• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Skor

Då det känns som hösten kommit för att stanna har första omgången sommarskor fått sig lite vård och stoppats in i vinterförvar. Samtidigt åkte ett par vinterskor fram och fick sig en liten omgång de också. Tillfället var dock ej högtidligt nog att ta fram något annat än mobilkameran.

e0B2LqI.jpg

Dessutom en liten fundering. Det känns som att herrstil.se är halvt om halvt nedlagt och när jag kollar deras facebooksida så finns det klagomål på uteblivet svar på både mail och återbetalning. Har någon beställt därifrån nyligen?

Jag fick en leverans från Herrstil.se senast den 3/9. Dom är alive & kicking så långt jag kan bedöma. :woot:

Johnston and Murphy var väldigt fina skor tidigare. Har också ett par från den tiden även om de inte är riktigt lika gamla eller välanvända som dina. Tyvärr har man dock gått ned sig ordentligt och numera är det jag sett i alla fall skräp. Misstänker att man sålts och att de nya ägarna har villa casha in så mkt som möjligt så fort som möjligt på varumärket.

Är ju egentligen insnöad på Loake 1880 men frugan ska till NY inom kort och då känns det ju lika bra att hon får ta med sig ett par Allen Edmonds tillbaka hem. Synpunkter på märket i allmänhet? Någon som har tips kring modeller och affärer i NY?Är väl mest inne på ett par svarta brouge eller ett par i mocka.

Hoppas det finns någon av er med lite erfarenhet av AE:)

Är ju egentligen insnöad på Loake 1880 men frugan ska till NY inom kort och då känns det ju lika bra att hon får ta med sig ett par Allen Edmonds tillbaka hem. Synpunkter på märket i allmänhet? Någon som har tips kring modeller och affärer i NY?Är väl mest inne på ett par svarta brouge eller ett par i mocka.

Min uppfattning om Allen Edmond är att de tappat rejält i kvalitet. Om man köper dem i USA till ett vettigt pris är det väl sin sak, men att betala svenska priser i Sverige hade jag personligen aldrig gjort. Då finns det helt andra saker att kika på (i samma prisklass).

Jag har ett par Allen Edmonds Montgomery som jag tror låg runt 200-250 usd i pris (rätt osäker, men det var "mellanpris" jag betalade, dvs inte massor av pengar men inte heller gratis). Jag skulle nog säga att de ligger lite över Loake 1880. Jag är ingen direkt expert på AE, men har fingrat lite på en variant som heter Strand och kommer nog att köpa ett par nästa gång jag åker till USA. Om man köper AE i USA tycker jag de är väldigt prisvärda.

_5882289.jpg

1729-132874-1.jpg

För amerikanska priser är AE prisvärt men för svenska priser finns det lämpligare skor att köpa.
Sedan tycker jag att AE gör många skor som är extremt tråkiga och gubbiga...

Beror väl på hur det ser ut vid spännet, jag har gjort det och oftast ser man ju inte den delen när man har på sig skärpet ändå.
Jag har kortat några skärp uppe vid spännet med bra resultat - hur mycket jobb det är beror nog på hur själva fästet vid spännet är konstruerat.

Jag skulle rekommendera Bäckmans på Nybrogatan eller Södermalms sko och nyckelservice - enligt min erfarenhet är de bäst i stan
Blev Bäckmans - två timmar och 165 kr - bra lösning

image.jpg
image.jpg

Sneglar åt ett par McTavish eller Neumok, känns inte fullt så "gubbiga" är dock 45 år så med ålderns rätt kanske man ska tänka om;) Såg att dom har en linje med lite finare (cordovan) skinn men i övrigt vet jag inte om det skiljer något i kvalité mellan modellerna, några tips?!

Jag tycker AE är så osmidiga och klumpiga i sin design, så mycket större än de behöver vara... Pass för mig, var i affären på Madison för någon vecka sen och de ser verkligen inte smidiga ut...

Hejsan,

fick nyligen hem riktigt skoputs, saphir, och tänkte pröva på "omfärgning" av ett par skor som jag inte tycker om. Lika bra att börja med ett par skitskor ifrån zara som aldrig kommer användas i annat fall ändå. Anyway, detta är alltså första gången någonsin jag använder skokräm. Blev la sådär, men kan i alla fall användas nu!

IMG_2867.jpg

IMG_2871.jpg

Efter att ha försökt följa guiden på shoegazing angående mockavård och med en enorm försiktighet pga bristande erfarenhet så blev detta resultatet efter att jag använde mockaborsten ytterst varsamt:
33355152a32d9ede55c38b50e2f8774a.jpg

Vad ska jag göra nu för att återställa mockan? Resten av skon ser kanonfin ut, detta hände alltså bara på en del av skon..

Skickas från min iPhone via Tapatalk

Någon som har tips på ett par bra billiga chelsea boots i mocca? Gärna omkring tusenlappen. Måste finnas i butik i Stockholm.

Beställt två par ifrån Asos som har varit grymma men storlekarna är helt off så orkar inte med ännu en retur..

Min personliga erfarenhet av AE är att de förr var i absolut samma klass som Alden och de brittiska tillverkarna i mellanprissegmentet (CJ, Church, Alfred Sargent etc)

Idag ser det dock helt annorlunda ut och framför allt skinnkvaliteten och finish på de modellen jag tittat på har lämnat en hel del att önska. Jag personligen håller Loake1880 högre men ett köp av AE i Staterna kan fortfarande vara försvarbart.

På hemmaplan är de inte i närheten av de övriga aktörerna i 4000-5000kr klassen IMHO.

Skickas från min iPhone via Tapatalk

Tillbaka
Topp