

Ska beställa ett par mellanbruna/mörkbruna oxfords nu ikväll (behöver dem på tisdag). Vilken utav dessa från Loake 1880 röstar ni för?

Nummer 1
10789311r_1.jpg

https://www.careofcarl.com/sv/artiklar/loake-1880-aldwych-calf-oxford-dark-brown.html

Nummer 2
12003011r_1.jpg

https://www.careofcarl.com/sv/artiklar/loake-1880-cadogan-oxford-mahogany-calf.html

Nummer 3
13248511r_1.jpg

https://www.careofcarl.com/sv/artiklar/loake-1880-mto-aldwych-oxford-single-danite-brown-calf.html

Beror helt på vad du ska ha dem till. Men jag hade kört ett par med gummi om du ska ha dem på tisdag. Cadogan var kul, de hade jag kört på.

Till granitgrå flanellbyxor samt vit skjorta. Kan det bli bra?
Nojar lite om färgen på cadogan bara..
Det kommer bli bra. Alla färger ovan kommer funka till det. Se till att du har rätt längd på byxan bara. Capital lästen (som alla dina val har) är stor. Jag har 7 i mina Loake Capital och generellt en 7.5 i C&J tex.

Blir skitsnyggt vilka du än tar. Tänkte inte på färgen, har du inga skor som är mörkare brun sen innan hade jag nog gått på Aldwych. Här är en bild på mina Strand i alla fall, de är också i mahogny.
20160908_104544.jpg
Jag skulle kört på alt nr 1.

Tack för bilden! Gillar färgen med är i behov av ett par mörkbruna oxford då jag, som du säger, inte har det.
@Ponlarsson dark brown med lädersula då eller brown calf med gummisula?
@Jerico Tack för din röst :D

Just nu ligger Aldwych i brown calf, strl 9,5 samt 10, i kassan och bara ett klick ifrån att slutföras..
Har skokräm osv från Saphir i färgen mellanbrun, fungerar den eller ska jag skaffa mörkare?

Det kommer bli bra. Alla färger ovan kommer funka till det. Se till att du har rätt längd på byxan bara. Capital lästen (som alla dina val har) är stor. Jag har 7 i mina Loake Capital och generellt en 7.5 i C&J tex.

Har provat samt beställt 9,5 på mina RMW Blaxland jag inväntar leverans av. Kanske ska beställa 9 samt 9,5 på dessa nu då? 10 lär väl vara för stort. Ska prova dem hemma och skicka tillbaka paret som är av fel storlek är tanken.

Jag kör mellanbrun på mina Aldwych. Haft dem sen juni 2013. Har UK10 på mina, och 45 i Converse. Som en storleksjämförelse.
20161016_161035.jpg

Har 44 på converse, så kanske en beställning på 9 samt 9,5 kanske är rätt? 10 lär bli stort då
Klockren storleksjämförelse med conversen förresten, för mig som är rätt ny på skor!

beror på typ av sko.
Vanliga dansmackor I skinn brukar jag torka av direkt efter köp, köra på Saphir Renovateur, gå runt lite hemma och mjuka upp, borsta av och dra på ett par lager Saphir Crème 1925. Orkar normalt inte spit shine men det görs lämpligast med pate de luxe från Saphir.

Grövre kängor får en liknande behandling men ist för Crème 1925 blir det något annat, fetare.
Mocca får impregnering och Inga kletiga krämer såklart :)

Okey, är dom här jag har https://www.footway.se/perez-t-d-moro.html
Finns det typ ingen allroundkräm som jag kan köra med? :D

Har ett par bruna högre Loake som jag nu använder under denna årstid. Blir ju alltid lite märken i dom och så vid vanligt bruk.
Köpte då Loakes egna skokräm ofärgad. Men blir liksom en grå/vit hinna på dom.
Varför?!

Tillbaka
Topp