• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skor

bernoulli

Audemars
2-Faktor
Snyggt! Du får gärna posta fler bilder :) jag tänkte beställa den modellen när min storlek finns på lager igen, har dock svårt att bestämma mig mellan mörkbrun och svart:angel:
Will do! Var i samma dilemma, men mörkbrun var slut samt att båda mina derbys är bruna så jag ville prova något i svart fast att det är lite mer svårmatchat.
 

bernoulli

Audemars
2-Faktor
Snyggt! Du får gärna posta fler bilder :) jag tänkte beställa den modellen när min storlek finns på lager igen, har dock svårt att bestämma mig mellan mörkbrun och svart:angel:
IMG_20191120_112650~2.jpg
IMG_20191120_112718.jpg
IMG_20191120_105711.jpg
 

bernoulli

Audemars
2-Faktor

Ricky Spanish

Omega
2-Faktor
Jag är bra sugen på ett par skor till, men vet inte riktigt vad. Har för tillfället två Oxfords, ett par boots ett par chukkas. Två mörkbrunt och två tan-ish.

Loafers I blå mocka finns i tankarna, kanske nån single monk? Vad borde jag sikta på?
 

lekingofkings

Omega
2-Faktor
Jag är bra sugen på ett par skor till, men vet inte riktigt vad. Har för tillfället två Oxfords, ett par boots ett par chukkas. Två mörkbrunt och två tan-ish.

Loafers I blå mocka finns i tankarna, kanske nån single monk? Vad borde jag sikta på?
Den uppenbara luckan är väl ett par svarta cap toe oxfords. Något som jag själv mer eller mindre bara skulle ha på begravning, men det sägs ju att det skall ingå i alla mäns sko-garderob.

Tänker man årtidsmässigt så hade jag siktat in mig på ett par boots till, kanske chelseas.
 

Ricky Spanish

Omega
2-Faktor
Hur går du klädd på dagarna?
Chinos skjorta, ibland med kavaj ibland tröja över. Eventuellt tweed? Kostym när kunder eller leverantörer är på besök, jeans på helgen.
Den uppenbara luckan är väl ett par svarta cap toe oxfords. Något som jag själv mer eller mindre bara skulle ha på begravning, men det sägs ju att det skall ingå i alla mäns sko-garderob.

Tänker man årtidsmässigt så hade jag siktat in mig på ett par boots till, kanske chelseas.
Helt klart tänkt på Chelsea, var och provade ett par RMW förra helgen, väldigt bekväma men gav ingen reaktion estetiskt. Provade Loafers idag, klart reko allihop men inte jätte spännande? Börjar värma upp till tanken på tassels.
00100lrPORTRAIT_00100_BURST20191123134239473_COVER.jpg
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Chinos skjorta, ibland med kavaj ibland tröja över. Eventuellt tweed? Kostym när kunder eller leverantörer är på besök, jeans på helgen.

Helt klart tänkt på Chelsea, var och provade ett par RMW förra helgen, väldigt bekväma men gav ingen reaktion estetiskt. Provade Loafers idag, klart reko allihop men inte jätte spännande? Börjar värma upp till tanken på tassels.
00100lrPORTRAIT_00100_BURST20191123134239473_COVER.jpg
Jag hade köpt ett par typ CJ Pembroke eller ett par loafers. :)
 

carlmartin

Rolex
2-Faktor
Knep ett par på A fine pair of shoes black friday för 1650kr, känns helt ok.

Dock är mitt utbytespar Myrqvist Abisko på väg till mig också så får se vart det slutar. Kan iaf testa dom samtidigt :)

Har exakt den modellen, tycker den är väldigt prisvärd. Fick mina för ca 1600(?) och då är det svårslaget. Min erfarenhet är enbart positiv. Berwick är dock rätt stora i storleken och just den kängan är rätt tung, så du vet. Vänta på rean eller kör på a fine pair of Shoes.
 

lekingofkings

Omega
2-Faktor
Knep ett par på A fine pair of shoes black friday för 1650kr, känns helt ok.

Dock är mitt utbytespar Myrqvist Abisko på väg till mig också så får se vart det slutar. Kan iaf testa dom samtidigt :)

AFPOS är verkligen snabba. Fick mejl om att de skickat grejerna från saldo efter ca två timmar. Köpte en väldans massa krämer etc. Jobbigt att vänta på att patina-orderna ska bli klar ifrån Portugal nu bara...
 

JB_XII

Rolex
AFPOS är verkligen snabba. Fick mejl om att de skickat grejerna från saldo efter ca två timmar. Köpte en väldans massa krämer etc. Jobbigt att vänta på att patina-orderna ska bli klar ifrån Portugal nu bara...
Riktigt imponerande. La en order 10.27 och de skickades 11.01 :)

Haha, samma här. La en order 10:58... 11:35 så hade jag ett spårnings ID :)
Tack för tipset @carlm !

Blev ett par svarta Chelsea boots fån Berwick.
 

SpejsMan

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Knep ett par på A fine pair of shoes black friday för 1650kr, känns helt ok.

Dock är mitt utbytespar Myrqvist Abisko på väg till mig också så får se vart det slutar. Kan iaf testa dom samtidigt :)
Jaha, då var jag ju tvungen också.
Blev ju riktigt fina priser på Saphir med.
Att gå in i den här tråden kan ju komma att bli det hårdaste ekonomiska nederlaget sedan jag gick in i Ericsson -99...

Tack för tipset!
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Vilka har egentligen bäst och/eller mest prisvärda skoblock?
Bäst vet jag inte. Men jag har alltid kört på Skolyx. De är väldigt platta så de trycker ut sulan ordentligt, så man inte får en böj upp fram till.
Köper man många blir det ju billigare.
Sen vet jag att en del föredrar, kanske läst det här i tråden, Herrstils då de har en smalare häl.

Edit.
Hittade ett inlägg på Shoegazing i ämnet skoblock.
https://www.shoegazing.se/2012/12/16/koptips-nya-billiga-svenska-skoblock/
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Bäst vet jag inte. Men jag har alltid kört på Skolyx. De är väldigt platta så de trycker ut sulan ordentligt, så man inte får en böj upp fram till.
Köper man många blir det ju billigare.
Sen vet jag att en del föredrar, kanske läst det här i tråden, Herrstils då de har en smalare häl.

Edit.
Hittade ett inlägg på Shoegazing i ämnet skoblock.
https://www.shoegazing.se/2012/12/16/koptips-nya-billiga-svenska-skoblock/
Jag kör herrstil. Funkar kanon men har inget att jämföra mot.
Nice! Tack, blir herrstil :)
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Vilka har egentligen bäst och/eller mest prisvärda skoblock?
Vilka som är de bästa skoblocken går inte att svara på, utan det beror på vilken sko de ska passa till. Därför har jag alltid ett lager med olika skoblock hemma så att jag alltid hittar ett par som passar perfekt (ja, inte som lästade skoblock förstås, men nära...) till nyinköp.
Både Herrstil och Skolyx har väl prisvärda skoblock om man köper många vill jag minnas.
 
Topp