• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Skor

Yay för dom här från axel arigato
image.jpg
image.jpg

Gick förbi Churchs idag och gick in. Provade ett par Houston då mina C&J Chelsea blev stulna !? på senaste resan. De satt kanon så jag slog till på ett par svarta. Gick nöjd därifrån. Nu får vi se hur kvalitén är i jämförelse.

@krämbulle riktigt bra faktiskt!
Har bara provat Common Projects i butik och äger inga själv än tyvärr.
Men om jag ska jämföra mellan Stan Smiths och Commons Projects så är Axel Arigatos sneakers mer lik kvalitén som Common Projects än Stan Smith!

Sko lovers! En fråga gällande Churchs monk. Är lite nojig att jag har köpt för stora skor :( frågan är! Skall spetsen vara lite längre än vanliga skor? Dom sitter bra och klämmer mycket runt tårna men det är ganska långt kvar till toppen så säga. Annars sitter dom bra och sitter tajt. Tacksam för svar!

Kan inte bestämma mig för om de här är fula eller snygga eller bara jäkligt coola? Någon som vet vart man kan köpa så man kan pröva?
image.jpg

Stilhjälp behövs,
Står mellan ett par mocka derbys eller ett par mocka oxfords ( Aldwych) eller brogues,
här är bilder, tanken är att jag ska ha dom till jeans / chinos lite mindre formellt så att säga , vad tycker ni?
image.jpg
image.jpg

image.jpg

Senast ändrad:
Ska beställa ett par RM Blaxland till hösten. Upplever ni dom som stora eller små i storleken?
Personligen upplever jag de som aningen små i storleken. Blaxland (och Comfort Craftsman för den delen) har en väldigt smal utformning framtill. Men som du märker på svaret ovan så skiljer det sig otroligt mycket från person till person.

Senast ändrad:
Stilhjälp behövs,
Står mellan ett par mocka derbys eller ett par mocka oxfords ( Aldwych) eller brogues,
här är bilder, tanken är att jag ska ha dom till jeans / chinos lite mindre formellt så att säga , vad tycker ni?
image.jpg
image.jpg

image.jpg

Mellersta paret helt klart. Men jag hyser någon oförklarad och outforskad aversion mot Derbys

Ska beställa ett par RM Blaxland till hösten. Upplever ni dom som stora eller små i storleken?

Jag har tre par och har 1-1,5 storlek mindre i mina Blaxslands än i sneakers.
Vet inte om det hjälper dig något men jag har 9,5 i alla tre par och även 9,5 i de Loake 1880 skor jag har.

Stilhjälp behövs,

Lyssna på @Singular, han kan han. Även om jag själv skulle köpt ett par semi-Brouges men det är då jag redan har ett par Derbies så börja med Derbies.

Och nej, Singular har inte mutat mig.. än. ^^

Senast ändrad:
Verkligen eleganta skor!

Jag trodde emellertid inte att det skulle vara en sån här lång tråd om skor på ett forum dominerat av män ;)
Vafalls?!
Finns väl inget (utöver klocka givetvis) som kan vara mer statement än bra skor och ett för dagen genomtänkt skoval?
På samma sätt som ett genidrag i klockval och klockarmband kan lyfta en för det otränade slarvig outfit kan skorna göra detsamma.

Tillbaka
Topp