• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Skor

Fick ingen spännande låda, men för 1400 är jag hyfsat nöjd ändå med nyinköpet. Börjar bli lite mycket skor nu bara...
image.jpeg

Jag köpte ett sjukt skönt bälte från Berg&Berg. That being said, dyra bälten tycker jag är lite överskattat. Dyra och billiga så blir ändå spännet rätt snabbt slitet och lädret tar en del stryk och så. Tycker det funkar lika bra med ett billigt bälte som ett dyrt. Räcker att matcha ungefärlig färg, du behöver inte matcha nyans också! :)

Meermin för ca 70 eur inkl frakt.

Bättre sent svar än inget alls... Yolo-köpte faktiskt bältet från Loake trots att det sved. Gillar det skarpt, fint och känns som bra kvalitet. Hoppas det hänger med länge :)

Är det någon som vet vad som händer i svenska butiker när pundet är i farten? Jag slantar på längre sikt undan till ett par Crockett & Jones Coniston & att motivera en prisskillnaden som är så stor som den faktiskt är blir lite svårt.

Vad anser herrarna om Red Wings? Grova amerikanska kängor istället för eleganta engelska. Klickade hem ett par i måndags efter att ha spanat på dem en längre tid. Har hittills bara gått i dem någon timme inomhus, känns riktigt bra. Ganska hårt läder där det kommer bildas gångveck, så nu gäller det väl att slita snällt på dem tills de mjuknar.

Vill man annars ha grova "arbetar" boots som inte "alla andra" har, så kan jag varmt rekommendera Truman boot company. MTO, stitchdown, handgjorda i USA. Riktigt nice, har själv Marrone horsehide och Java WF från dem.

Egentligen allt.
Men, är det materialet som är dyrt så kan man väl gå ned i kvalité.
Materialet ser ut att bara vara mocka, så dyrare än vanligt läder är det inte.
Vet att jag har sett några RM williams i just den färgen, tror färgen kallas "Sand"
Något liknande jag hittade.
http://www.herringshoes.co.uk/herring/hockley_chelsea-boot/oiled-suede

Men sök runt på Chelsea Sand eller liknande så kmr det förhoppningsvis upp alternativ.

Tillbaka
Topp