Harry Palmer
Silver
Docksta "Patrik". KlassikerSkulle behöva ett par nya innetofflor. Gärna med "hård" sula så man kan gå ut och hämta posten med dem. Gubbtofflor men andra ord.Tips?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Docksta "Patrik". KlassikerSkulle behöva ett par nya innetofflor. Gärna med "hård" sula så man kan gå ut och hämta posten med dem. Gubbtofflor men andra ord.Tips?
Perfekta ju! Var handlar man dessa?Docksta "Patrik". Klassiker
![]()
Brukar finnas i skoaffärer med lite "gubbigare" profil. Finns förövrigt i flera varianter både bruna o svarta. Har själv ett bar bruna men mer blanka än ovanstående bild. Har hållit i många år. Gubbtofflornas gubbtoffla som har funnits hur länge som helst. Var med i inledningsscenen till Mannen på taket 1976Perfekta ju! Var handlar man dessa?
Perfekta ju! Var handlar man dessa?
Fanns många snygga modeller. Fastnade för dessa:Finns även i mocka
![]()
Fanns många snygga modeller. Fastnade för dessa:
![]()
Brukar finnas i skoaffärer med lite "gubbigare" profil. Finns förövrigt i flera varianter både bruna o svarta. Har själv ett bar bruna men mer blanka än ovanstående bild. Har hållit i många år. Gubbtofflornas gubbtoffla som har funnits hur länge som helst. Var med i inledningsscenen till Mannen på taket 1976![]()
Det hade varit något det. Könshår och gubbtofflor i en härlig föreningScenen med Sven Wolter i sovrummet? Fasen den märkligaste och onödigaste (och mest 70-talstypiska) filmscen som spelats in.
Finns masso!!!! Har själv kört med mjuka lädertofflor inomhus i flera år. Men går inte ut med dom får då släpar man ju in grus o skitSkulle behöva ett par nya innetofflor. Gärna med "hård" sula så man kan gå ut och hämta posten med dem. Gubbtofflor men andra ord.Tips?
Så kan det gå ibland. Man tipsar om ett vettigt köp åt någon annan men ramlar dit själv...Fan kanske klipper ett par själv!!!
![]()
Slippernas Rolls Royce;
Bowhill & Elliott
tackar för tipset, men får nog ändå säga att docksta checkade alla mina boxar.Finns masso!!!! Har själv kört med mjuka lädertofflor inomhus i flera år. Men går inte ut med dom får då släpar man ju in grus o skit
Matrial? Färg?
Blev också sugen...Fan kanske klipper ett par själv!!!
![]()
Slippernas Rolls Royce;
Bowhill & Elliott
Leif GW Persson har sånna. Åkte i dem från Stockholm till Skövde och hovrättsförhandlingarna i Lisa Holm-målet förra året. Var tio minus och snö.![]()
Eller varför inte Docksta Brogues som är formgivna av designikonen Mats Theselius?
GG Hove?Favoritskorna
![]()
GG Hove?
Fast å andra sidan så skulle pedanten i mej inte använda dom utomhus vilket dom bör görasBlev också sugen...![]()
Härlig bild & fina skor. Kärringhojen är grädden på moset! Det fullkomligt skriker jag-cyklar-för-att-jag-har-semester-med-fem-öl-innanför-västen-aura om bilden.Favoritskorna
![]()
Vad är detta för trend? Ska jag behöva putsa mina skor, damma av cykeln, pressa några pilo och sen dra ett varv på snorhala vägar för att passa in?Härlig bild & fina skor. Kärringhojen är grädden på moset! Det fullkomligt skriker jag-cyklar-för-att-jag-har-semester-med-fem-öl-innanför-västen-aura om bilden.
Här är mitt bidrag, med sneakers & en modern kärringhoj. Och ja, jag vet att det är fel tråd & att min nya räser inte alls är lika cool. Men vad fan, jag får feeling.
Buttero Tanino![]()
Härlig bild & fina skor. Kärringhojen är grädden på moset! Det fullkomligt skriker jag-cyklar-för-att-jag-har-semester-med-fem-öl-innanför-västen-aura om bilden.
Här är mitt bidrag, med sneakers & en modern kärringhoj. Och ja, jag vet att det är fel tråd & att min nya räser inte alls är lika cool. Men vad fan, jag får feeling.
Buttero Tanino![]()
GW toffeln välFanns många snygga modeller. Fastnade för dessa:
![]()
Hur är storlekarna på Buttero?Härlig bild & fina skor. Kärringhojen är grädden på moset! Det fullkomligt skriker jag-cyklar-för-att-jag-har-semester-med-fem-öl-innanför-västen-aura om bilden.
Buttero Tanino![]()
Hur är storlekarna på Buttero?
Precis som som Simon säger. Modellen Tanino i alla fall. Jag har gått ner 1 - 1 1/2 nr.Hur är storlekarna på Buttero?
Mina ligger på 42.5. Har vanligtvis 44-44.5.Hur är storlekarna på Buttero?
EG Galway, eller typ C&J Snowden (osäker om de är fodrade). Eller liknande Galway-model från valfri tillverkare, då mer eller mindre de flesta etablerade märken som gör randsydda kängor, har liknande modell (dock osäker igen om alla gör fodrade modeller, men du kan ju kolla).Tjena boys,
Är ute efter ett par läderstövlar (alltså inte kärringmodell) som dels är någon fodrade, dels är hyfsat schyssta att gå till jobbet med. Kravet är att de är av bra kvalité, hyggligt snygga i stövel-mått mätt samt att de skall duga under höstjakt. Hänger ni med på vad jag menar? Ett par snyggsrövlar, typ.
Prislapp inte relevant, men gärna under 10tkr.