• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Skor

Ja, testade dom på lunchen igen, riktigt sköna. Men jag kommer nog inte kunna använda dem utan att svettas..

Hmm. Jag tror jag kan börja ha dom i mitten/slutet av september, sen kan man säkert köra på till december. Problemet är väl bara allt slask som kommer då :meh:

Undrar vad man ska titta på nu istället då :rolleyes:
Dom här verkar sjysta :woot:
image.jpg

Hmm. Jag tror jag kan börja ha dom i mitten/slutet av september, sen kan man säkert köra på till december. Problemet är väl bara allt slask som kommer då :meh:

Undrar vad man titta på nu istället då :rolleyes:
Dom här verkar sjysta :woot:
image.jpg

Ja, men då kör man chealseaboots eller brouges ;)

Riktigt snygga! Är det Paul smith? Mina trotjänare nu är ett par monokroma converse. Funkar perfekt.

ErikGBG säljer ett par C&J Connaught på K&S - rena fyndet i min bok. Connaught rekar numera 5100:- (ex block) och är typ världens mest användbara sko, så den som har 9ish; köp dem!

(och Erik kan bli skyldig en glass för puffen...)

ErikGBG säljer ett par C&J Connaught på K&S - rena fyndet i min bok. Connaught rekar numera 5100:- (ex block) och är typ världens mest användbara sko, så den som har 9ish; köp dem!

(och Erik kan bli skyldig en glass för puffen...)
Hur är C&J i storlekarna, true-to-size? Har normalt 9,5-10, men blir sugen om de skulle visa sig vara lite större i modellen... Men det beror kanske till stor del på lästen också?

Nyinköpta Wolverine "1000 Mile" boots.
Lädersula på dem så frågan är om man inte ska lägga på en slitsula innan slasket kommer.
SAM_3101 (2).JPG

Nej, definitivt nej, nej, nej.

(Kanske funkar om du har en Invicta på armen)

Äsch - man gillar det man gillar. Jag är själv inte speciellt förtjust i hybridskor men om man diggar det; ja, vafan, varför inte?

Det är inte "tidlöst", det är inte "stilrent" och det är absolut inte "prisvärt"/"billigt"/"långsiktigt" - men det förstår nog den som köper och sannolikt skiter i det. Det hamnar inte på mina fötter men ser jag det på någon annan som gillart, känner sig snygg och blir glad; kul!

Herrmode är fullt av påvar som vill bestämma vad man "ska" göra och det börjar bli rätt tröttsamt. Alla har rätt till en åsikt, men få till en sanning.

Det bör vara ganska självklart att poster på ett forum representerar individers åsikter och inte sanning. :) Annars skulle de flesta trådar bli ganska korta...

Herrmode är fullt av påvar som vill bestämma vad man "ska" göra och det börjar bli rätt tröttsamt. Alla har rätt till en åsikt, men få till en sanning.
Amen to that.
Det bör vara ganska självklart att poster på ett forum representerar individers åsikter och inte sanning. :) Annars skulle de flesta trådar bli ganska korta...
Är ju dock intresserad av varför någon tycker nej, är det pga av att det är hybrid? Eller för att två ganska så olika "världar" mixas ihop?

Amen to that.

Är ju dock intresserad av varför någon tycker nej, är det pga av att det är hybrid? Eller för att två ganska så olika "världar" mixas ihop?

En snabb generalisering (källa: internet):

1. Gillar man traditionellt herrmode gillar man det inte.
2. Gillar man mer "kreativt" #menswear tyckte man att det var ballt och Tumblr för fyra år sedan. Idag står det längst bak i skämsgarderoben.
3. Gillar man streetwear har man aldrig gillat det.
4. Gillar man riktigt herrmode har man aldrig gillat det.

Om man istället tillhör den breda massan som får sin inspiration från GQ eller Men's Health kanske man gillar det. Men på internet? Nej.

En snabb generalisering (källa: internet):

1. Gillar man traditionellt herrmode gillar man det inte.
2. Gillar man mer "kreativt" #menswear tyckte man att det var ballt och Tumblr för fyra år sedan. Idag står det längst bak i skämsgarderoben.
3. Gillar man streetwear har man aldrig gillat det.
4. Gillar man riktigt herrmode har man aldrig gillat det.

Om man istället tillhör den breda massan som får sin inspiration från GQ eller Men's Health kanske man gillar det. Men på internet? Nej.
Ääääh, alla gillar olika som tur. Kul att det sticks i vissa ögon. Åsikter alltihop, våga vara annorlunda säger jag. Fuck mainstream.

Tillbaka
Topp