• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Skor

Uppdaterat skosamlingen med ett par kängor från RM. Någon annan som har erfarenhet av detta märke?
image.jpg
Tur du lyssnar på mig:)

Edit: dubbel

Fast så jäkla vanliga är de väl inte ;)

Jag skulle tippa på att det är en av de vanligaste 'fina' skor som figurerar på folks fötter.

Men det finns det ju en anledning till.

Dom är snygga och extremt mångsidiga. Jag är grymt nöjd med mina. Bläddra lite i tråden så uppenbarar sig ganska många RMWs.

Jag roade mig, eftersom jag ändå har tråkigt på ett tåg, med att googla lite efter hur stor del av RMWs försäljning som sker i Sverige. Skulle inte förvåna mig om förhållandet liknar Blundstone där Sverige tydligen är största marknad efter Australien själva.

Jag skulle tippa på att det är en av de vanligaste 'fina' skor som figurerar på folks fötter.

Men det finns det ju en anledning till.

Dom är snygga och extremt mångsidiga. Jag är grymt nöjd med mina. Bläddra lite i tråden så uppenbarar sig ganska många RMWs.

Jag roade mig, eftersom jag ändå har tråkigt på ett tåg, med att googla lite efter hur stor del av RMWs försäljning som sker i Sverige. Skulle inte förvåna mig om förhållandet liknar Blundstone där Sverige tydligen är största marknad efter Australien själva.

Ok lite vanliga då ;). Fast de är nog mer vanliga bland oss/dem som gärna lägger lite extra på kvalitet och stil.

Vilka RM Williams skor är att föredra?
Finns många modeller vad jag kan se, blaxland,craftsman( skall vara samma modell?) gardener.

Vill ha gummisula men ändå en som funkar till blazer och skjorta( inte klumpfots stuket).

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ok, är bara rädd att man skall se ut som Ola-Conny från Ullared. Har iofs förmodligen hälften så stora fötter men ändå.

När det gäller att köpa RM Williams finns en del pengar att spara genom köpa från t.ex. A Hume istället för från butik (eller web) i Sverige.
http://www.ahume.co.uk/RM-Williams/Boots-and-Shoes/c-1-75-104/
Eller ännu hellre direkt från Australien. Billigast och du kan välja alla alternativ.
Beställde från denna för några år sedan: http://www.bootsonline.com.au/default1.htm
Blev drygt 2000 kr med frakt (kan ju ha hänt en del med både priser och växelkurs sen dess, men gissar på att det fortfarande är billigast).

Vilka RM Williams skor är att föredra?
Finns många modeller vad jag kan se, blaxland,craftsman( skall vara samma modell?) gardener.

Vill ha gummisula men ändå en som funkar till blazer och skjorta( inte klumpfots stuket).

Då är det Comfort Craftsman eller Blaxland du ska ha. Den förstnämnda har en mjukare innersula, annars ingen skillnad. Gardener är klumpig.

Det bästa jag kunde få fram med en Iphone 4, orkar inte vänta i två veckor på min 6:a
Vilket fall, Edward Green wholecut i färgen nightshade på läst 888

BAM! Kul att se och ett härligt udda val.

Tillbaka
Topp