• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Skor

På mina har gummisulan släppt från skon eller vad man säger, inte mycket, men lite och ganska snart efter jag köpt två par. Två olika modeller, köpta olika år.

Märkligt. Eftersom den ändå ska vara sydd.

Har inte märkt något med mitt par men då drar man ju öronen åt sig lite.

Undrar om det är 'måndagsex' eller ett systematiskt fel. Och undrar varför det inte uppkommer på lädersulor. Borde väl egentligen inte vara någon skillnad på konstruktionen liksom. Eller så är det något med hur gummi respektive lädersulade skor är uppbyggda jag inte förstår?

Märkligt. Eftersom den ändå ska vara sydd.

Har inte märkt något med mitt par men då drar man ju öronen åt sig lite.

Undrar om det är 'måndagsex' eller ett systematiskt fel. Och undrar varför det inte uppkommer på lädersulor. Borde väl egentligen inte vara någon skillnad på konstruktionen liksom. Eller så är det något med hur gummi respektive lädersulade skor är uppbyggda jag inte förstår?

Det ena paret är hemma i Sverige så har svårt att visa men det verkar som sömmen är sydd en halv centimeter in i sulan och sen själva toppen limmad. Ska se om jag kan sätta skojärn på istället kanske. (Det är alltså längst fram vid tån jag haft problem om inte det framgick :) )

Schyssta seglare Vintage92 hur är dom i storleken? True to size?

Vore intressant att veta vad du tycker om Meermin när du haft dina ett tag. Gillar mina som är med lädersula men danite är inte lika bra.
Kul att du gillar dom! Jag skulle säga att dom är normala i storleken. Jag köpa min hos Outdoorexperten i Västerås som är deras enda riktiga butik. Outdoorexperten är ca 500kr billigare på dessa Sebagoskor än andra butiker, jag har då inte hittat billigare. Det går även att beställa via deras hemsida - http://www.outdoorexperten.se/p-24555-sebago-docksides.aspx

Nu vet jag att du är i NY så du kanske kan hitta dessa ännu billigare där borta? :)

Angående Meermin så återkommer jag om några månader så får vi se vad jag tycker.

Schyssta seglare Vintage92 hur är dom i storleken? True to size?

Vore intressant att veta vad du tycker om Meermin när du haft dina ett tag. Gillar mina som är med lädersula men danite är inte lika bra.

Har samma seglardojor och skulle instämma i att de är rätt true to size, möjligen lite åt det rymligare hållet. Gick själv ner en halv storlek än normalt och då sitter de i mina ögon perfekt.

• Like
Reactions: ZQT
Jag är sugen på ett par lite dressade vardagsskor som jag kan bära med allt från shorts till chinos. Tänker mig Double Monk Straps eller tasselloafers. Tänkte kolla med er här om tips på några bra sådana för max 2'. Verkar vara en hel del som har koll här inne.

Kul att du gillar dom! Jag skulle säga att dom är normala i storleken. Jag köpa min hos Outdoorexperten i Västerås som är deras enda riktiga butik. Outdoorexperten är ca 500kr billigare på dessa Sebagoskor än andra butiker, jag har då inte hittat billigare. Det går även att beställa via deras hemsida - http://www.outdoorexperten.se/p-24555-sebago-docksides.aspx

Nu vet jag att du är i NY så du kanske kan hitta dessa ännu billigare där borta? :)

Angående Meermin så återkommer jag om några månader så får vi se vad jag tycker.

Köpte ett par Sebago Docksides i NYC sist jag var där för 20 dollares.. :)

Ok akut! Fläckar på mocka, hur få bort? Fick för mig att gå ut på caféet med ett par nyinköpta och obehandlade pjucks och fick självklart vinfläckar eller liknande i allt dunkel.

Hu99lbn.jpg

Förslag på lösning med lyckat resultat belönas med ett perlon 20mm i ljusbeige färg :)

Ok akut! Fläckar på mocka, hur få bort? Fick för mig att gå ut på caféet med ett par nyinköpta och obehandlade pjucks och fick självklart vinfläckar eller liknande i allt dunkel.

Förslag på lösning med lyckat resultat belönas med ett perlon 20mm i ljusbeige färg :)

Det blir till att bada hela skon (skorna) och rengöra med lämpligt medel. Vissa använder galltvå, andra specialmedel för mockatvätt och själv kör jag diskmedel... Vet dock inte om diskmedel bleker eller på annat sätt är olämpligt, i vilket fall kommer du få använda vårdande medel efter tvätten.

Jag är sugen på ett par lite dressade vardagsskor som jag kan bära med allt från shorts till chinos. Tänker mig Double Monk Straps eller tasselloafers. Tänkte kolla med er här om tips på några bra sådana för max 2'. Verkar vara en hel del som har koll här inne.

Spontant så skulle jag säga Loake Cannon för en Double Monk i den prisklassen - den kan dock ligga straxt över 2000. Riktigt snygga tycker jag - har dock ingen av dessa modeller själv.

Rörande tassel loafers så såg jag att herringshoes rear ut bruna Church Keates för halva priset. F*n tassel loafers är tungt om man kan bära upp dem!

http://www.herringshoes.co.uk/product-info.php?&brandid=4&shoeid=8134

Såg dom inne på grandpa, såg rätt intressanta ut. Hur funkar dom med tanke på värmen?

Dom kändes faktiskt rätt varma, men har inte haft dom ute än. Å jag har lite olika sneakers som jag varvar på så inga problem för mig, både lite tjockare och "vanliga" som stan smith. Men som sagt inte haft dom ute än.

Dom kändes faktiskt rätt varma, men har inte haft dom ute än. Å jag har lite olika sneakers som jag varvar på så inga problem för mig, både lite tjockare och "vanliga" som stan smith. Men som sagt inte haft dom ute än.

Men dom var riktigt snygga i grått också. Men svart är nog bäst. Så slipper man så mycket smuts som syns.
Då ska jag inte köpa dom än. Svettas värre än en tvivelaktig person i kyrkan just nu.

Men dom var riktigt snygga i grått också. Men svart är nog bäst. Så slipper man så mycket smuts som syns.
Då ska jag inte köpa dom än. Svettas värre än en tvivelaktig person i kyrkan just nu.

Haha. A dom gråa tänkte jag plocka först. Men sen såg jag dom blå. Tog bort den gula detaljen. Blev snyggare o cleanare tycker jag.

Då jag av min sambo är känd som veligheten personifierad har jag avsevärda problem med att bestämma vad nästa sko ska bli för någon.

Ska ha en brun (ljus, tan eller mellanbrun) oxfordmodell men om det ska vara en slät, brogue, semi eller halv eller kanske wholecut har jag då fasen ingen aning om och börjar bli smått trött på det :)

Den ska främst komplettera ett par mörkbruna släta oxfords samt ett par mocka semibruggar.

Vad tycker panelen? klädsel är främst chinos och skjorta/piké men kostym förekommer och även slacks med skjorta.

Jag har liiite svårt för wingtips i tan - det är tjusigt men blir lätt lite för mycket Brideshead för mig.

Jag skulle säga ett par chukka eller en trevlig loafer. Eller en fin derby i lite kraftigare utförande.

(men de är ju inga oxfords)

Jag har liiite svårt för wingtips i tan - det är tjusigt men blir lätt lite för mycket Brideshead för mig.

Jag skulle säga ett par chukka eller en trevlig loafer. Eller en fin derby i lite kraftigare utförande.

(men de är ju inga oxfords)

jo tanken har slagit med med, har sett ett par Carmina i tan men är som sagt lite osäker. Chukka har jag ett par dock inga loafer eller tja en typ car shoe har jag vilket ju är en loafer iofs :)

Tillbaka
Topp