Nja, jag tycker att det är mycket snyggare med Oxfords än Derbies och sen blir det snyggare när man får gångveck om man har den här lilla randen framtill snarare än det som ser ut som en wholecutTycker du Downing är för "poppiga" @ZQT ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nja, jag tycker att det är mycket snyggare med Oxfords än Derbies och sen blir det snyggare när man får gångveck om man har den här lilla randen framtill snarare än det som ser ut som en wholecutTycker du Downing är för "poppiga" @ZQT ?
Varför svarta??? Jobbar du på bank eller ska på begravning??
Om inte, kör bruna såklart. Mer levande..
Jag kör svarta skor fyra av fem dagar och det är helt enkelt för att det passar min övriga garderob bättre. Bär ofta mörkgrå och marinblå kostym och vissa nyanser gifter sig hyfsat med brunt, vissa bättre med svart.Varför svarta??? Jobbar du på bank eller ska på begravning??
Om inte, kör bruna såklart. Mer levande..
Det funkar väl alltid???Från en mode-analfabet: Vad säger panelen om vita "sneakers" till våren/sommaren?
Så 2015 eller funkar det?
Långt utförligt svar och jag köper delvis ditt svar MEN svarta skor ser oftast väldigt trista ut. Tex marinblå och grå kostym blir mer "levande" med bruna eller burgundy färgade skor. Finns dessutom otaliga nyanser inom den bruna färgen. Dessutom åldras svarta skor rätt trist i jämförelse och utvecklar 0 patina.Jag delar inte din uppfattning ang begravning. Ett par svarta välputsade släta skor är väldigt stilrent. Kör med svart 9 dagar av 10 på jobbet (med kostymbyxor). Det kan ibland vara lockande att satsa på det som är lite skojigare (vildare slipsar, mönstrade skjortor, mönstrade kavajer/kostymer) men när man väl sätter ihop hela utstyrseln, så tycker jag nästan alltid att det enkla och rena blir finare tillsammans än summan av ett antal "roligare" delar. Alltså, en finare/roligare detaljer behöver inte leda till en finare helhet (vinna-slaget-men-förlora-kriget-logik alltså). Ju enklare desto bättre blir det tycker jag.
![]()
Långt utförligt svar och jag köper delvis ditt svar MEN svarta skor ser oftast väldigt trista ut. Tex marinblå och grå kostym blir mer "levande" med bruna eller burgundy färgade skor. Finns dessutom otaliga nyanser inom den bruna färgen. Dessutom åldras svarta skor rätt trist i jämförelse och utvecklar 0 patina.
Bond är dessutom näst intill alltid formellt klädd vilket passar honom bättre än vanliga killar som EJ jobbar inom bankväsendet.
Att det skulle vara "roliga detaljer" med annan färg än svarta skor är oxå fel. Men visst, många tror och anser väl fortfarande att "finskor" blr vara svarta och man ska ju köra det man känner sej bekväm i
Har inga konkreta skotips, tycker kvalitetsskor brukar ha bättre komfort just i svettfrågan dock.Första gången jag postar i tråden, behöver er hjälp!
Jag jobbar på kontor och gillar att använda stiliga skor, just nu kör jag Rockports maratonsko vilka har en fantastisk komfort. Har däremot ett problem, alla mina skor som jag använder inne dör snabbare än normalt av fotsvettsodör.. Har ni något tips på inneskor som är tillräckligt luftiga för att motverka värmen samtidigt som de ser tillräckligt bra ut?
Hur ofta använder du samma par skor? T ex använder du dom 2 dagar i rad?Första gången jag postar i tråden, behöver er hjälp!
Jag jobbar på kontor och gillar att använda stiliga skor, just nu kör jag Rockports maratonsko vilka har en fantastisk komfort. Har däremot ett problem, alla mina skor som jag använder inne dör snabbare än normalt av fotsvettsodör.. Har ni något tips på inneskor som är tillräckligt luftiga för att motverka värmen samtidigt som de ser tillräckligt bra ut?
Mannen som aldrig levde. #tvåan #densomförstårförstårOch by the way, vet ni varför och vem som myntade uttrycket:
Never brown in town samt aldrig brunt efter kl18??
cederblock, byt skor varje dag så de får vila. Jag hade samma problem för men aldrig längreFörsta gången jag postar i tråden, behöver er hjälp!
Är enorm skillnad att byta skor varje dag! Kan vara skönt att byta skor under dagen också om det är varmt.cederblock, byt skor varje dag så de får vila. Jag hade samma problem för men aldrig längre![]()
Från en mode-analfabet: Vad säger panelen om vita "sneakers" till våren/sommaren?
Så 2015 eller funkar det?
Håller med dig till fullo. Det var mest ett lite skämtsamt sätt att fråga om vad som är inne. Har kört lite mörkare pjuck de senaste åren och är lite sugen på ett par helvitaJag har jättesvårt för "så förra sommaren".
Bestämde mig faktiskt att sluta prenumera på King efter deras "detta får du inte ha 2016" -lista. Det om något - känns som ett förlegat synsätt.
Tycker du att vita sneakers är snyggt och passar på dig - shoot! Själv tycker jag det är bland det mest klassiska som finns och skitsnyggt.
(Däremot har jag ingen aning om det är inne eller ute, det får någon fashionista svara på)![]()
Håller med dig till fullo. Det var mest ett lite skämtsamt sätt att fråga om vad som är inne. Har kört lite mörkare pjuck de senaste åren och är lite sugen på ett par helvita
Läser inga livstilsmagasin just för att de är så förbannat ytliga och skribenterna slår knut på sig själva för att vara först med något så trivialt som vad vi har på oss.
Hehe, Rockports maratonsko, finns de fortfarande? Kommer ihåg att jag var grymt imponerad när de lanserades, en finsko man kunde springa en mara i! Borde kanske testa... De har hursomhelst syntetsula misstänker jag. En lädersula utan slitsula i gummi vädrar förvånansvärt bra, jag märker tydlig skillnad på mina skor med och utan slitsula. Prova det tillsammans med råden om att varva skor och använda cederblock så blir det nog bättre!Första gången jag postar i tråden, behöver er hjälp!
Tackar för tipsen! Precis den stilen jag letar efter.Agreed!
Såg du de jag postade en sida bak? De helvita (Inte de beiga som jag köpte).
No label har dessa i vitt:
Helvitt:
https://nolabel.nl/product/sneaker-white/
Med lite blått:
https://nolabel.nl/product/sneaker-white-blue-contrast/
Med lite brunt:
https://nolabel.nl/product/sneaker-white-brown-contrast/
Bra priser för (av allt jag kan döma) bra skor. Får mina snart så ska jag se om de är något att ha. Annars är Axel Arigato populära (givet att det är skinnskor vi pratar om). Är det tyg är mitt förslag Superga:
![]()
Vet du hur kvalitén överlag är på No labels prylar är, skjortor och dyl?Agreed!
Såg du de jag postade en sida bak? De helvita (Inte de beiga som jag köpte).
No label har dessa i vitt:
Helvitt:
https://nolabel.nl/product/sneaker-white/
Med lite blått:
https://nolabel.nl/product/sneaker-white-blue-contrast/
Med lite brunt:
https://nolabel.nl/product/sneaker-white-brown-contrast/
Bra priser för (av allt jag kan döma) bra skor. Får mina snart så ska jag se om de är något att ha. Annars är Axel Arigato populära (givet att det är skinnskor vi pratar om). Är det tyg är mitt förslag Superga:
![]()
Vet du hur kvalitén överlag är på No labels prylar är, skjortor och dyl?
KNOW YOUR COSTS
Great quality, great design & fair prices. Our concept is clear and simple. We don’t have overpaid designers and no crazy expensive shop interiors. We are a small, talented and slightly obsessed team. We believe that its not sheer size, but passion that really matters. Thats why we’ve replaced the middleman to minimize the path from fabrication to your hands. More control, less costs.
KNOW YOUR FACTORIES
Together we spend over 10 years finding the best factories around the world—the very same ones that produce your favorite designer labels. We visit them often, and build strong personal relationships with the owners. This hands-on approach is the most effective way to ensure a factory’s integrity. As an added assurance we also require stringent workplace compliancy paperwork.
AMEN broderJag har jättesvårt för "så förra sommaren".
Bestämde mig faktiskt att sluta prenumera på King efter deras "detta får du inte ha 2016" -lista. Det om något - känns som ett förlegat synsätt.
Tycker du att vita sneakers är snyggt och passar på dig - shoot! Själv tycker jag det är bland det mest klassiska som finns och skitsnyggt.
(Däremot har jag ingen aning om det är inne eller ute, det får någon fashionista svara på)![]()
Jag har iaf en halv storlek mindre i deras Loafer pga lästen..Går i tankarna att beställa ett par loafers från Loake, hur är storlekarna? Har ni samma storlek i Loake som ni har i andra skor? Jag har storlek 5.0 i skor från meermin och RM Williams t ex, borde jag köra på 5.0 från Loake också i så fall?
Tack!
Adidas Stan Smith kan aldrig vara fel..Tackar för tipsen! Precis den stilen jag letar efter.
Är dock ingen direkt finsmakare när det gäller skor så det blir väl ett par Nike eller Adidas om jag känner mig själv rätt![]()
Det behöver du heller inte. Viktigast att du själv är nöjd, det borde vi iaf vara överens omSom sagt. Jag delar inte din uppfattning.
Har inga konkreta skotips, tycker kvalitetsskor brukar ha bättre komfort just i svettfrågan dock.
Men jag har märkt att valet av strumpor spelar stor roll för mig. Kör tunna ullstrumpor nästan året runt. Mycket skönare och luktar inget.
Sen brukar jag passa på att plocka av skorna titt som tätt, har eget kontor och ingen som märker.
Hur ofta använder du samma par skor? T ex använder du dom 2 dagar i rad?
Jag inbillar mig att det gör mycket att låta skorna vila mellan användningarna. Använder t ex inte samma par skor mer än en gång per vecka, även om det säkert går att använda oftare utan problem.
cederblock, byt skor varje dag så de får vila. Jag hade samma problem för men aldrig längre![]()
Tack för alla tips, jag använder oftast samma skor flera dagar i rad. Ska köra åtminstone varannan dag, behöver nog dessutom investera i fler skor då jag mest har kängor/varmare skor. Cederblock ska inköpas och jag ska shoppa lite nya strumporHehe, Rockports maratonsko, finns de fortfarande? Kommer ihåg att jag var grymt imponerad när de lanserades, en finsko man kunde springa en mara i! Borde kanske testa... De har hursomhelst syntetsula misstänker jag. En lädersula utan slitsula i gummi vädrar förvånansvärt bra, jag märker tydlig skillnad på mina skor med och utan slitsula. Prova det tillsammans med råden om att varva skor och använda cederblock så blir det nog bättre!
Tack för alla tips, jag använder oftast samma skor flera dagar i rad. Ska köra åtminstone varannan dag, behöver nog dessutom investera i fler skor då jag mest har kängor/varmare skor. Cederblock ska inköpas och jag ska shoppa lite nya strumpor
Maratonskorna är riktigt bra, där var det min pappa som tipsade mig. Han berättade dessutom samma sak om när de släpptes, annars hade jag inte kallat dem maratonskor![]()
Hehe, Rockports maratonsko, finns de fortfarande? Kommer ihåg att jag var grymt imponerad när de lanserades, en finsko man kunde springa en mara i! Borde kanske testa... De har hursomhelst syntetsula misstänker jag. En lädersula utan slitsula i gummi vädrar förvånansvärt bra, jag märker tydlig skillnad på mina skor med och utan slitsula. Prova det tillsammans med råden om att varva skor och använda cederblock så blir det nog bättre!
För mig som inte använder kostym är de perfekta!Jag har ett par faktiskt av originalvarianten undanstoppade i ngn garderob. Så här ser de ut. Lika mjuka och bekväma som en löparsko och lätta som en fjäder. Väldigt praktiska när man är ute och reser (kombinerat jobb och fritid). De funkar till lite finare kläder (inte optimalt, men acceptabelt) och man kan lätt promenera en hel dag i dem så man behöver inte ta med två par skor.
![]()
Kollade på en variant från Adidas i helvitt men de fanns inte i min storlek så det blev ett par av dessa iställetAdidas Stan Smith kan aldrig vara fel..