Psykel
Pandion
Grymt, tack för tipset!Loake har öppnar en flagstore på Humlegårdsgatan, har inte varit där men utgår att de kan hjälpa dig
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Grymt, tack för tipset!Loake har öppnar en flagstore på Humlegårdsgatan, har inte varit där men utgår att de kan hjälpa dig
Det hade ändå varit trevligt att i stora drag få höra vad det är du är missnöjd med, jag har bara läst positiva erfarenheterJag har ett par button boots from Maftei som jag är nöjd med efter alla turer. Skulle inte rekommendera dom även om jag är nöjd med skorna. Tänker inte gå in i detalj över alla turer. Vet andra som har haft liknande erfarenheter som jag har. Men vet också några som enbart har haft en positiv upplevelse.
![]()
Håller med där, samma sak hände mig. Mest gått i Nike Air Max av olika modeller, sen började jag läsa här, köpte ett par Carlos santos. Sen blev det ett par Loake, ett par till, & ett par till & ett.. ja du förstår.Grattis! (Eller inte. När du fått smak för kvalitetsskor så finns det ingen återvändo. Det kommer att bli dyrt...)
Fina dojjor, riktigt snygg färg, har själv haft ett likadant par, men jag lirade inte riktigt med den lästen.
Neutral! Kör färgat om några år om skorna blekts/slitits.Det blev att köpa skorna. De är i färgen Ebony. Hade ni kört med Dark Brown på Renovateur eller Neutral?
Helt ny på mockaskor.
Jag har ett par button boots from Maftei som jag är nöjd med efter alla turer. Skulle inte rekommendera dom även om jag är nöjd med skorna. Tänker inte gå in i detalj över alla turer. Vet andra som har haft liknande erfarenheter som jag har. Men vet också några som enbart har haft en positiv upplevelse.
![]()
Borde väl funka med en patch? Jag har det omvända problemet, mina hälar äter förr eller senare hål på hälkappan inifrån, så jag har fått en liten nedhängande flärp insydd av skomakare ett par gånger. Funkar helt ok. Fråga en annan skomakareNu har jag bråkat med mina Sebago seglarskor i 2 somrar och vi blir knappast bättre polare. Mina hälar blir helt uppätna av sömmen längst bak som går från sulan till kanten. Om jag garderar mig med Compeed i förväg så klarar jag iallafall en dag i dem men sen är det kört.
Någon som har tips på hur jag kan lösa detta? Var förbi skomakare för att se om man kunde sätta någon patch eller liknande över för att täcka sömmarna men det sa han inte gick.
Tar tacksamt emot alla tips!
Testa detta! Och byt skomakare!Nu har jag bråkat med mina Sebago seglarskor i 2 somrar och vi blir knappast bättre polare. Mina hälar blir helt uppätna av sömmen längst bak som går från sulan till kanten. Om jag garderar mig med Compeed i förväg så klarar jag iallafall en dag i dem men sen är det kört.
Någon som har tips på hur jag kan lösa detta? Var förbi skomakare för att se om man kunde sätta någon patch eller liknande över för att täcka sömmarna men det sa han inte gick.
Köp Sperry AO i deras 'gold cup' variant istället, fantastiskt sköna!Nu har jag bråkat med mina Sebago seglarskor i 2 somrar och vi blir knappast bättre polare. Mina hälar blir helt uppätna av sömmen längst bak som går från sulan till kanten. Om jag garderar mig med Compeed i förväg så klarar jag iallafall en dag i dem men sen är det kört.
Jag kör ett par Loake Anglesey som jag tycker är ett bra mellanting mellan lite elegantare och grova kängorNu har jag äntligen blivit vuxen genom att köpa mina första skoblock, till mina Red Wing 875. Borde hänt tidigare, men men...
I nuläget är det mina ända kängor, och jag funderar på att komplettera med ett par lite elegantare. Har spanat in Loake Bedale, då jag gillar brogue-looken (har dock aldrig ägt eller ens provat några brogues - jag är en jeanskille och inte särskilt intresserad av lågskor).
Nån som har dom och kan ge ett utlåtande? Och var kan man prova dom i Stockholm?
Inte riktigt min smak, men tack för tipset! Loake Bedale, Wharfdale och Burford rubber sole tilltalar mig väldigt. Full broguekänga med gummisula är det jag är sugen på.Jag kör ett par Loake Anglesey som jag tycker är ett bra mellanting mellan lite elegantare och grova kängor
![]()
Funkar perfekt till jeans, men även till lite mer dressade chinos eller ullbyxor. Inte min bild, snodd ifrån nätet, men jag har nog någon bild tidigare i tråden...
Äger inga själv så jag kan inte uttala mig om kvaliteten, men snyggast är Trickers, tycker jag.Inte riktigt min smak, men tack för tipset! Loake Bedale, Wharfdale och Burford rubber sole tilltalar mig väldigt. Full broguekänga med gummisula är det jag är sugen på.
Onekligen snygga, men priset var lite väl saftigt när jag kollade deras hemsida. 1000-2000 dyrare än Loake-kängorna jag kikat på, och 1000-2000 dyrare än vad jag är redo att lägga just nu.Äger inga själv så jag kan inte uttala mig om kvaliteten, men snyggast är Trickers, tycker jag.
![]()
![]()
wow, tänket The Great Gatsby eller Sherlock Holmes... ;-)Jag har ett par button boots from Maftei som jag är nöjd med efter alla turer. Skulle inte rekommendera dom även om jag är nöjd med skorna. Tänker inte gå in i detalj över alla turer. Vet andra som har haft liknande erfarenheter som jag har. Men vet också några som enbart har haft en positiv upplevelse.
![]()
Tog mig i kragen och beställde hem ett par riktiga skor för första gången.
Nu har de landat. Känns väldigt gedigna!
![]()
TackVad är det för märke?Riktigt snygga!
Jag var förbi där idagLoake har öppnar en flagstore på Humlegårdsgatan, har inte varit där men utgår att de kan hjälpa dig
Kan summera de största negativa aspekterna:Det hade ändå varit trevligt att i stora drag få höra vad det är du är missnöjd med, jag har bara läst positiva erfarenheter![]()
Tack så mycket!Jävlar va fräna!
Jag gillar Sherlock Holmes så jag tar det som något positivt!wow, tänket The Great Gatsby eller Sherlock Holmes... ;-)
Jag var förbi där idagDen ligger i den lokalen som skoaktiebolaget hade tidigare. Det är ju alltid trevlig med en butik som har hela utbudet på plats
![]()
Killen som jobbade där sa att butiken var så nyöppnad att allt inte anlänt än, men det verkade vara meningen ja. Jag frågade inte så ingående, så säkrast är väl att höra av sig dit om man är sugen på något speciellt. Men tyckte dom hade många modeller framme för visning.Kul! Visste inte om detta!
Innebär det de facto att hela utbudet (alltså typ det som finns på Loakes hemsida - även modeller/skinnkombinationer som inte funnits i Sverige) finns i butik?
Ölands Köpstad? Tycker mig känna igen det hemska golvetSportar ett par loake 1880 chatsworth chelsea i dag..
![]()
Faktist inte. Käns som ettt ganska vanligt butiksgolv. Håller dock med om att det ser bedrövligt ut!Ölands Köpstad? Tycker mig känna igen det hemska golvet![]()