Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Klämde på ett par Tom Ford nyligen, prislappen över 1000 pund och fullständigt stenhårda. Just modehusens alster kanske inte är representatibla, men ändå...
Fina skor förresten! Ser riktigt bra ut.
Jag har lyckats slita ner mina Loake på ca 5 dagars användande. Vad händer när sömmen börjar slitas? Lossnar sulan i framkant?
Ska jag lägga på en slitsula, sätta på ett järn eller ska jag sluta oroa mig?
Skovård inför morgondagens event!
![]()
Sluta oroa dig. De där är inte nedslitna.
Men kommer inte sömmen slitas ned snart?
Tåjärn på lädersula är givet. Om inte för slitage så blir ljudet härligt när man går på gatan.
Men kommer inte sömmen slitas ned snart?
Tänkte skaffa några skoblock. Vilka tycker ni är bäst, de från skolyx, herrstil, eller bexley? Ganska likvärdiga priser.
Jag har lyckats slita ner mina Loake på ca 5 dagars användande. Vad händer när sömmen börjar slitas? Lossnar sulan i framkant?
Ska jag lägga på en slitsula, sätta på ett järn eller ska jag sluta oroa mig?
Tänkte skaffa några skoblock. Vilka tycker ni är bäst, de från skolyx, herrstil, eller bexley? Ganska likvärdiga priser.
Det var onekligen billigt och bra. Får bli ett köp där tillsammans med några skovårdsprodukter.Köpt 8 par skoblock från Skolyx senaste veckorna.
149-:- paret, och leverans framme dagen efter...
Funkat riktigt bra!
Köpt 8 par skoblock från Skolyx senaste veckorna.
149-:- paret, och leverans framme dagen efter...
Funkat riktigt bra!
Troligtvis standard modellen han menar:Hur får man priset 149:- utan att köpa 14 par block?
Det är värst i början. Bara efter ett par dagar så ser ju sulan rejält sliten ut och man börjar ju undra "hur fort kommer jag att slita ned den här sulan egentligen", men efter det så blir det inte så mkt värre.
Jag valde dock nyligen att lägga på slitsula på ett par skor (Church's) som jag tror att jag kommer att gå rätt mycket med (dvs gå lite längre promenader etc). Jag valde då att göra det direkt. De finns de som förespråkar att man kan vänta något år för att först slita lite på lädersulan. Mitt problem är dock att jag går på ett sådant sätt att jag fasar av den främre delen av sulan (som på din bild) och det gör att det är svårt att få en slitsula att fästa där framme och det kommer att se ut som en öppen mun från sidan. Så jag valde att göra det direkt när skon var i stort sett ny.
De blocken har jag många av, och det är en kanon-pris för 6 par. Förr snackades det mycket om att just deras (Aquila-blocken) var stora i storlekarna, men jag beställde min senaste batch i höstas och då var de "true" i storlekarna.Troligtvis standard modellen han menar:
https://herrstil.se/product.html/produkt-nummer-ett?category_id=11
Hur får man priset 149:- utan att köpa 14 par block?
Dom här dök upp idag, blir mitt tredje par av RM Williams boots. Dom här är i känguruskinn. Kommer hoppa fram på gatorna
![]()
Mjukheten. Plus slitstyrkan. Smidiga som ett par finhandskar.Snygga RMW cheepo63 !!
Är det nåt särskild med känguruskinn, eller varför valde du det?
Hämtade ut ett par fräscha... Vad kan det vara?![]()
Åh, pirrar i hela kroppen när jag ser den där blåa Skoab-påsen![]()