• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skor

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Vill berömma Susegårdens skjutskola för väldigt bra service!

Beställde ett par RM Williams Blaxland under Black Friday. Dom skickade ett par Gardener av misstag. Märkte inte detta med en gång och använde skokräm på dom. Trots detta erbjöd dom mig att byta skorna och svarade på mail inom 5 min.

Beslutade till slut att behålla Gardener och då förde dom över mellanskillnaden utan att jag ens nämnt detta. Mycket bra lösning av ett misstag alla skulle kunna göra, speciellt under Black Friday.
20171206_180023-01.jpeg
 
Vill berömma Susegårdens skjutskola för väldigt bra service!

Beställde ett par RM Williams Blaxland under Black Friday. Dom skickade ett par Gardener av misstag. Märkte inte detta med en gång och använde skokräm på dom. Trots detta erbjöd dom mig att byta skorna och svarade på mail inom 5 min.

Beslutade till slut att behålla Gardener och då förde dom över mellanskillnaden utan att jag ens nämnt detta. Mycket bra lösning av ett misstag alla skulle kunna göra, speciellt under Black Friday.
20171206_180023-01.jpeg
Kan inte annat än instämma, ville byta storlek och det ordnade dom direkt. Dock får de beställa från leverantören, men servicen har jag inget att klaga på.
 
Hur har ni upplevt skor från Care of Carl? Beställde ett par C&J från CareOfCarl i brunt läder först, och när jag fick dom blev jag förskräckt. Väldigt skadade, se bilder.

Returnerade och valde att byta till samma modell i svart (tyckte inte de bruna passade mig ändå). Nu har jag fått de svarta, men även de visar tecken på slitage.

Tycker detta är riktigt dåligt, och väldigt tidskrävande. Vad hade ni gjort?
 

Bilagor

  • image1.jpeg
    image1.jpeg
    120.7 KB · Visningar: 263
  • IMG_0433.jpg
    IMG_0433.jpg
    215.9 KB · Visningar: 260
D

Deleted member 9585

Guest
Hur har ni upplevt skor från Care of Carl? Beställde ett par C&J från CareOfCarl i brunt läder först, och när jag fick dom blev jag förskräckt. Väldigt skadade, se bilder.

Returnerade och valde att byta till samma modell i svart (tyckte inte de bruna passade mig ändå). Nu har jag fått de svarta, men även de visar tecken på slitage.

Tycker detta är riktigt dåligt, och väldigt tidskrävande. Vad hade ni gjort?
Aj då, verkar ha missats i kvalitetskontrollen hos tillverkaren eller felhanterats av CoC, skulle skicka ett mail till CoC där du förklarar läget samt att du vill ha en kompensation då detta är andra paret som ser dåligt ut.
 
Aj då, verkar ha missats i kvalitetskontrollen hos tillverkaren eller felhanterats av CoC, skulle skicka ett mail till CoC där du förklarar läget samt att du vill ha en kompensation då detta är andra paret som ser dåligt ut.
Jag ska göra det.

Vad gäller dom svarta skorna, de kanske klarar sig med lite skokräm? Ser inte ur att vara några större repor egentligen. Men när man betalt 6000kr för ett par skor förväntar man sig inte sånt här.
 

Oniel

Panerai
Jag ska göra det.

Vad gäller dom svarta skorna, de kanske klarar sig med lite skokräm? Ser inte ur att vara några större repor egentligen. Men när man betalt 6000kr för ett par skor förväntar man sig inte sånt här.

De svarta kommer fixa sig med lite omvårdnad men ändå segt att se! de bruna skorna såg ju väldigt tråkiga ut :/
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Hur har ni upplevt skor från Care of Carl? Beställde ett par C&J från CareOfCarl i brunt läder först, och när jag fick dom blev jag förskräckt. Väldigt skadade, se bilder.
Returnerade och valde att byta till samma modell i svart (tyckte inte de bruna passade mig ändå). Nu har jag fått de svarta, men även de visar tecken på slitage.
Tycker detta är riktigt dåligt, och väldigt tidskrävande. Vad hade ni gjort?
Det där är väl ändå märken som kommer att uppstå ganska direkt efter användning (och som lätt åtgärdas med lite skokräm). Tråkigt dock om du får dessa som "nya". Å andra sidan, kan du få prisavdrag för detta (som ändå kommer att uppstå snart) så: grattis till dig!:)
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Hur har ni upplevt skor från Care of Carl? Beställde ett par C&J från CareOfCarl i brunt läder först, och när jag fick dom blev jag förskräckt. Väldigt skadade, se bilder.

Returnerade och valde att byta till samma modell i svart (tyckte inte de bruna passade mig ändå). Nu har jag fått de svarta, men även de visar tecken på slitage.

Tycker detta är riktigt dåligt, och väldigt tidskrävande. Vad hade ni gjort?
Använt skorna och inte tänkt mer på det.
 
D

Deleted member 5780

Guest
Hur har ni upplevt skor från Care of Carl? Beställde ett par C&J från CareOfCarl i brunt läder först, och när jag fick dom blev jag förskräckt. Väldigt skadade, se bilder.

Returnerade och valde att byta till samma modell i svart (tyckte inte de bruna passade mig ändå). Nu har jag fått de svarta, men även de visar tecken på slitage.

Tycker detta är riktigt dåligt, och väldigt tidskrävande. Vad hade ni gjort?
Nu är det ju trist om det brustit i kvalitetskontrollen hos CoC eller C&J men "väldigt skadade" är väl att ta i? Eller försvinner inte dessa märken efter en minut med skoborsten? Är det revor för det ser inte så ut?
 
Nu är det ju trist om det brustit i kvalitetskontrollen hos CoC eller C&J men "väldigt skadade" är väl att ta i? Eller försvinner inte dessa märken efter en minut med skoborsten? Är det revor för det ser inte så ut?
De bruna var djupa revor, gick inte bort. De svarta blev bättre efter lite polering, men det känns ändå tråkigt att detta är kvalitén man får för 6k.
 
De bruna var djupa revor, gick inte bort. De svarta blev bättre efter lite polering, men det känns ändå tråkigt att detta är kvalitén man får för 6k.
Givetvis tråkigt och inte att förvänta för priset. Men, gick det verkligen inte att åtgärda med skokräm? Skulle förvåna mig ytterligt, har fixat till betydligt värre på egna skor. Även de bruna ser ut som helt möjliga att åtgärda i mina ögon. Vad använder du för kräm?
 
Givetvis tråkigt och inte att förvänta för priset. Men, gick det verkligen inte att åtgärda med skokräm? Skulle förvåna mig ytterligt, har fixat till betydligt värre på egna skor. Även de bruna ser ut som helt möjliga att åtgärda i mina ögon. Vad använder du för kräm?
De bruna kunde man med fingret känna revor i. Jag gav mig inte på att åtgärda något eftersom skorna var helt nya och jag hellre fick ett par nya.

Svarta ser bra ut nu och jag har valt att behålla dom.
 
Är det någon mer än mig som har blivit mer och mer förtjust i mejslad tå på sistone? Måste ha och göra med att jag har sett för många bilder på Yohei Fukudas fantastiska skapelser på senare tid.

Eftersom de är lite väl dyra blev det ett par Crockett & Jones Hallam. Kunde inte varit mer nöjd!
IMG_0858.JPG
 

papabear

Panerai
2-Faktor
Dagens skörd. Första paret levererade. Nu väntar jag bara på nästa par. Som enligt rykten kan komma en månaden tidigare än beräknat, så jag är happy.
IMG_20171208_160411.jpg

C&J Connught.
Dåligt ljus så här vintertid.

Lite tråkigt att köpa svarta skor. Men det behövdes i garderoben.
Snygga! Dessa blir nästa par jag köper. Ska på bröllop till våren med klädkoden ”mörk kostym” så jag tror att dessa blir bra :)
 

Arvis

Cartier
2-Faktor
9E74D02C-DA23-4600-AFD9-E300B28CF57A.jpeg
CF12F299-D810-43CA-A685-695F16705A7B.jpeg
Nu är det ängsligt!
Sugen på ett par RM Williams i chokladfärgad mocka.
Bilder från interwebben. Blaxland (överst) eller Wentworth?
Har ett par svarta Blaxland Yearling sedan tidigare men tänkte uppgradera mina Blundstone 550 i mocka.
Om jag förstått det rätt; lite kantigare eller mer rundad tå.
Ångest. Pros and cons?
 
D

Deleted member 5780

Guest
9E74D02C-DA23-4600-AFD9-E300B28CF57A.jpeg
CF12F299-D810-43CA-A685-695F16705A7B.jpeg
Nu är det ängsligt!
Sugen på ett par RM Williams i chokladfärgad mocka.
Bilder från interwebben. Blaxland (överst) eller Wentworth?
Har ett par svarta Blaxland Yearling sedan tidigare men tänkte uppgradera mina Blundstone 550 i mocka.
Om jag förstått det rätt; lite kantigare eller mer rundad tå.
Ångest. Pros and cons?
Blaxland är grymt mycket snyggare säger jag.
 
Topp