chimaira
Silver
Shit, va tuffa! God jul.God jul, fellow nerds!
![]()
Gieves & Hawkes buckshot brogues.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Shit, va tuffa! God jul.God jul, fellow nerds!
![]()
God jul, fellow nerds!
![]()
Grymt coola
Shit, va tuffa! God jul.
Tack! Jag är otroligt nöjd med dem. Bra conversation pieces.Omg. Dom där är grymma. Kommer ihåg en polare som hade samma. Var väldigt avundsjuk.
Tack! Jag är otroligt nöjd med dem. Bra conversation pieces.![]()
Instämmer med alla andra, grymma! Får jag fråga vilka byxor du har också?God jul, fellow nerds!
![]()
Tackar! Byxorna är Ströms samarbete med Manolo från i fjol. De kom som en frälsning efter att jag under ett par år provat mig igenom alla trånga, lågt skurna flanellbyxor i liiite fel grå nyans som finns därute. Tror att de finns den här säsongen också, kanske @Whedda vet?Instämmer med alla andra, grymma! Får jag fråga vilka byxor du har också?på jakt efter några i den färgen och stilen.
Tackar! Byxorna är Ströms samarbete med Manolo från i fjol. De kom som en frälsning efter att jag under ett par år provat mig igenom alla trånga, lågt skurna flanellbyxor i liiite fel grå nyans som finns därute. Tror att de finns den här säsongen också, kanske @Whedda vet?
Shit vad du levererar, till och med på julafton! Respekt.Det stämmer bra! I år har vi utöver den mellangrå från förra året även adderat modellen i ljusgrå samt mörkbrun flanell. Bägge i samma kvalitet från Vitale Barberis Canonico.
Tackar! Byxorna är Ströms samarbete med Manolo från i fjol. De kom som en frälsning efter att jag under ett par år provat mig igenom alla trånga, lågt skurna flanellbyxor i liiite fel grå nyans som finns därute. Tror att de finns den här säsongen också, kanske @Whedda vet?
Det stämmer bra! I år har vi utöver den mellangrå från förra året även adderat modellen i ljusgrå samt mörkbrun flanell. Bägge i samma kvalitet från Vitale Barberis Canonico.
Challenge accepted...Blir mitt mål att hitta ett par under 2017.
Har ganska stora vader. Brukar gå åt skogen när jag letar udda byxor. Hur är dessa över vaden? Finns det sömsmån att lägga ut @Whedda?Tackar! Byxorna är Ströms samarbete med Manolo från i fjol. De kom som en frälsning efter att jag under ett par år provat mig igenom alla trånga, lågt skurna flanellbyxor i liiite fel grå nyans som finns därute. Tror att de finns den här säsongen också, kanske @Whedda vet?
Inte mycket sömnsmån på mina i alla fall, 5 mm på var sida sömmen. Jag har "normalvader" skulle jag säga, och de är inte tighta över vaderna alls. Prova!Har ganska stora vader. Brukar gå åt skogen när jag letar udda byxor. Hur är dessa över vaden? Finns det sömsmån att lägga ut @Whedda?
God Jul!
Har ganska stora vader. Brukar gå åt skogen när jag letar udda byxor. Hur är dessa över vaden? Finns det sömsmån att lägga ut @Whedda?
God Jul!
Stort tack!Fortfarande relativt smala i vaden men skall finnas sömsmån. Inte flera cm men borde finnas ca 1.5-2cm totalt? Jag valde att gå upp en storlek på mitt senaste par för en än mer klassisk look. Har lagt ut dem till 19cm i foten och bara tagit in dem i midjan där de var aningen stora.
Jodå. Har två par. Oxfords och sneakers.Är det nån somhar Barker Black med skull & crossbones? De var jag sugen på för länge sen men blev aldrig av
Byxorna var schyssta. Skorna inte min stil.God jul, fellow nerds!
![]()
Underbara! Aldrig sett något liknande. Humor och stil med en twist! Jag har själv ett par äldre G&H som är grymma i bygg och kvalité.God jul, fellow nerds!
![]()
Fortfarande relativt smala i vaden men skall finnas sömsmån. Inte flera cm men borde finnas ca 1.5-2cm totalt? Jag valde att gå upp en storlek på mitt senaste par för en än mer klassisk look. Har lagt ut dem till 19cm i foten och bara tagit in dem i midjan där de var aningen stora.
Det beror väl helt på hur långa byxor du köper? Finns en hel del tillverkare som kör byxor i rålängd.Jag antar att slag inte går att göra för mig som behöver 100 storlekar i byxor?![]()
Jag antar att slag inte går att göra för mig som behöver 100 storlekar i byxor?![]()
Jag vågar inte lova då jag inte vet exakt längd på dig eller respektive byxstorlek men de är i rålängd så det är absolut inte omöjligt att man kan lösa slag.
Låter bra. Är 189cm med långa ben och kort överkropp..![]()
Trist att jag glömde bort dem sist jag var på Ströms. Bor inte i huvudstaden tyvärr..Det borde absolut inte vara omöjligt. Är själv 187cm och har 5cm slag på mina. Besök Ströms och snacka med dem men det tror jag absolut går att lösa
Jag har ett par Loake Bedale strl 42 G (vida modellen).Har nu letat efter ett par bruna chelsea boots i två månader, orkar inte längre..
Blir att slå till på ett par RMW i färgen rum, via bootsonline.
Var och testade på Loake Chatsworth men upplevde dem aningen klumpiga.
Loake Chatsworth: Stl 42 (det var rätt svårt att dra på dem, sjukt tajt, men sen satt de bra)
Loake 1880 Strand - som ovan.
RMW Comfort Craftsman - Låter 42,5 rimligt? (Har aldrig testat ett par RMW)
Lästerna gör mig ännu mer förvirrad. Medium G? Narrow F? Wide H?
Några funderingar:
Vad jag har förstått är det endast sulan som skiljer sig mellan RMW Comfort Craftsman och Blaxland (till Comfort Craftsmans fördel ?)
Vad är skillnaden mellan RMW Comfort Craftsman och RMW Wentworth?
Är RMW Comfort Craftsman mindre klumpiga än Loake Chatsworth?
Hjälp uppskattas!
Känner mig väldigt snurrig av allt. Vet fortfarande inte om jag ska köra på Loake Hyde i skinn + Chatsworth i mocka, eller enbart RMW i skinn.
Tack för svar!Jag har ett par Loake Bedale strl 42 G (vida modellen).
Jag beställde ett par RMW Comfort Craftsman i 42,5 eftersom det är lite smalare och de sitter perfekt så du är helt rätt på det
Tycker absolut att mina RMW är betydligt smidigare och skönare än mina Loake.