Jag hade valt grain oavsett priset.Vilka hade ni valt? Har blivit erbjuden 50% rabatt på de Brown Grain Herring skickade när jag egentligen beställde Dark Brown. Alltså ca 1250:- för Brown Grain alternativt 2500:- för Dark Brown. Nå?
![]()
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag hade valt grain oavsett priset.Vilka hade ni valt? Har blivit erbjuden 50% rabatt på de Brown Grain Herring skickade när jag egentligen beställde Dark Brown. Alltså ca 1250:- för Brown Grain alternativt 2500:- för Dark Brown. Nå?
![]()
![]()
Grainläder tycker jag är snyggare på denna typ av boots. Så grattis till en riktigt bra deal!Vilka hade ni valt? Har blivit erbjuden 50% rabatt på de Brown Grain Herring skickade när jag egentligen beställde Dark Brown. Alltså ca 1250:- för Brown Grain alternativt 2500:- för Dark Brown. Nå?
Sydney är för spetsig. Kör på Boston.
Vilka hade ni valt? Har blivit erbjuden 50% rabatt på de Brown Grain Herring skickade när jag egentligen beställde Dark Brown. Alltså ca 1250:- för Brown Grain alternativt 2500:- för Dark Brown. Nå?
![]()
![]()
Lustigt..Väldigt intressant detta.
Detta hände mig, fast tvärt om.
Beställde i grain men fick dark brown.
Jag valde att behålla de bruna mot avdrag på priset och har inte ångrat mig.
Tycker det låga priset gör det motiverat att behålla de de fått. Men jag tycker ju båda paren är riktigt snygga.
Får du byta till en storlek större? Isåfall hade jag gjort det, annars lagt in en sula.Hydsen glappar i hälen så de känns stora... Å andra sidan kan jag inte snöra åt dem ordentligt nu eftersom de är stela. Kommer det bli bättre när jag kan snöra åt dem hårdare eller kommer de fortsätter kännas lite stora eftersom de töjs? Kanske borde gå ner en halv storlek?..
Förstår att frågan är helt omöjlig att svara på, men ställer den ändå..
Skulle byte till en halv storlek mindre. Kan ju alltid fråga dem men gissar att de inte erbjuder 50% längre då, som innan. Känner mig som världens jobbigaste kund..Får du byta till en storlek större? Isåfall hade jag gjort det, annars lagt in en sula.
Tycker aldrig det där med sulor funkar. Jag tyckte också att mina hyde var lite stora i början och att jag skulle ta en halv storlek ner men de har mjukat upp sig och sitter nu perfekt. Vet inte hur detta ska vara till hjälp men där har du min situation iallafallSkulle byte till en halv storlek mindre. Kan ju alltid fråga dem men gissar att de inte erbjuder 50% längre då, som innan. Känner mig som världens jobbigaste kund..
Hjälper en sula markant? Aldrig behövt det i skor innan
Tycker aldrig det där med sulor funkar. Jag tyckte också att mina hyde var lite stora i början och att jag skulle ta en halv storlek ner men de har mjukat upp sig och sitter nu perfekt. Vet inte hur detta ska vara till hjälp men där har du min situation iallafall![]()
Hur känns de fram i skon, mycket plats vid tårna?Förstår.. drog åt snöret som fan nu och då glappar de nästan ingenting längre. Så de "mjuknar" mer än de "töjs" eller? För då kommer jag kunna dra åt snöret ännu mer och kanske de sitter än bättre
Provade högerskon nu också (kanske skulle gjort de innan..) och högern är tight med bara några millimeter till tån, medan vänstern har typ 0.5cm..Hur känns de fram i skon, mycket plats vid tårna?
Då låter det som att du kanske har rätt storlek och att du fyller ut skorna mer än vad jag gör vilket bara är bra, jag kan snöra ihop mina så att det nästan inte blir någon glipa i mellan. Jag kör vanlig skridskosnörning, för meckigt med något annat tycker jag.Provade högerskon nu också (kanske skulle gjort de innan..) och högern är tight med bara några millimeter till tån, medan vänstern har typ 0.5cm..
Lyckas dock inte dra åt snörena tightare än såhär dock, men antar att det kommer gå när lädret mjuknat.
![]()
Mina är köpta för typ 5-6 år sen o mer än välanvända. Det jobbiga är att hålla Vibramsulan vit men annars så..Jag är lite småsugen att reafynda de här Diemme-kängorna. Tror det kan komma att bli en välanvänd lite ledigare känga.
@Janne2000 , du har väl haft Diemme? Några tankar om kvalité och komfort? Alla synpunkter tas ju tacksamt emot så klart
![]()
![]()
Mina är köpta för typ 5-6 år sen o mer än välanvända. Det jobbiga är att hålla Vibramsulan vit men annars så..
Bra skit till bra deg helt enkelt!
Ps! Ta rätt size dvs den size du har på dina övriga skor..
Aha...har du till och med de som är på bilden?
Bra kap!!!!!Nästa ute väl snabbt och såg nu att det var 5 år sedan du köpte dinaDet blev en beställning i alla fall, 1.400sek efter rea plus rabattkod.
Millimeter till tån?Provade högerskon nu också (kanske skulle gjort de innan..) och högern är tight med bara några millimeter till tån, medan vänstern har typ 0.5cm..
Lyckas dock inte dra åt snörena tightare än såhär dock, men antar att det kommer gå när lädret mjuknat.
![]()
Imho blir det lite för mycket då en DM i sig är lite utstickande i sin grundkonstruktionUte efter ett par schyssta mörkbruna monkstraps, för runt 1500-2000 kronor.
Har fastnat för dessa snyggingar med lite brouging:
http://www.johnstonmurphy.com/conar...=Mahogany+Calfskin&dwvar_9489_width=M#start=1
![]()
Johnston & Murphy verkar vara ett välrenommerat märke såvitt jag läst? Har ni några andra tips i liknande prisklass?
Imho blir det lite för mycket då en DM i sig är lite utstickande i sin grundkonstruktion
J&M lever en del på gamla meriter och det skor du länkar till är en limmad konstruktion.
Kolla in här t ex:
http://www.herringshoes.co.uk/
Blir lite dyrare men du kommer få igen det under livslängden på skon.
Har inte själv ägt några Meermin så kan inte uttala mig om passform eller kvalité.Jo, du kanske har en poäng i att det kan bli lite mycket med brogue, men å andra sidan gör den mörkare färgen att det inte syns lika mycket?
Meermin annars?
https://meermin.es/articulo.php?idArt=2338#
![]()
Loake Cannon, finns på rea lite varstans. Finns för 180 GBP på exempelvis https://www.groomformalhire.com/shop/shoes/loake-cannon/Ute efter ett par schyssta mörkbruna monkstraps, för runt 1500-2000 kronor.
Har fastnat för dessa snyggingar med lite brouging:
http://www.johnstonmurphy.com/conar...=Mahogany+Calfskin&dwvar_9489_width=M#start=1
![]()
Johnston & Murphy verkar vara ett välrenommerat märke såvitt jag läst? Har ni några andra tips i liknande prisklass?