• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skor

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Söker sneakers (om detta klassas som sneakers?) I denna stil och liknande färg strl 45 för inte alls för mycket pengar.
Några tips?
Screenshot_20170710-200845.png
Jag förbjuder. Vad ska du med dem till?
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Söker sneakers (om detta klassas som sneakers?) I denna stil och liknande färg strl 45 för inte alls för mycket pengar.
Några tips?
screenshot_20170710-200845-png.577549
Dessa från Asos? Kanske fel färg och material? Men bara drygt 500 spänn!
Men jag skulle satsat på en sko med crepesula. Mycket snyggare än den du postade, men fortfarande väldigt bekvämt.
7459192-1-tan
 

Bilagor

  • Märken3-.jpg
    Märken3-.jpg
    32.7 KB · Visningar: 88,815

BadkarsPiraten

Vacheron
Jadu, jag har bara tygskor till shorts, men är det rätt typ av shorts funkar nog dessa...

Jag får väl testa och se vad stilpolisen tycker.... :)

Kissar du ofta på dig eller whats up? ;)

Olyckor händer!

Kanske bara för att vara tydlig för framtida förslag så är det <1000kr som avses ovan?

Korrekt, idiot man är som inte ens kan använda krokodilen korrekt...
 

DrDre

Patek
Hallå!
Har aldrig använt "finskor" förut och nu tänkte jag köpa ett par till hösten, de som faller mig mest i smaken är Loake Aldwych
IMG_2052.JPG

Men eftersom jag aldrig haft ett par liknande så är jag inte säker på vad jag tycker om dem, så min fråga lyder, finns det något billigt märke som ändå håller hög kvalité? Säg runt 1500. Tacksam för all hjälp jag kan få!



Mvh Adrian

Tycker att Berwick erbjuder väldigt bra kvalitet för pengarna.

https://www.lester.se/varumarken/berwick-1707
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor

Älvkvarn

Omega
2-Faktor
Jag har en knivig fråga. Jag vill ha ett par svarta derbyskor & valet har bantats ner till antingen Loake Downing ( https://www.loake.co.uk/downing.html )
eller Loake 205. ( https://www.loake.co.uk/catalogsearch/result/?q=Loake+205 )
Vilka hade Ni valt & varför?
Ps. Vill ha just svarta Derby så inget annat är av intresse f.n.
Downing pga att 205:eek:r är gjorda av polished leather. Det ligger en platshinna över lädret (gör lädret sådär glansigt) som över tid kommer bli ful och spricka tillskillnad från när det är vanligt eller full grain som det ibland heter, som blir finare med tiden och lite vård.

2a på bollen tydligen... Aja.
 

Harley

Omega
Downing pga att 205:eek:r är gjorda av polished leather. Det ligger en platshinna över lädret (gör lädret sådär glansigt) som över tid kommer bli ful och spricka tillskillnad från när det är vanligt eller full grain som det ibland heter, som blir finare med tiden och lite vård.

2a på bollen tydligen... Aja.
Tack. Uppskattar ändå svaret. & att 2 pers skriver i princip samma måste ju betyda nåt.
 

Moody

Rolex
Stiliga! Fördel gummisula: håller längre, funkar i regn och slask. Fördel lädersula: snyggare, andas bättre.

Skulle säga gummi där. Du lär ändån behöva lägga en sparsula på lädret om de skall användas året runt :)
De kommer bli mina vardagsskor så då passar nog gummisula bättre, även om lädersula är aningen stiligare.
Går det inte alls att använda lädersula i lite blötare väder? Tack för svaren.
 

Blyfot

Cartier
De kommer bli mina vardagsskor så då passar nog gummisula bättre, även om lädersula är aningen stiligare.
Går det inte alls att använda lädersula i lite blötare väder? Tack för svaren.
Lädersulan är väldig känslig och dessutom väldigt hal. Att använda lädersula när det är lite vått på marken är ingen fara men risken finns att fukten går in i lädret. Alternativet är att du använder galoscher ute när det är riktigt ruggigt väder ;) https://www.careofcarl.com/sv/artiklar/swims-classic-overshoe-orange.html
 
Topp