• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Skor

Vad tror ni om att köpa en E-läst och lästa ut den för C&J? Dum ide?

Jag tror att det bästa är att från början köpa rätt och inte köpa något för att omedelbart ändra (gäller inte bara skor).

"Min" C&J-handlare hade inte rätt storlek och skickade efter dem. Om jag förstod rätt så samarbetar återförsäljarna av C&J och generalagenten för att kunna leverera rättstorlek för att kunna hålla en hög servicenivå gentemot kunden. I ditt fall kanske F-lästen inte finns i lager i Sverige och då blir det knepigare om du inte hittar den hos en annan återförsäljare (i t ex England).

Good hunting!:)

Kan vara det bekvämaste jag haft på mig.
20140430_183413.jpg
Ser roliga ut de där :) Hur känns de i fotsulan? Mjuka? Klarar av stötarna?

Det är inte sviiinmycket tillgängligt i F, men en del finns. Kolla upp det på den svenska C&J-hemsidan (dvs ej den brittiska, eftersom svenska handlare är låsta till vad Hammargruppen väljer att ta in/distribuera). Priserna är desamma och alla handlare kan på ett par dar få hem allt som finns i lager i Helsingborg.

Ser roliga ut de där :) Hur känns de i fotsulan? Mjuka? Klarar av stötarna?

Mjuka ja! Känns väldigt stabila trots att jag tog den slimmade & tunnaste modellen. Finns ju en del grövre modeller också för löpning i skogen osv. Man får börja försiktigt i början och inte öka för snabbt så får återkomma efter några pass med dem. :)

Det finns olika typer av spray/foam som man kan spruta in i skon och sedan kör man med skon en dag eller två. Fördelen jfr med utlästning är ju att skon formar sig efter ens egen fot. Ang utlästning så kan det ju också var värt att notera att främre hårda delen på skon går inte att lästa ut då den ofta/ibland är gjord i plast.

Personligen skulle jag inte köpa en sko som inte passar. Om man i efterhand märker att man kanske köpte en sko som var lite för trång så funkar det ju, men varför krångla till det från början? Skor som inte passar bra tenderar att stanna i skohyllan.

Jag måste slå ett slag för det synnerligen trevliga butiken (och webshopen) Skoaktiebolaget i Stockholm! Jag har köpt otaliga par skor både i Sverige och från utländska webshoppar och aldrig fått så bra bemötande och service som hos Skoaktiebolaget. Igår beställde jag det tredje paret Carmina därifrån på 5 månader :oops: och efter att ha köpt Carmina har jag nästan lagt bort alla tankar på att köpa Crockett & Jones (som annars varit mina favoriter länge). Skoaktiebolaget gör egna butiks-MTO för alla Carmina de tar in, vilket gör att man där får modeller/läster/färger som man inte kan hitta (just de kombinationerna) någon annanstans, vilket jag tycker är ett smart grepp. OBS: jag har inget att göra med Skoaktiebolaget i övrigt, utan tycker bara det är kul att kunna sprida ordet om en butik som verkligen levererar service och där personalen BRINNER för skor :)

Jag måste slå ett slag för det synnerligen trevliga butiken (och webshopen) Skoaktiebolaget i Stockholm! Jag har köpt otaliga par skor både i Sverige och från utländska webshoppar och aldrig fått så bra bemötande och service som hos Skoaktiebolaget. Igår beställde jag det tredje paret Carmina därifrån på 5 månader :oops: och efter att ha köpt Carmina har jag nästan lagt bort alla tankar på att köpa Crockett & Jones (som annars varit mina favoriter länge). Skoaktiebolaget gör egna butiks-MTO för alla Carmina de tar in, vilket gör att man där får modeller/läster/färger som man inte kan hitta (just de kombinationerna) någon annanstans, vilket jag tycker är ett smart grepp. OBS: jag har inget att göra med Skoaktiebolaget i övrigt, utan tycker bara det är kul att kunna sprida ordet om en butik som verkligen levererar service och där personalen BRINNER för skor :)

Flera i tråden som håller med dig! SkoAB är butiken jag handlar skor ifrån i Sverige :)

Det är inte ofta jag är i Stockholm, men för någon månad sedan var jag där och fick en timme över mellan möte och flyget hem, och passade då på att besöka Skoab. Det är som med hundvalpar "Amen, jag skulle ju bara titta lite", så efter att ha testat ett par Carmina Jumper Boots i väldigt snygg grain så fick de följa med hem till Skåne :) Jag tycker att de är så förbaskat snygga, och alla par av den här serien har lite olika skiftningar i färgen, beroende på att alla är sandfärgade av folket hos Carmina. Skinnet till skorna levereras utan färg (typ som "tan") och handpatineras sedan till den kulör som mina har. Det är ett riktigt fint djup, med skiftningar från rött till väldigt mörkt brunt. Lästen heter "Oscar", och den är förhållandevis smal (i alla fall inte "roomy") så jag tycker det blir en väldigt elegant sko trots att det är en derby-boot.
13721717934_cc425c5659_b.jpg
13721311113_6195ebf52d_h.jpg
13721113773_eced7b5b40_h.jpg

Läste runt lite på manolo och hittade C&J lowndes i suede, fastnade direkt. Fantastiskt snygga. Äger inga dressade skor direkt så dessa skulle vara första paret, tankar? Får man verkligen punga ut över 4k för dessa eller finns det återförsäljare online som har snäppet billigare än i butik?
imagecreate.php

Läste runt lite på manolo och hittade C&J lowndes i suede, fastnade direkt. Fantastiskt snygga. Äger inga dressade skor direkt så dessa skulle vara första paret, tankar? Får man verkligen punga ut över 4k för dessa eller finns det återförsäljare online som har snäppet billigare än i butik?
imagecreate.php

Det går at hitta C&J något billigare i England, tror att Lowndes kostar £379 hos t.ex. Pediwear.co.uk men som sagt blir det bara marginellt billigare. Det är VÄLDIGT sällan eller aldrig rea på C&J i webbutikerna, men däremot kan du kolla på Ebay.co.uk där du kan ha tur och hitta något par nya billigare än normalt. Det enda exemplet där man sparar riktigt mycket pengar är C&J Tetbury i mocka, som kostar ca. £300 i England jämfört med 4.400 i Sverige. Jag fick nån förklaring att prisskillnaden berodde på att Hammargruppen inte "tolkade" just den skon i mocka på samma sätt prismässigt som C&J eller de brittiska butikerna gör, fråga mig inte varför.

Tillbaka
Topp