• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Skor

Testade ett par loake munkskor idag men helvete vad dom skar in under ytter ankeln, har ni något tips på vad man kan göra, har tittat på meermins munkskor och funderar på fall jag ska klicka hem ett par men är rädd att dom kommer sitta likadant.

It's all about the fit... Hitta en läst som passar dig. Jag testade Loakes Capital och Loafer samt Meermins Hiro innan jag hittade "min" läst i C&J 341, som sitter som en strumpa.

Eftersom det regnar idag så fick jag slita fram mina dr martens made in England. Riktiga arbetshästar, smutsiga men behagliga att gå i.

756a934417e8f2c0bc7bfcac339a8c70.jpg

Om man kollar på bilden så ser man att lädret har sjunkit ner längst fram vid tåpartiet och bildat ett veck!

de märken som är vid capen är av användning. blir alltid så. men se till att skaffa bra skoblock så att vecken rätas ut när de vilar. De som finns längst på tåpartiet har jag ingen aning om. antingen är de för stora så att de böjs i stegen, eller så måste du ha kommit åt något, kanske råkat sparka in i en bordskant osv.

Om man kollar på bilden så ser man att lädret har sjunkit ner längst fram vid tåpartiet och bildat ett veck!
Känns att det finns luft uppe vid torna mär du gå.... sen kan det vara så att du har en rullande gångstil.... inte går på klack utan tar emot mer tårna och sen trycker med tårna mär du går....

Provade ett par Clifford från C&J idag. De var mycket trevliga må jag säga! Lite småvelig om det är dem eller Belgrave jag ska införskaffa vid nästa skoköp.

Provade ett par Clifford från C&J idag. De var mycket trevliga må jag säga! Lite småvelig om det är dem eller Belgrave jag ska införskaffa vid nästa skoköp.

Belgrave är min personliga favorit (men det är nog mest för att jag känner mig lite utklädd i wingtips). Har du möjlighet att köpa varianten i polo, gör det - den har gått ur produktion! 337 är hursomhelst en magiskt bra läst.

Belgrave är min personliga favorit (men det är nog mest för att jag känner mig lite utklädd i wingtips). Har du möjlighet att köpa varianten i polo, gör det - den har gått ur produktion! 337 är hursomhelst en magiskt bra läst.

va va va har dom?! det är fan också min favoritmodell (utan att ens ha prövat dom) hmm...blir nog till att leta lite.

Ja det är lite det jag funderar över om jag också kommer att känna men kan kanske vara en vanesak också. De positiva är ju att de är minst formella och således även funkar till jeans (i värsta fall) belgrave känns som att det verkligen är på gränsen att fixa jeans till...kanske dock ska ta det i etapper och börja med lite mönster för att sedan trappa upp :)

Äsch. Det var värst vad du var konservativ! ;)

Jag är långt ifrån flamboyant och jag trivs som fisken i mina Clifford. Bär dom till jeans och lite vad som helst. Fantastiska skor hur som helst och håller med om 337. Måste nog slänga ett getöga på Belgrave också.

Hur är kvalitén på Blundstone? Jag funderar på att klippa ett par och låta de agera motsvarigheten till en beater.

http://www.lester.se/varumarken/blundstone/blundstone-063

blundstone-1_9822.jpg

Jag har ett par som agerat som grov-vinter-beaters i åtminståne tre säsonger. Jag tycker de är fantastiska. Har gått ganska mycket med mina och både skinn och sulor har hållit över förväntan. För pengarna tycker jag de är utmärkta om det är stilen man är ute efter. Det är ju en 'bondläpps/arbetarsko' för Australiensarna.

Har kompletterat med ett par RMWs sen de där köptes och tänkte skaffa ytterligare ett par kängor inför vintern men sen är nog de flesta vinter skobehov täckta.

Ja det är lite det jag funderar över om jag också kommer att känna men kan kanske vara en vanesak också. De positiva är ju att de är minst formella och således även funkar till jeans (i värsta fall) belgrave känns som att det verkligen är på gränsen att fixa jeans till...kanske dock ska ta det i etapper och börja med lite mönster för att sedan trappa upp :)

Som sagt - min smak och stil ska inte gälla för någon annan (och Clifford är, inte minst i tan, en alldeles otroligt snygg och bra sko). Jag trivs bättre i andra typer av skor och för min del är det inte en rörelse längs formell/informellskalan som dömer ut den utan den kanske inte fullt så etablerade Bridesheadfaktorn som spökar; wingtips är lite för brittiskt, lite för godsigt, lite för arbetat/pråligt och kanske lite för lillgammalt för mig. Har ett par amerikanskt klumpiga longwings (ping plattfot - tackar!) och det är högst tillräckligt för mig.

Fick ett brev från Vass i dag med en betalningsbekräftelse för min beställning på Shoegazings Super Trunk Show. Kommer att fresta på tålamodet att behöva vänta ytterligare en månad på leverans.

Fett!

Tillbaka
Topp