• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Skor

När man får teaser bilder från sin skokille och inte kan lösa ut dom för att man är på fel sida av landet... :grumpy:
535037421.jpg

Jag letar efter ett par svarta chelsea boots. Max 6000kr. Tips?
Inte RMW :)
RMW förstås!:rolleyes: Nä, men eftersom du av någon outgrundlig anledning inte vill ha det märket så får du en länk med lite att välja på:
https://www.herringshoes.co.uk/search.php?task=newSearch&nsFrom=0&mobile=0&nsLimit=24&sortTag=-1&country_id=39&sortBy=default&sale_search=0&Tags[]=12&Fits[]=2&Colours[]=1&Types[]=1&ns_keyword=&submit=Search

(Du kan också söka på svarta Chelseas på Pediwear, men jag lyckade inte få en fungerande länk på det)

Fanns inte i storlek, men schysst sida!

Chelsea VIII från C&J. Beställ direkt från dom i England så kan du spara ett par kr kanske.
Har testat 8an men tyckte den var riktigt snäv runt foten, men kanske ska ge den en chans till?

RMW förstås!:rolleyes: Nä, men eftersom du av någon outgrundlig anledning inte vill ha det märket så får du en länk med lite att välja på:
https://www.herringshoes.co.uk/search.php?task=newSearch&nsFrom=0&mobile=0&nsLimit=24&sortTag=-1&country_id=39&sortBy=default&sale_search=0&Tags[]=12&Fits[]=2&Colours[]=1&Types[]=1&ns_keyword=&submit=Search

(Du kan också söka på svarta Chelseas på Pediwear, men jag lyckade inte få en fungerande länk på det)
Har redan ett par RMW och tycker inte dom sitter lika bra som jag hade velat tyvärr. Kanske ger dig med tiden, vi får se.

Tror jag ska ta en tur förbi Danielssons skomakeri nästa vecka och se hur de olika modellerna sitter på foten.

Tack för alla svar!

Var inne på Lester här i Göteborg och provade ett par RM Williams i 9,5 svart mocka. Grymt sköna och snygga. Men är de varma att ha inomhus i kontor?

Var inne på Lester här i Göteborg och provade ett par RM Williams i 9,5 svart mocka. Grymt sköna och snygga. Men är de varma att ha inomhus i kontor?
Nä, de är ju inga vinterskor direkt (jag har mina inomhus hela arbetsdagen utan att ha reflekterat över detta). Men beror säker på hur känsliga dina fötter är för värme/ventilation.

Jag tycker RMWs chelsea är rätt varma även om de är ofodrade. Lösningen är att ha eget rum och sparka av sig skorna.
Jag vill minnas att du och jag tidigare var oeniga hur pass mycket höga skor (boots) påverkade värmeutvecklingen hos fötterna? Och eftersom vi människor är olika, så blir lösningen olika. Så @oscarabc, känner du att du har lätt för fotsvett, så kanske lågskor är bättre för dig på kontoret. Eller gör bara som @Carlf säger, skaffa ett eget kontor (well, inte möjligt för alla, men...och gå omkring i strumplästen!).:)

Jag vill minnas att du och jag tidigare var oeniga hur pass mycket höga skor (boots) påverkade värmeutvecklingen hos fötterna? Och eftersom vi människor är olika, så blir lösningen olika. Så @oscarabc, känner du att du har lätt för fotsvett, så kanske lågskor är bättre för dig på kontoret. Eller gör bara som @Carlf säger, skaffa ett eget kontor (well, inte möjligt för alla, men...och gå omkring i strumplästen!).:)
Jag kan knappt ha vanliga Oxfords med tunn strumpa i inne en hel dag. Lösning tunn strumpa i ull och som sagt vädring varje timme... ;)
ser ibland kollegor i typ curlingkängor inne. Vafan.

Jag kan knappt ha vanliga Oxfords med tunn strumpa i inne en hel dag. Lösning tunn strumpa i ull och som sagt vädring varje timme... ;)
ser ibland kollegor i typ curlingkängor inne. Vafan.
Bambustrumpor är din vän! Testa! Jag har inte problem med fotsvett (men har ett gäng bambustrumpor, luktar betydligt bättre (mindre dåligt) än allt annat efter en heldag i skor), men svettas istället mer än medel på överkroppen, och bambu is the shit! (Grym uppsugningsförmåga, snabb torktid samt antibakteriellt):)

Grymt tack! @M.L. @Carlf Tror inte jag är varmare än någon annan så det borde vara lugnt :)

Tror ni de kommer på mellandagsrean? Känns inte riktigt så... Låg på 4500 hos Lester, kanske normalpris? Inte så bra koll på skor!

Grymt tack! @M.L. @Carlf Tror inte jag är varmare än någon annan så det borde vara lugnt :)

Tror ni de kommer på mellandagsrean? Känns inte riktigt så... Låg på 4500 hos Lester, kanske normalpris? Inte så bra koll på skor!
Sällan de reas ut. Billigare att beställa direkt från Australien. Jag beställde för jättemånga år (4-5?) sen från Boots online och då gick det på typ 2200kr. Ingen koll på pris idag, men kan nästan garantera att det är billigare än svenska priser. Finns säker fler onlinebutiker i Australien som andra har erfarenhet. Sen kan du kolla A. Hume i GB som också kränger RMW.

Några lyckades fynda på Black Friday med 40% rabatt. Det har jag aldrig sett förut, inte på de klassiska färgerna iaf. Brukar vara 20% på Pediwear och A Hume ibland men det är nog ändå billigast från Australien, bootsonline. Beställde nyss, tog 6 dagar, kostade 3040:- för Comfort Craftsman.

Tillbaka
Topp