Vart hittar jag något i stil med dessa fast som inte kostar 10 lök 
http://www.gucci.com/se/styles/353820BLM001000#
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Då är det ett tacksamt köpYes, elite force 8.0. Fick ut dom för 700 bagis. Går för 1900 ordinarie pris. Så det var bara att tacka och sätt in kortet.
Då är det ett tacksamt köp
Tänk bara på att magnum och andra "special forces"kängor ofta är mjuka i sulan, så de passar dåligt för kuperad terräng och tung påfrestning. Men som stadkänga är de kungliga. Jag minns mina Adidas gsg9, de var som att ha ett par gympadojjor på sig. Asnice!
Damavdelningen?
![]()
Idag kom dessa härliga Loake hem till dörren![]()
Burford. De gick på £230 från herring shoes.Bedale? Får man fråga vad de gick på?
En brogue kan vara en derby (se bild), så det blir lite svårt att svara på din fråga.Vilken sko hade ni valt till kavaj och chinos/jeans? Brogues eller Derby? Har redan munksko, men är sugen på något svart.
En brogue kan vara en derby (se bild), så det blir lite svårt att svara på din fråga.
![]()
Vilken sko hade ni valt till kavaj och chinos/jeans? Brogues eller Derby? Har redan munksko, men är sugen på något svart.
Vilken sko hade ni valt till kavaj och chinos/jeans? Brogues eller Derby? Har redan munksko, men är sugen på något svart.
En brogue kan vara en derby (se bild), så det blir lite svårt att svara på din fråga.
![]()
För övrigt har jag för mig att denna modell (CJ Pembroke) har kommit i svart utförande, så det kanske vore nåt?
Svarta borde du undvika, eller iaf noga överväga då det inte är speciellt passande till annat än hyggligt formell och mörk kostym. Bruna är mycket mer lättmatchade.Vilken sko hade ni valt till kavaj och chinos/jeans? Brogues eller Derby? Har redan munksko, men är sugen på något svart.
Aha, jag kikar på skillnader via CareOfCarl. Om jag kallar det "Blucher" istället för Derby då? Jag tänkte en "mönsterlös" Derby i sådant fall.
Ska du ha svart sko skulle jag rekommendera en i mocka (vet att många tycker det blir en formalitetskrock). Funkar bra till jeans och kavaj (i rätta färger). Mocka blir inte riktigt så mörkt svarta som skor i kalvskinn. Har själv dessa (Alfred Sargent Egham):Aha, jag kikar på skillnader via CareOfCarl. Om jag kallar det "Blucher" istället för Derby då? Jag tänkte en "mönsterlös" Derby i sådant fall.
Snabba och lärorika svar! Man tackar, man tack!
När jag sa derby menade jag en sko utan hålmönster, men nu förstår jag nog skillnaden lite bättre. Jag bär ofta svarta jeans eller riktigt mörkgrå chinos. Monkstrapsen är i brunt skinn, och därför tänkte jag att jag kan kombinera med svart också. Ska revidera mina tankar ändå.
Det är den svarta grain-varianten jag tänkte på. Vad är felet med cavalry calf (bara tråkigt eller sämre kvalitet)?Helt korrekt, den finns numera (åtminstone i UK) i svart grain, till skillnad från tidigare när den bara var tillgänglig i cavalry calf (vilket är sådär).
Som sagt kolla in CJ Pembroke i svart grain. Munkskorna har ju inga hålmönster så kan vara bra variation med brogues.Snabba och lärorika svar! Man tackar, man tack!
När jag sa derby menade jag en sko utan hålmönster, men nu förstår jag nog skillnaden lite bättre. Jag bär ofta svarta jeans eller riktigt mörkgrå chinos. Monkstrapsen är i brunt skinn, och därför tänkte jag att jag kan kombinera med svart också. Ska revidera mina tankar ändå.
Det är den svarta grain-varianten jag tänkte på. Vad är felet med cavalry calf (bara tråkigt eller sämre kvalitet)?
Ja, sånt ska undvikas.Ett dåligt materialval - belagt skinn.
Jag var inne på skoaktiebolaget och provade de här från carmina, som jag länge älskat på bild:
Möjligen kändes de lite mer "dressade" i verkligheten än jag tänkt mig, i synnerhet när byxbenet faller ner över dem. Någon som har ett förslag på något väldigt liknande men ett halvt snäpp grövre? Eller ska jag bara rulla upp brallorna och köra?![]()
Ja, egentligen är det nog grymt coolt att den är så spetsig, även om den var överraskande slim. Kör f n RM Williams som mesta höstskor (8:e säsongen, outslitliga!) så en smalare sko är kanske en bra kontrast mot dem.Jag har exakt ett par sådana Carmina "Jumper boots" och jag är så jäkla nöjd med dem! Jag gillar att de använt en läst som är lite spetsigare än många andra (typ C&J Coniston) och att den ser så "slim" ut trots Ridgeway-sula. Vill du ha något grövre kanske du ska kolla på Trickers? Kanske en hel-brogue med Commando-sula?
Blir till att prova coniston på vägen hem. Edward Green-klassen har jag ännu inte vågat mig upp i. Näst på tur i uppbyggandet av en vettig skogarderob är ett par bruna brogue derbys, kanske dags då...Några modeller som jag kommer att tänka på är C&J Coniston/Snowdon/Islay alternativt EG Galway.