• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Skor

Loake igår...
20160518_154955-01.jpeg

Dags att köpa loafers. Tänker tassels i mocka. Är det något man bör ha med sig. Blir antagligen något från SkoAB eller Grafford. Tips vad man ska tänka på. Har hört att det är viktigt med att storleken blir precis rätt?

Dags att köpa loafers. Tänker tassels i mocka. Är det något man bör ha med sig. Blir antagligen något från SkoAB eller Grafford. Tips vad man ska tänka på. Har hört att det är viktigt med att storleken blir precis rätt?
Skall sitta tight då det inte finns snörning!

• var inte rädd för att det är tight på bredden
• skall inte glappa i hälen samt ta i framtill vid tårna!

Mina cavendish var tighta i början men har töjts främst pga användning av förstora skoblock (medvetet) samt användning och nu är det favvoskon!

Min jakt efter svarta skor är över. Blev ett par Loake Downing. Har sedan tidigare ett par i brun mocka som jag är nöjd med. Dessa passade jag på att bestycka med tåjärn dagen till ära.
De svarta skorna fick en slitsula i gummi (kostnadsfritt vid köp av skor!) då dessa kommer utsättas för en del.
image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Tack Bäckmansskoservice på Nybrogatan. Trevlig butik med snabb och bra service, ett hyfsat utbud av Loake dessutom.

Nu är det dags att putsa nyförvärven.

Nä verkligen inte!
Har nu skickat iväg ett mail till NoLabel ang. storlek.
Får avvakta tills jag får svar om vad jag bör välja för stl. :)

Va beredd på skoskav av Arigato. Jag har lurat på 2 kompisar Arigato och bägge har fått djävulska skavsår.
Däremot tycks de hålla rätt bra måste jag säga. (Bra kvalitét). Men de är som sagt väldigt hårda.
No label är väldigt mjuka (kanske för mjuka för att hålla många år, vad vet jag).

Alternativ 3 är ju Buttero som jag personligen älskar.

buttero-leather-brown006.jpg

Va beredd på skoskav av Arigato. Jag har lurat på 2 kompisar Arigato och bägge har fått djävulska skavsår.
Däremot tycks de hålla rätt bra måste jag säga. (Bra kvalitét). Men de är som sagt väldigt hårda.
No label är väldigt mjuka (kanske för mjuka för att hålla många år, vad vet jag).

Alternativ 3 är ju Buttero som jag personligen älskar.

buttero-leather-brown006.jpg
Jag fick hem två par igår (vita & bruna). Väldigt mångsidig sko till min garderob just. Det ska bli intressant att se hur dom bruna åldras också.

Hur är Buttero i komfort?
Brukar ha problem med skoskav på hälarna.
Inte så kul att köpa ytterligare ett par skor som hamnar på skohyllan

Hur är Buttero i komfort?
Brukar ha problem med skoskav på hälarna.
Inte så kul att köpa ytterligare ett par skor som hamnar på skohyllan
För min del har det fungerat kanon nu när jag träffade rätt i storlek. Igår gick jag en hel dag utan strumpor & inget som helst skav. Komforten på skon efter endast en dag är dessutom som dag & natt.

Hur pass stora är det i storleken? Har normalt 42,5. Hur mycket gick du ner i strl?
Skorna är väldigt stora i storleken. Nu har jag storlek 41 & jag har bra utrymme i tåboxen. Jag är "vanligtvis" 42+ har jag kommit fram till. Att gå på cm är helt klart att rekommendera. Här nedan ser du vad det skiljer tillverkarna emellan för att få en fingervisning.

Buttero Tanino
buttero_size_guide.jpg

Nike Internationalist
Skärmavbild 2016-05-20 kl. 12.31.23.png

Adidas Stan Smith
Skärmavbild 2016-05-20 kl. 12.30.28.png

Skorna är väldigt stora i storleken. Nu har jag storlek 41 & jag har bra utrymme i tåboxen. Jag är "vanligtvis" 42+ har jag kommit fram till. Att gå på cm är helt klart att rekommendera. Här nedan ser du vad det skiljer tillverkarna emellan för att få en fingervisning.

Buttero Tanino
buttero_size_guide.jpg

Nike Internationalist
Skärmavbild 2016-05-20 kl. 12.30.28.png

Adidas Stan Smith
Skärmavbild 2016-05-20 kl. 12.31.23.png
Hehee...
Mina Adidas är 42 2/3, mina Loake och Crocket and Jones 7or. Prova, prova och prova...

Lads! Funderar på ett par Meermin loafers. Som referens har jag ett par UK 7.5 i Loake, läst 010 (F fitting) som sitter bra.

Hur bör jag köra i Meermin? samma size?

Tillbaka
Topp